5 sposobów na przyciągnięcie nowych pacjentów
5 sposobów na przyciągnięcie nowych pacjentów
Jak zachęcić do korzystania z naszych usług stomatologicznych nowych pacjentów? To pytanie, które zadaje sobie prawie codziennie każdy dentysta. Dentyści pytają, zatem jak pozyskać klientów, PR-owcy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych sposobów. Czy jednak spece od reklamy są aż tak kreatywni, jak sami stomatolodzy? Zdaje się, że nie. Oto 5 sposobów, jak pozyskać nowych klientów według dentysty z Kalifornii. Iman Sadri, chirurg stomatologiczny i dziennikarz branżowy, zapewnia, że prezentowane przez niego sposoby przetestował w swojej własnej praktyce dentystycznej.
Według Imana Sadri kluczem do sukcesu jest budowanie szczególnych racji z pacjentami – takich, jakich nie mają inni dentyści. Jak to zrobić? Oto 5 sposobów.
1. Zorganizuj imprezę – „Happy Hour with dr Smith”, czyli po prostu zaproś swoich pacjentów na wino i ser. Według Imana Sadri to świetny sposób, aby pacjenci poczuli z nami więź, podczas takich eventów lepiej także nawiązuje się relacje niż na fotelu dentystycznym. Wyślij zatem do swoich stałych klientów zaproszenie na „Happy Hour” i zaproś ich z osobami towarzyszącymi, podaj wino i ser i zrelaksuj się. Możesz także obdarować swoich pacjentów podczas takiej imprezy śmiesznymi prezentami oraz broszurami swojej oferty dentystycznej dla tych, którzy zawitali w twoim gabinecie na przyjęciu po raz pierwszy.
2. Zorganizuj tematyczne eventy – w swojej praktyce dentystycznej udekoruj specjalnie każdy gabinet tematycznie, zaproś pacjentów i przedstaw im swoją ofertę w ten sposób. Może to zatem być gabinet dla dzieci, w którym będzie czekał stomatolog oraz klaun bawiący maluchy w trakcie przeglądu zębów – w ten sposób zaprezentujesz swoją ofertę dla dzieci. Może to być gabinet sportowy, w którym zaprezentujesz swoją ofertę dla sportowców, którzy doznali urazów zębów i szczęki.
3. Premiuj pacjentów, którzy polecili Twoją praktykę innym – zastanów się nad systemem nagród i premii dla stałych klientów oraz dla tych, którzy polecili Twoją praktykę i dzięki którym zyskałeś nowych klientów. Może to być bezpłatne leczenie zęba, skalling, czy przegląd stanu zdrowia jamy ustnej dla pacjentów, którzy polecili Twój gabinet.
4. Rób zdjęcia uśmiechniętym pacjentom – można wygospodarować do tego specjalne miejsce, gdzie wstawiamy aparat fotograficzny na statywie. Zadowolony z usług pacjent może wejść do pokoju i zrobić sobie sam uśmiechnięte zdjęcie. Takie zdjęcia za zgodą pacjentów można użyć na Facebooku lub powiesić na tablicy korkowej w praktyce. Można zrobić także zdjęcia „przed” i „po” np. wybielaniu, z którego pacjent jest zadowolony i ofiarować mu je jako podkreślenie waszego wspólnego sukcesu.
5. Rozdaj ulotki swojego gabinetu w okolicy, w której mieszkasz. Spraw, by Twoi sąsiedzi leczyli się u Ciebie.
KL
źródło: dentaleconomics.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
10 października w auli Centrum Dydaktycznego WUM odbyło się uroczyste ślubowanie 520 osób, które zaczynają właśnie studia na nowym Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym, powstałym z połączenia Wydziału Medycznego i Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego. ...
Okres pandemii w niemal każdym zakątku świata odbił się niekorzystnie nie tylko na zdrowiu jamy ustnej pacjentów, ale także na kondycji gabinetów stomatologicznych, które były poddane licznym ograniczeniom i nie mogły działać w dotychczasowym trybie....
Uprawiana przez najbardziej zdesperowanych brytyjskich pacjentów stomatologia spod znaku „Zrób to sam” nie tylko nie zanika, ale można się spodziewać jej dalszego rozwoju, biorąc pod uwagę fakt, że aż 90% praktyk Narodowej Służby Zdrowia nie przyjmuj...
Nieświeży oddech to przypadłość, która jest kłopotliwa zarówno dla osoby, której ten problem dotyczy, jak i tych, którzy mają z nią do czynienia. Niezależnie od kwestii stricte medycznych, w tym wyleczenia zębów i stanów zapalnych w gabinecie stomato...
W coraz bardziej konkurencyjnym świecie stomatologii liczba zatrudnionych w Wielkiej Brytanii dentystów wzrasta średnio o 20% w ciągu nieco ponad dekady. Nie może więc dziwić, że wielu praktyków podejmuje kroki, by przyciągnąć nowych pacjentów, a zar...
Zdrowie i bezpieczeństwo odgrywają kluczową rolę w każdym gabinecie stomatologicznym. Co oczywiste, od podmiotów oferujących opiekę dentystyczną wymaga się zapewnienia zdrowia, bezpieczeństwa i dobrostanu zarówno pacjentom, jak i personelowi, chronią...
Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...
Badanie przeprowadzone w ostatnim czasie przez londyński dziennik „The Times” wykazało, że aż 86% praktyk dentystycznych w Anglii, które podają tego typu informacje, nie przyjmuje nowych dorosłych pacjentów bądź przyjmuje ich dopiero po skierowaniu p...
Walijski oddział Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego (BDA) wezwał lokalny rząd do weryfikacji danych, które zdaniem BDA wprowadzają opinię publiczną w błąd. Rządzący przekonują, że dzięki niedawno przeprowadzonym reformom w gabinetach dentysty...
- Nie kontrolujemy już nowych zakażeń - ocenił w rozmowie z PAP wirusolog Instytutu Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora. Kierownik Zakładu Wirusologii Molekularnej Instytutu Chemii Bioorganicznej (IChB) PAN w Poznaniu dr Paweł Zmora...
Wydawać by się mogło, że mycie zębów nie wymaga od nikogo posiadania specjalistycznej wiedzy. A jednak, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że robią to zdecydowanie za krótko i nieprecyzyjnie. Co więc możesz zrobić, aby lepiej zadbać o higienę ...