Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Krakdent 2019: podsumowanie kampanii „Polska mówi aaa”

Publikacja:
Krakdent 2019: podsumowanie kampanii „Polska mówi aaa”

Krakdent 2019: podsumowanie kampanii „Polska mówi aaa”

Podczas targów stomatologicznych Krakdent 2019 odbyła się debata podsumowująca tegoroczną kampanię „Polska mówi aaa”. Wzięli w niej udział m.in. prezydent honorowy PTS-u prof. Marek Ziętek oraz obecna prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego prof. Marzena Dominiak.

Marzena-DominiakKampania „Polska mówi aaa” w 2019 r. była kontynuacją projektu edukacyjno-promocyjnego podjętego przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne. Do społeczeństwa docierano m.in. poprzez stronę internetową, media społecznościowe oraz kampanię ekranową na dworcach PKP w 10 miastach. Swoje projekty realizowały gabinety dentystyczne, szkoły i przedszkola. Ambasadorami kampanii byli m.in. Maciej Musiał i Piotr Rubik.

W 2019 r. kampania zwracała uwagę na problemy związane z nadmiernym spożyciem cukrów, w szczególności na negatywne działanie cukrów na zdrowie człowieka, nie tylko w kontekście jamy ustnej. – Chcieliśmy uświadomić wszystkim, że nadmierne spożycie cukru jest problemem globalnym. Może ono powodować próchnicę, bywa zaczątkiem innych chorób jamy ustnej, a nawet procesów nowotworowych. Hasło „Mniej cukru – więcej uśmiechu” jest potrzebne – powiedziała prof. Marzena Dominiak, prezydent PTS-u. – Zgodnie z najnowszymi wytycznymi, dorosła osoba może spożywać co najwyżej 60 gramów cukru dziennie. Picie jednej puszki słodzonego napoju dzienne sprawia, że w ciągu roku przybiera się na wadze aż 6,5 kilograma, a ryzyko wystąpienia cukrzycy zwiększa się o 22% – dodała.

W Poznaniu akcję „Polska mówi aaa” koordynowała doc. Karolina Gerreth, adiunkt w Klinice Stomatologii Dziecięcej Katedry Stomatologii Dziecięcej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. W ramach kampanii powstał m.in. film edukacyjny nagrany przez anglojęzycznych studentów stomatologii Uniwersytetu, funkcjonował mobilny gabinet stomatologiczny, a także przeprowadzono prelekcje wśród dzieci. Maluchu mogłu przećwiczyć prawidłową higienę jamy ustnej na modelu, a także wypłukać jamę ustną płynem wybarwiającym płytkę nazębną, tak by uwidocznić ewentualne nieprawidłowości w higienie. Przeprowadzono też kontrole stomatologiczne. – Zawsze przekazywaliśmy rodzicom pisemną informację o stanie zdrowia dziecka i zapraszaliśmy wraz z dzieckiem do naszej Kliniki, gdzie maluchy mogły w razie potrzeby podjąć leczenie stomatologiczne – mówiła doc. Karolina Gerreth.

Głos podczas debaty zabrała także lek. dent. Anna Lella, prezydent Europejskiej Regionalnej Organizacji Światowej Federacji Dentystycznej (ERO-FDI). – Mam nadzieję, że hasło „Polska mówi aaa” zakorzeniło się nie tylko w świadomości nas stomatologów, ale także społeczeństwa. Oczywiście ważne są także działania na płaszczyźnie międzynarodowej. W ostatnich latach w ramach ERO-FDI udało nam się zorganizować debatę w Parlamencie Europejskim dotyczącą opieki stomatologicznej seniorów, która jest pomijana nie tylko w Polsce, a także debatę pod hasłem „Dentysta ratuje życie”. Widać, że nasze starania i wysiłki dają efekt, a o to chodzi – powiedziała.

– Dlaczego Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej powinien skutkować wzmożonymi działaniami tylko w jednym dniu czy miesiącu – pyta prof. Marzena Dominiak, prezydent PTS-u.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Asys2023 5d
Filmowe podsumowanie 2023 roku w stomatologii Lekarz

Konferencje, sympozja, zjazdy naukowe, targi – 2023 rok obfitował w wydarzenia związane z branżą stomatologiczną. Na wielu z nich byliśmy obecni z naszą kamerą. Oto filmowe podsumowanie 2023 roku w stomatologii! W marcu 2023 r. w Katowicach odbyła s...

Polska mowi aaa
Trwa akcja „Polska mówi #aaa” - ruszył wakacyjny konkurs Lekarz

Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...

miesiac zdrowia jamy ustnej
Ruszyły Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej i kampania "Polska mówi #aaa" Lekarz

Od kilku lat marzec obchodzony jest jako Miesiąc Zdrowia Jamy Ustnej. Głównym punktem obchodów jest kampania „Polska mówi #aaa”, w ramach której w całej Polsce odbywają się m.in. bezpłatne instruktaże i przeglądy stomatologiczne. Marzec został ogłos...

ROZWIŃ WIĘCEJ
sztuczna kość - Dentonet.pl
Polska sztuczna kość FlexiOss® na targach w Azji Lekarz

Przełomowy wynalazek lubelskich naukowców – FlexiOss®, czyli sztuczna kość – zostanie zaprezentowany podczas jednych z największych targów medycznych w Azji, które odbędą się w Bangkoku. Medical Inventi, spółka biotechnologiczna zajmująca się komercj...

wizyty u dentysty1
Wizyty obywateli UE u dentysty - Polska w środku stawki Lekarz

Państwa Unii Europejskiej, od czasu Brexitu liczącej 27 członków, różni bardzo wiele, w tym język, mentalność, światopogląd, doświadczenia historyczne czy poziom zamożności. Okazuje się, że obywateli poszczególnych krajów różni i to, jak często odwie...

szczepienia na HPV
Bezpłatne szczepienia na HPV bez kampanii informacyjnej Lekarz

Od 1 czerwca wszystkie dzieci w wieku 12 i 13 lat będą mogły za darmo zaszczepić się przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV). Niestety, program ten nie doczekał się dotychczas odpowiedniej kampanii informacyjnej – podaje Prawo.pl. Według inform...

Polska mowi aaa
W marcu "Polska mówi aaa" Pacjent

Choroby zębów i dziąseł to problem niemal 100% dorosłych Polaków. Do głównych przyczyn należą nieodpowiednia higiena jamy ustnej, brak czasu i nieregularne wizyty u stomatologów. Chcąc promować zdrowe nawyki i edukację w tym obszarze, w ramach obchod...

leczenie stomatologiczne - Dentonet.pl
Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u Lekarz

Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...

leczenie stomatologiczne 1
„Polska mówi aaa…”: 2800 bezpłatnych konsultacji Pacjent

1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...

odwolywanie wizyt
Odwołuję, nie blokuję! Trwa druga edycja kampanii Lekarz

Problem nieodwoływanych wizyt lekarskich to koszty dla systemu ochrony zdrowia i wydłużające się kolejki do lekarzy. Pod koniec września zainaugurowano drugą edycję kampanii „Odwołuję, nie blokuję”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodw...

RS Team
Polska kluczowym rynkiem dla 3Shape Lekarz

Polska staje się jednym z kluczowych rynków dla producentów Med-Tech. Mimo pandemii, polscy lekarze kontynuują inwestycje w najnowsze technologie. Przekłada się to na zaangażowanie marek na rynku polskim. Duńska marka 3Shape, dostawca jednych z najno...