„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego
Spis treści
W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie pozostają niezauważone lub są niedoceniane, a mają znaczący wpływ na sukces (lub porażkę) praktyki.
Ekspert wymienił trzy obszary, które mogą stanowić problem w praktycznie każdym gabinecie dentystycznym. Nottingham podzielił się swoimi spostrzeżeniami i sposobami, jak unikać tych zagrożeń, co przełoży się na sukces praktyki, w tym poprawę jej rentowności. – Kiedy mówię o rekrutowaniu nowych członków zespołu, to mam na myśli przyciąganie ludzi do pewnej sprawy. Skoncentruj się na tym, by zainteresować ludzi swoją ideą. A to oznacza, że twój zespół jest częścią sprawy, która jest ważniejsza niż ty. Nie chodzi tu o to, jak dentysta może zarobić, ale jak może służyć sprawie i zmianom, które chcemy wprowadzić w stomatologii – powiedział Nottingham.
– Każdy gabinet ma swój cel, a ty chcesz, aby twój zespół go podzielał. To coś większego niż ty. Mój prezes ds. coachingu Eric Vickery uważa, że przywództwo to nie dyrektor generalny czy lekarz, który stoi z przodu, czy nawet z tyłu. Wszyscy razem, jako członkowie jednego zespołu, wspólnie przeciągają linę. Nie ma lepszych ani gorszych, każdy jest częścią tego zespołu – dodał Alex Nottingham.
Wśród „cichych zabójców”, zagrożeń dla prawidłowego funkcjonowania każdego gabinetu dentystycznego, gość podcastu wymienił trzy.
Konwersja z połączeń telefonicznych
Dla sukcesu praktyki niezmiernie ważne jest to, jak rozmowy prowadzone przez recepcję, a także lekarzy, przekładają się na konkretne działanie: czy skutkiem rozmowy jest wizyta i podjęcie leczenia, czy poszukiwanie przez potencjalnego pacjenta pomocy w innej praktyce. Poprawa umiejętności interpersonalnych i wdrożenie systematycznego procesu odbierania połączeń może znacznie zwiększyć konwersję wizyt, a tym samym i przychody gabinetu.
Nieobecności pacjentów
Zaplanowane wizyty, do których nie dochodzi z winy pacjenta, stanowią zawsze poważne obciążenie dla rentowności praktyki, a dodatkowo wprowadzają niepotrzebne zamieszanie do harmonogramu pracy personelu. Wdrożenie zasad dotyczących niestawiania się pacjentów na umówione wizyty oraz klarowne informowanie o wartości czasu lekarza dentysty może pomóc w ograniczeniu liczby nieobecności, jak i strat kliniki.
Spadająca wydajność zespołu
Może ona prowadzić do niepotrzebnych rotacji oraz obniżającej się efektywności pracy personelu gabinetu. Inwestowanie w kompleksowe szkolenia, poprawa komunikacji poprzez bieżące informacje zwrotne oraz coaching to podpowiedzi, jak pomóc w zatrzymaniu obecnych członków zespołu i ich dalszym rozwoju, co ostatecznie doprowadzi do poprawy wyników praktyki.
Jak zadbać o rentowność kliniki stomatologicznej? Na jakie finansowe aspekty działania gabinetów powinni zwracać uwagę stomatolodzy? Wyjaśnia Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
T.H.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Współczesna stomatologia jest w trakcie transformacji technologicznej, w której precyzja, powtarzalność i efektywność kliniczna nabierają zupełnie nowego znaczenia. Skanery wewnątrzustne – będące dziś nieodłącznym elementem nowoczesnych gabinetów – w...
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
Skuteczna komunikacja w praktyce stomatologicznej to jeden z kluczowych czynników prawidłowego funkcjonowania gabinetu jako przedsiębiorstwa, a zarazem warunek dalszego rozwoju. Temat ten przybliża brytyjski portal Dentistry.co.uk. W świecie stomato...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to działalność zarówno medyczna, jak i biznesowa. Choć pacjent widzi głównie fotel, lampę i lekarza w masce, to za kulisami dzieje się znacznie więcej: zarządzanie zespołem, organizacja pracy rejestracji, kontro...
„Okluzja – klucz do sukcesu w rehabilitacji protetycznej?” – tak brzmi hasło przewodnie 47. Kongresu Europejskiego Towarzystwa Protetycznego, który odbędzie się w dniach 19-21 września 2024 r. w Białymstoku. Czy jednak praktykujący lekarze dentyści, ...
Wybór lokalizacji gabinetu stomatologicznego to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musi podjąć lekarz dentysta rozpoczynający pracę na własny rachunek. Lokal przeznaczony na gabinet musi nie tylko spełniać szereg wymogów technicznych, ale również ...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Z analizy przeprowadzonej przez Deutsche Apotheker- und Ärztebank (apoBank) – bank udzielający wsparcia osobom otwierającym gabinety lekarskie – wynika, że średnia cena założenia indywidualnej praktyki stomatologicznej w Niemczech w ubiegłym roku wzr...