Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak poprawić PR dentysty?

Publikacja:
Jak poprawić PR dentysty?

Jak poprawić PR dentysty?

"Jak cię widzą, tak cię piszą". O tym jak ważne jest tworzenie pozytywnego wizerunku w realacjach interpersonalnych oraz biznesowych, jak poprawić PR  gabinetu dentystycznego, mówi w wywiadzie dla portalu dentonet.pl, socjolog, specjalista PR Julita Czernecka z Uniwersytetu Łódzkiego.

Jak powinna wyglądać strona internetowa lekarza dentysty/praktyki stomatologicznej i jakich błędów należy się wystrzegać projektując stronę internetową?

Strona internetowa to dziś podstawa funkcjonowania każdej mniejszej czy większej firmy, ponieważ większość z nas szuka informacji przez Internet. Część dentystów w ogóle nie ma swojej strony www, ale chcąc dobrze radzić sobie biznesowo, stronę po prostu trzeba mieć. Jeśli chodzi o najczęstsze błędy na stronach internetowych, to, po pierwsze, należy pamiętać, że grafika witryny internetowej przychodni stomatologicznej powinna kojarzyć się z medycyną, należy przy tym unikać technologii typu Flash i „ciężkiej” grafiki. Strona ma się podobać klientom. Projekt graficzny strony wymaga bardziej podejścia inżyniera niż artysty. Poza tym strona powinna być kompatybilna z najpopularniejszymi przeglądarkami.

Po drugie, częstym błędem jest brak profesjonalnie zredagowanych tekstów. Teksty są często przeklejane z innych portali, pisane są raz w liczbie pierwszej, raz trzeciej lub bezosobowo, z błędami stylistycznymi, literówkami. Po trzecie, strona powinna być prosta w obsłudze, nawigowana intuicyjnie. Ciekawym rozwiązaniem jest na przykład umieszczenie informacji czy porad dotyczących tego, jak się zachowywać przed zabiegiem, czy po danym zabiegu. To, co jest rzadko spotykane, to różnego rodzaju porady na stronach internetowych. Możemy także prowadzić bloga udzielając pacjentom różnych porad, umieszczać ciekawostki, nowinki. To buduje pozytywny wizerunek stomatologa, jako zaangażowanego lekarza.

 

Jakie najważniejsze elementy powinny pojawić się na stronie?

Na stronie powinny pojawić się informacje dotyczące firmy, prowadzonej działalności, jej zakresu, adres firmy oraz kontakt telefoniczny. Najważniejsze by strona zawierała aktualne dane, a nie zawsze tak jest. Bardzo dużo małych firm czy klinik pozwala sobie na taką zakładkę, jak „aktualności” i wszystko jest dobrze, jeśli chociaż dwa, trzy razy w miesiącu w tej zakładce pojawia się nowa informacja. Jeśli nie mamy o czym w niej pisać, to lepiej z takiej zakładki zrezygnujmy.

Strona musi być także estetycznie wykonana, muszą znajdować się na niej dobrej jakości fotografie, a często pojawiają się zdjęcia amatorskie, źle wykonane. Można na przykład umieścić zdjęcia przypadków, z jakimi lekarz miał do czynienia w swej dotychczasowej praktyce. Taką sesję należy jednak zaplanować, a zdjęcie zaaranżować. Najlepiej poprosić o pomoc fachowca. Musimy pamiętać o tym, że na publikację zdjęcia muszą się zgodzić wszyscy, którzy biorą udział w takiej sesji.

 

Dentysta na Facebooku. Czy korzystać i jak powinien wyglądać profil?

Facebook jest potężnym narzędziem budowania wizerunku. Po pierwsze, należy zaplanować i zdefiniować cel komunikacji w social media, zrozumieć, jakie potrzeby mają nasi pacjenci lub potencjalni pacjenci. Trzeba opracować dobrą zawartość. Nie należy jednak umieszczać jedynie informacji związanych z naszą placówką, ale także ciekawostki z obszaru stomatologii (zwłaszcza dziedziny, w jakiej specjalizuje się dany dentysta), nowinki medyczne, a czasem i dowcipy, motta itd. Trzeba kreować dyskusje w oparciu o różne punkty widzenia w najprostszy możliwy sposób, angażować się w dialog z użytkownikami profilu. Profil nie może być nudny. Należy pamiętać, że na tablicy musimy umieszczać co najmniej dwa posty tygodniowo. Profil musi być „żywy”.

