„Dziel się uśmiechem” – 8. edycja zakończona
„Dziel się uśmiechem” – 8. edycja zakończona
Zakończenie roku szkolnego to czas podsumowań wyników szkolnych, ale także realizacji kolejnej edycji programu edukacyjnego „Dziel się uśmiechem„. Dzięki 8. już odsłonie inicjatywy kolejne tysiące uczniów z całej Polski poznało 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów, dzięki którym będą mogli prawidło dbając o uśmiech również w wakacje!
„Szczotkuj, czyść, żuj, kontroluj” – przez cały rok szkolny prawie 100 000 uczniów klas I-VI z ponad 740 szkół podstawowych wzięło udział w wyjątkowych lekcjach poświęconych prawidłowej higienie jamy ustnej. Ogólnopolska inicjatywa realizowana jest od 2013 roku przez Polski Czerwony Krzyż oraz firmę Mars Polska. Program od samego początku wspierają też partnerzy merytoryczni – Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Do tej pory programem zostało objętych łącznie ponad 700 tys. uczniów. W ramach działań edukacyjnych dzieci, poza poznaniem 4 kroków dla zdrowych i czystych zębów, dowiadywały się m.in. czym jest próchnica, skąd się bierze i jak jej zapobiegać oraz dlaczego warto żuć bezcukrową gumę. Ambasadorką programu już po raz drugi była Magdalena Różczka – aktorka i działaczka społeczna.
– Cieszę się, że po raz kolejny mogłam zaangażować się w tak wyjątkową i ważną inicjatywę. Przez ostatni rok, w związku z pandemią, temat dbania o higienę jamy ustnej często schodził na dalszy plan. Wizyty kontrolne u dentysty bywały odwoływane. W naturalny sposób uwaga wszystkich skupiała się na innych obszarach związanych ze zdrowiem. Na szczęście, dzięki programowi „Dziel się uśmiechem” mogliśmy przypominać dzieciom i ich rodzicom, że zdrowia zębów nie można zaniedbywać, bo ich stan przekłada się na funkcjonowanie całego organizmu – mówi Magdalena Różczka, ambasadorka programu „Dziel się uśmiechem”.
Rok szkolny 2020/2021 był w dużej mierze okresem nauczania zdalnego, co stanowiło wyzwanie zarówno dla opiekunów, jak i dzieci. Pomimo pandemii i utrudnień z nią związanych, dzięki zaangażowaniu koordynatorów programu oraz rzeszy nauczycieli, udało się zrealizować kolejną już edycję programu. W szkołach podstawowych, które dołączyły do akcji, nauczyciele prowadzili cykl zajęć edukacyjnych. Odbywały się one zarówno w szkole, jak i w formie nauczania online.
– Ubiegły rok nie był łatwy, jednak to nie zniechęciło nauczycieli i koordynatorów do pełnego zaangażowania w program i realizacji lekcji poświęconych higienie jamy ustnej. To właśnie te pozytywne reakcje na „Dziel się uśmiechem” zachęcają nas od wielu lat do kontynuowania programu w kolejnych edycjach. Widzimy, że temat profilaktyki próchnicy jest cały czas aktualny i potrzebny, W tym roku w akcję zaangażowało się wielu koordynatorów PCK i ponad 740 szkół. To dzięki nim możemy mówić o sukcesie 8. edycji programu, za co im bardzo dziękujemy – mówi Małgorzata Szukała, kierownik działu promocji i pozyskiwania dochodów w biurze zarządu głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Program w całości finansuje Mars Polska, co roku przekazując na jego realizację 1% ze sprzedaży bezcukrowych gum Orbit w okresie od września do października. – Próchnica w Polsce dotyka ponad 80% dzieci w wieku szkolnym. W Mars chcemy wywoływać uśmiech, stąd nasze wieloletnie zaangażowanie w program „Dziel się uśmiechem” promujący prawidłową higienę jamy ustnej. Jako firma odpowiedzialna społecznie również w pandemii nie przestaliśmy realizować naszych działań edukacyjnych i dostosowaliśmy je do bieżącej sytuacji. Tegoroczne doświadczenia to dla nas wiedza na przyszłość, z której korzystamy przy planowaniu kolejnej edycji, do której już teraz zapraszamy – mówi Daria Kulińska, dyrektor ds. korporacyjnych Mars Polska.
Informacja prasowa
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Fundacja "Z uśmiechem przez życie" - zajmująca się zwiększaniem świadomości i działaniami profilaktycznymi w kierunku raka jamy ustnej - obchodzi 10-lecie istnienia. Przy tej okazji prezentuje ona 10 faktów na temat swojego funkcjonowania. - Początk...
Pod koniec roku wielu polskich lekarzy dentystów zaczyna już planować swoją wizytę w Kolonii – na odbywającym się na wczesną wiosnę International Dental Show. Największe na świecie wydarzenie targowe branży stomatologicznej odbędzie się – już po raz ...
Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...
Problem nieodwoływanych wizyt lekarskich to koszty dla systemu ochrony zdrowia i wydłużające się kolejki do lekarzy. Pod koniec września zainaugurowano drugą edycję kampanii „Odwołuję, nie blokuję”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodw...
Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna, 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawid...
6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Se...
Zakończyła się pierwsza edycja podyplomowych studiów "European Master Degree in Oral Implantology", prowadzonych przez Wydział Lekarsko-Dentystyczny i Centrum Kształcenia Podyplomowego Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. 5 grudnia absolwenci studió...
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...
8000 osób – lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek, farmaceutów oraz innych przedstawicieli pracowników ochrony zdrowia – skorzystało z programu wsparcia psychologicznego dla kadry medycznej "Psycholog dla medyka". Do końca czerwca br. można jeszcz...
W dobiegającym właśnie końca roku szkolnym program edukacyjny „Dziel się Uśmiechem” obchodził swój jubileusz. Inicjatywa powstała w 2013 r. dzięki współpracy firmy Mars Polska oraz Polskiego Czerwonego Krzyża w odpowiedzi na skalę próchnicy w Polsce....
To już dziś! W środę 15 lutego rozpoczęła się otwarta sprzedaż biletów na jubileuszową 10. Ogólnopolską Konferencję Asystentek i Higienistek Stomatologicznych ASYSDENT 2023. To największe w kraju wydarzenie edukacyjne dla tych grup zawodowych, a jedn...