Krótki żywot e-newsów
Krótki żywot e-newsów
Zespół prof. Zoltana Dezso z uniwersytetu Notre Dame w Indianie prześledził funkcjonowanie największego węgierskiego portalu informacyjnego i rozrywkowego Origo, gdzie w ciągu doby umieszczono 3908 nowych depesz informacyjnych. Średnio, w ciągu jednego dnia, Origo notuje ok. 6,5 mln "kliknięć" użytkowników.
Badacze sprawdzali, czy istnieje związek pomiędzy liczbą wejść do danej wiadomości i datą jej zamieszczenia w serwisie. Szukali też schematów zachowań odwiedzających portal internautów.
Jak się okazało, wiadomości są w stanie zainteresować czytelników przez pierwsze 36 godzin. Typowy użytkownik portalu przegląda zaś jedynie 53 proc. wiadomości zawartych na głównej stronie, zanim z niej znikną.
Zdaniem Dezso, wyniki te odnoszą się nie tylko do internetowych serwisów informacyjnych, ale do wszystkich stron www.
na podstawie: PAP