Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym
Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym
Zdrowie i bezpieczeństwo, zarówno personelu, jak i pacjentów, to kluczowe czynniki w każdym gabinecie stomatologicznym. Ogromną rolę w ich zachowaniu odgrywają natomiast asystentki i higienistki stomatologiczne. Tej tematyki dotyczy wykład Edyty Klepcarz z firmy Medisept dostępny w ramach Akademii Asysdent.
Akademia Asysdent to bezpłatna platforma edukacyjna dla asystentek i higienistek stomatologicznych. Po rejestracji uczestniczki mogą zapoznawać się z umieszczonymi tam materiałami edukacyjnymi, przygotowanymi przez partnerów projektu we współpracy z doświadczonymi ekspertami z branży. Dzięki temu można w wygodnej formie online zdobywać wiedzę z różnych dziedzin stomatologii, rozwijać umiejętności i podnosić kompetencje zawodowe.
W ramach Akademii Asysdent dostępny jest wykład „Bezpieczna organizacja pracy w gabinecie stomatologicznym”, który prowadzi mgr inż. biotechnologii i mgr biologii Edyta Klepcarz z Centrum Badawczo-Rozwojowego firmy Medisept. Z wykładu można dowiedzieć się m.in. jak bezpiecznie przygotować gabinet stomatologiczny do pracy, jakie zagrożenia niesie ze sobą codzienna praca z pacjentem, czym jest prawdziwa dezynfekcja i jakie płyną z niej korzyści.
Tematykę dostępnych w Akademii Asysdent materiałów edukacyjnych, sylwetki wykładowców oraz formularz rejestracji do programu znaleźć można na stronie https://akademia.asysdent.pl/. Zapraszamy!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...
Jak podało w komunikacie prasowym z 28 marca br. Biuro Prokuratora USA dla Południowego Dystryktu Teksasu, menadżer kliniki dentystycznej w Houston przyznał się do winy w związku z zarzutem niezapłacenia około 500 000 dolarów podatków od wynagrodzeni...
– Musimy zdawać sobie sprawę, że pacjenci w wieku senioralnym często mają ograniczone funkcje poznawcze, np. niedosłyszą. Lekarz dentysta musi umieć skutecznie komunikować się z takimi pacjentami. Często wymagają oni większej empatii, dłuższego czasu...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...
Każdy gabinet stomatologiczny działa według określonych procedur. Ich przestrzeganie gwarantuje utrzymanie wysokiego standardu pracy, a tym samym – bezpieczeństwo. Masz realny wpływ na to, co dzieje się w Twoim otoczeniu, w tym na wybór preparatów, k...
Personel medyczny gabinetu stomatologicznego od czasu do czasu bierze udział w leczeniu pacjenta, który wykazuje szczególnie duży lęk przed wizytą u dentysty. Nie wszyscy jednak wiedzą, że na sukces (bądź porażkę) w leczeniu dentofoba bezpośredni wpł...
Wśród pacjentów gabinetów stomatologicznych są osoby, które wykazują szczególne, niekiedy ekstremalnie duże obawy przed podjęciem leczenia. Co oczywiste, od każdego członka zespołu klinicznego wymaga to postawy wspierającej i głębokiej wrażliwości na...
Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...
Zwalczanie aft, zalecenia higieniczne u pacjentów z cukrzycą, metody usuwania płytki nazębnej w gabinecie higieny, bezpieczna organizacja pracy – to tylko kilka przykładów tematyki wykładów przygotowanych specjalnie dla uczestniczek programu edukacyj...
W lipcu 2023 roku serwis Dentaly.org przeprowadził badanie ankietowe wśród 1265 osób – zarówno lekarzy, jak i pacjentów, koncentrując się na zaletach, ale i zagrożeniach związanych z obecnością sztucznej inteligencji w praktyce stomatologicznej. Obs...
Dobra komunikacja z pracownikami nie jest czymś dziecinnie prostym, ale też nie jest zbyt trudna, by o nią nie zabiegać i jej nie wypracowywać. Jakich zasad warto przestrzegać, przekazując informacje zwrotne (zwłaszcza te trudne), aby utrzymać dobre ...