I jeszcze jedna sprawa: trzeba pamiętać, że każde medium społecznościowe jest aktywne 24 godziny na dobę. Jeżeli ktoś nie ma czasu na to, żeby codziennie monitorować, co dzieje się na Facebooku, to odradzałabym każdej firmie zakładanie profilu. Dlatego że w każdym momencie mogą się pojawić wpisy niezadowolonego klienta, na które należy od razu odpowiedzieć. Facebook to delikatne medium, które umiejętnie wykorzystane buduje pozytywny wizerunek naszej placówki, musimy mieć jednak na to czas.

 

Jak powinna wyglądać klinika dentystyczna, by wzbudzała zaufanie?

Wzbudza zaufanie to, co tworzy pozytywne skojarzenia – działa tu prosta zasada dotycząca wnętrza: musi być bardzo profesjonalnie urządzone. Najlepiej w tym wypadku skorzystać z porad architekta wnętrz. Kolorystyka wnętrza kliniki powinna być spójna z identyfikacją wizualną; w wystroju winny znaleźć się także takie elementy, jak logo firmy. Reklamy naokienne, które są bardzo często stosowane w klinikach również powinny być spójne z kolorystką określoną w identyfikacji wizualnej. Powoduje to, że pacjent od razu kojarzy określoną placówkę. Poza tym wnętrze powinno być estetyczne, nieprzeładowane informacjami umieszczanymi na licznych reklamach typu stand czy banerach.

Niektórzy w gabinetach wieszają zdobyte przez siebie certyfikaty i dyplomy. Uważam, że to dobry pomysł, ponieważ przyczyniają się one do wzrostu zaufania pacjenta do lekarza. W poczekalni powinna być dostępna prasa czy broszury branżowe – pozwoli to pacjentowi nie nudzić się podczas oczekiwania na wizytę. Jeśli mamy możliwość skorzystania z odtwarzacza i telewizora, możemy również prezentować różnego rodzaju porady stomatologiczne, pokazy techniczne (np. jak prawidłowo szczotkować zęby). Należy pamiętać, by choć raz na miesiąc zmieniać te prezentacje. Powinny to być krótkie formy, około 30-minutowe. Porady takie mogą być znakomitym narzędziem do promocji kliniki, podkreślającym profesjonalizm całej placówki.

 

Jak powinien zachowywać się lekarz dentysta, by wzbudzać zaufanie pacjenta?

W kontakcie z nowym pacjentem należy pamiętać, jak ważne jest to, by zrobić pozytywne pierwsze wrażenie. A mamy na to zaledwie kilka sekund. Dużo prawdy jest w powiedzeniu „jak cię widzą, tak cię piszą”. By wywrzeć pozytywne wrażenie należy zadbać o profesjonalny wygląd, uśmiech, życzliwy stosunek, ciepły ton głosu. Lekarz, który chce wzbudzić większe zaufanie u nowych pacjentów, powinien mieć też na sobie profesjonalny strój. Oczywiście, jeżeli leczymy głównie dzieci, możemy mieć wyszyte na fartuchu lekarskim np. wybrane postaci z bajek. Badania pokazują, że aż 55% naszej oceny przy pierwszym spotkaniu zależy od komunikacji niewerbalnej, czyli stroju, gestów, mimiki twarzy. Kolejne 38% to sposób mówienia, intonacja głosu, tempo mówienia. Dentysta powinien być przyjacielem pacjenta, ale bardzo profesjonalnie się zachowującym – lekarz to zawód społecznego zaufania, więc od jego sposobu zachowania zależy w dużej mierze sukces firmy.

 

Jak poprawić PR dentysty?

Najważniejsze jest, by bardzo profesjonalnie podejść do poinformowania pacjenta o jego przypadłości. Ludzie najczęściej boją się bólu. Ale dziś jest wiele bezbolesnych (lub niemal bezbolesnych) technik leczenia, że należy krok po kroku wyjaśnić etapy leczenia, jakie chcemy zastosować, poinformować o przewidywalnych jego konsekwencjach, a także skutkach niepodjęcia leczenia. Lekarz musi doradzić odpowiednią drogę leczenia. Nigdy nie może przerzucać odpowiedzialności na pacjenta, jeśli chodzi o podjęcie decyzji, co do trudnej terapii. Rzetelnie informować pacjenta, uświadamiać, nigdy go nie straszyć. W fachowy, a zarazem zachęcający i ciepły sposób bardzo konkretnie przedstawić informacje dotyczące określonego przypadku.

