Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe!
Edukacja i motywacja pacjenta w poczekalni? To możliwe!
Stomatolodzy chcą nie tylko leczyć, ale i motywować oraz edukować pacjentów, lecz często brakuje im na to czasu – wynika z badań zleconych przez firmę Avatar Stomatologa. Rozwiązaniem tego problemu jest system edukacyjny w formie filmów i animacji, wyświetlany w poczekalni gabinetu stomatologicznego.
Według badania przeprowadzonego podczas targów stomatologicznych Krakdent 2018, aż 96% lekarzy stomatologów uważa, że wizyta w gabinecie jest świetną okazją do tego, by edukować pacjentów w zakresie higieny i zdrowia jamy ustnej. Niestety, wielu stomatologom na bezpośrednią edukację pacjenta bardzo często brakuje czasu, więc ogranicza się ona do umieszczenia w poczekalni materiałów drukowanych lub najnowszej prasy. Z doświadczenia firmy Avatar Stomatologa, oferującej systemy edukacyjne do poczekalni w formie video, wynika jednak, że czas spędzony przez pacjenta w oczekiwaniu na wizytę można wykorzystać o wiele efektywniej. – Avatar Stomatologa wykorzystuje czas spędzony przez pacjenta w poczekalni jako moment, w którym intensywnie myśli on o usługach stomatologicznych. Specjalnie przygotowane filmy i animacje w naturalny i nienachlany sposób pomagają przekonać pacjenta do skorzystania z dodatkowych usług, które sprawią, że jego uśmiech będzie piękny i zdrowy – mówi Rafał Redzynia, project manager firmy Avatar Stomatologa.
Aż 14% ankietowanych lekarzy przyznało, że w ogóle nie zwraca uwagi na to, co pacjent robi w poczekalni gabinetu. Tymczasem dedykowane krótkie filmy video oraz animacje z jednej strony mogą pełnić ważną funkcję edukacyjną (avatar doradzi, jak często i w jaki sposób myć zęby), adaptacyjną (film może być wizytówką gabinetu i lekarza, przedstawiać jego doświadczenie czy sprzęt, na którym pracuje), jak również sprzedażową. – Moment oczekiwania na wizytę jest czasem, kiedy pacjent najintensywniej skupia się na zdrowiu swojej jamy ustnej i jest najbardziej zmotywowany by rozpocząć, a później kontynuować leczenie. Jeśli wówczas podejmie taką decyzję, wróci do danego gabinetu, a to wprost przekłada się na poziom finansów – dodaje Rafał Redzynia.
Wszystkich zainteresowanych zainstalowaniem w poczekalni Avatara Stomatologa zapraszamy na stronę http://avatarstomatologa.pl/.
Fot. Materiały prasowe
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– W Polsce około 3,5 mln osób ma zdiagnozowaną cukrzycę. Kolejny 1 mln jeszcze o tym nie wie. Dlatego musimy uświadamiać pacjentów, edukować ich i zachęcać do badań profilaktycznych – mówi dypl. hig. stom. Paulina Pakuła, higienistka stomatologiczna,...
Edukacja w zakresie profilaktyki wirusa brodawczaka ludzkiego (HPV), skrócenie ścieżki pacjenta i umożliwienie wykonywania szczepień przeciw HPV przez wszystkie przychodnie w ramach POZ są kluczowe dla zwiększenia poziomu wyszczepialności – to konklu...
Tylko do najbliższej niedzieli 13 marca można zakupić dostęp do wykładu "Powikłania po wypełniaczach HA — bezpieczne techniki i protokoły postępowania po wystąpieniu powikłania" autorstwa dr. Pawła Ponichtery w wyjątkowej cenie 99 zł (-70% od ceny re...
Wciąż myślisz, że wystarczy skończyć obowiązkowy etap nauki zawodowej, żeby mieć zagwarantowaną pracę? Czas najwyższy zmienić swoje nastawienie, zwłaszcza że branża stomatologiczna nieustannie się rozwija. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, zadbaj o swo...
Minister edukacji Barbara Nowacka, minister zdrowia Izabela Leszczyna oraz minister sportu i turystyki Sławomir Nitras ogłosili inaugurację prac nad nowym przedmiotem szkolnym – edukacją zdrowotną. Przedmiot będzie nauczany w szkołach podstawowych i ...
Młody mieszkaniec Leszna zostawił w poczekalni gabinetu stomatologicznego portfel - padł on łupem dwóch złodziei, ale szybko zostali złapani przez policję. Grozi im do 10 lat więzienia. 19 listopada br. policja w Lesznie otrzymała informację, że w j...
Nawet stosunkowo niewielki lokal da się zaprojektować i zaaranżować na gabinet stomatologiczny w taki sposób, by spełniał oczekiwania funkcjonalne pracujących w nim lekarzy, jak również był przyjazny pacjentom. Przykładem takiej realizacji jest plac...
- My nie oczekujemy, żeby ktoś wykonywał zaawansowane procedury rekonstrukcyjne, ale podstawowo zabezpieczył ząb, a taką umiejętność posiada każdy lekarz dentysta - mówi o postępowaniu w przypadkach urazów zębów u dzieci dr n. med. Piotr Sobiech z Wa...
Podczas wizyty u lekarza, w tym stomatologa, liczy się przede wszystkim to, co najważniejsze, czyli jak leczymy naszych pacjentów. Ale nie bez znaczenia są także inne czynniki, które decyduje o tym, czy pacjenci czują się w naszej praktyce dobrze – a...
Na początku marca br. podczas śniadania prasowego zainaugurowana została II edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowanej wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz ene...
Już 4 czerwca o godz. 9:00 rozpocznie się organizowana przez firmę Septodont I Debata o Kontroli Bólu w Gabinecie Stomatologicznym. Podczas całodziennego spotkania on-line będzie można wysłuchać wystąpień lekarzy stomatologów, specjalistów nauk farma...