red KL

Jak wypromować gabinet dentystyczny, jak pozyskać nowych klientów? zobacz wywiad http://www.dentowizja.pl/film-Skuteczna,promocja.html


POWIĄZANE ARTYKUŁY

eDentico Dzien Dentysty
Prezent na Dzień Dentysty? Wiedza! Lekarz

5 marca obchodzony jest Światowy Dzień Dentysty. Trudno jednoznacznie określić pochodzenie tego święta, ale my oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o Dniu Dentysty – z tej okazji przygotowaliśmy dla Was wyjątkowy prezent, czyli dostęp do bazy ponad 350 ...

stomatologia NFZ
274 tys. dorosłych czeka na wizytę u dentysty na NFZ Lekarz

Według danych przytoczonych przez posłankę Barbarę Dolniak, w kolejce do poradni dentystycznych na NFZ czeka 274 tys. dorosłych Polaków i 10 tys. dzieci. Posłanka pyta, jakie działania ma zamiar podjąć rząd, by zmniejszyć te kolejki. W skierowanej d...

pies w gabinecie
Pies asystent wsparciem u dentysty Lekarz

Pomysł nie jest nowy, ale warty przypomnienia i rozważenia – zwłaszcza obecnie, gdy poszukuje się metod alternatywnych do farmakoterapii. Sposobem na obniżenie niepokoju pacjentki ze zdiagnozowanym zespołem stresu pourazowego w gabinecie stomatologic...

ROZWIŃ WIĘCEJ
NHS
Wielka Brytania: 570 kilometrów do dentysty na NHS Lekarz

Stewart Whitehill – inżynier z angielskiego miasta Bury St Edmunds – jeździ do dentysty przyjmującego w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) ponad 350 mil, czyli 570 km. Mężczyzna jakiś czas temu wyrejestrował się ze swojej lokalnej przychodni, nie ...

stwardnienie rozsiane
Pacjent ze stwardnieniem rozsianym (SM) u dentysty Lekarz

Z artykułu opublikowanego w „British Dental Journal” wynika, że pacjenci ze stwardnieniem rozsianym są bardziej narażeni na rozwój chorób przyzębia i próchnicy ze względu na trudności, jakie mogą mieć podczas pielęgnacji jamy ustnej oraz większe kłop...

higienistka stomatologiczna
5 sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy Asysta

Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...

Ponichtera
Powiększanie i modelowanie ust w praktyce dentysty Lekarz

Już tylko do najbliższej niedzieli 6 lutego można zakupić dostęp do wykładu "Techniki powiększania i modelowania ust" autorstwa dr. Pawła Ponichtery w wyjątkowej cenie 99 zł (-70% od ceny regularnej). Wykład został zarejestrowany podczas Konferencji ...

stomatologia NHS
6 mln Brytyjczyków bez opieki dentysty w ramach NHS Lekarz

Najnowsze dane wskazują na to, że w ciągu ostatnich dwóch lat ponad sześciu milionom dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii nie udało się umówić na wizytę u lekarza stomatologa przyjmującego w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS). To wynik gorszy n...

paragon3
„Paragony grozy” u dentysty? Lekarz

Każdy z nas w ostatnich tygodniach ma do czynienia z drożyzną, a jej potwierdzeniem są publikowane w mediach społecznościowych osławione „paragony grozy”. Pojawiają się one m.in. w kontekście posiłków w nadmorskich kurortach, cen opału w składach węg...

CV lekarza dentysty
Najlepsze CV dla początkującego dentysty Lekarz

Poszukiwanie pierwszej pracy jest wyzwaniem dla absolwentów różnego rodzaju szkół, uczelni i kierunków, nie wyłączając oczywiście kierunku lekarsko-dentystycznego. Elementem niezbędnym do znalezienia wymarzonej posady jest przygotowanie odpowiedniego...

zawieszenie prawa wykonywania zawodu
UK: zawieszenie dentysty po niestosownych komentarzach Lekarz

Praktykujący w Wielkiej Brytanii lekarz stomatolog, którego tożsamości nie ujawniono, został na 12 miesięcy zawieszony w prawach wykonywania zawodu po zachowaniach (czynach i komentarzach słownych), których dopuścił się wobec swojej 77-letniej pacjen...