Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych
Rosną oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych
Pacjenci – wybierając prywatną placówkę medyczną – poza profesjonalizmem i jakością usługi coraz częściej oczekują czegoś więcej. Liczy się zaufanie do lekarza, komfort gabinetu, poczucie bezpieczeństwa oraz siła marki. Dlatego w świecie medycyny budowanie spójnej marki jest równie ważne, jak w innych branżach. Rosnąca dynamicznie konkurencja wymusza zwłaszcza na gabinetach stomatologicznych inwestycje w budowanie silnego brandu na każdym poziomie.
Elementem budowania lojalności pacjentów jest stworzenie budzącej zaufanie, silnej i spójnej marki, która spełnia obietnice Chodzi o to, by dostarczana usługa była zawsze takiej samej jakości – niezależnie od terminu wizyty czy innych czynników. Zaufanie i przywiązanie klientów budują nawet drobne rzeczy, takie jak właściwe oznakowanie w gabinecie, poczęstunek szklanką wody, bliskość parkingu czy profesjonalna wizytówka. – Na silną markę medyczną składa się wiele czynników, nie zawsze oczywistych. Są to wszystkie doświadczenia po stronie pacjenta. Komunikacja marki i jej tożsamość muszą być spójne we wszystkich punktach – powiedziała agencji Newseria Biznes Dorota Haller, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Medicover Polska.
Poza profesjonalizmem lekarza i jakością usługi, placówka musi zaoferować pacjentowi coś więcej, żeby zdobyć jego lojalność. Coraz istotniejsze czynniki to zaufanie do lekarza, komfort i poczucie bezpieczeństwa, ponieważ dla wielu osób wizyta u dentysty kojarzy się z bólem i stresem. – Branża medyczna nie kojarzy się bezpośrednio z przyjemnością, tak jak np. kawiarnia czy kino. Na tym polega wyzwanie dla właścicieli klinik i gabinetów. Należy stworzyć środowisko, w którym pacjent nie będzie odczuwał dyskomfortu, kojarzonego z wizytą w gabinecie stomatologicznym – dodała.
Stomatologia jest bardzo dobrym przykładem na to, jak ważne dla sukcesu w biznesie medycznym jest budowanie silnej marki. Jest to bowiem jedyna dziedzina medycyny, w której Polacy bazują na prywatnych usługach. Ubiegłoroczne badania CBOS („Korzystanie ze świadczeń i ubezpieczeń zdrowotnych”) wskazują, że odsetek pacjentów korzystających z prywatnych usług dentysty znacząco przewyższa odsetek tych, którzy leczą się w ramach kontraktów z NFZ (69% wobec 47%). – Rynek usług stomatologicznych jest bardzo konkurencyjny. Pacjenci mają do wyboru ponad 6 tys. gabinetów stomatologicznych o różnym standardzie leczenia i obsługi. Część oferuje usługi z zakresu NFZ, natomiast większość pacjentów korzysta z usług odpłatnie. Biorąc pod uwagę statystyki, połowa wszystkich wydatków na leczenie prywatne dociera właśnie na rynek usług stomatologicznych – powiedziała Wioletta Januszczyk, dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia.
Polacy z usług stomatologicznych korzystają coraz częściej, chociaż pod względem częstotliwości wizyt wciąż plasują się w europejskim ogonie. Statystycznie z usług stomatologów korzystają raz na 15 miesięcy, podczas gdy średnia dla UE wynosi 3–4 miesiące.
Czym jest autoportret psychologiczny? Warsztaty skierowane do lekarzy mają na celu pomów w relacjach z pacjentami oraz całym zespołem. Zajęcia prowadzone przez Oboda Group.
AF
Fot. Archiwum
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Od początku 2025 r. użycie amalgamatu w stomatologii w państwach Unii Europejskiej będzie zakazane. Ale także w Stanach Zjednoczonych, gdzie materiał ten przez dziesięciolecia królował w gabinetach dentystycznych, użycie amalgamatu znacznie spada. Po...
Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii zmieniają się oczekiwania pacjentów wobec gabinetów stomatologicznych. Najnowsze trendy zbadała w swoim raporcie amerykańska firma Lincoln Financial Group. Współcześni pacjenci oczekują od gabinetów stomatolo...
Firma Align Technology zaprasza do udziału w bezpłatnym webinarze, w którym zostanie podjęta problematyka szybko zmieniających się oczekiwań i potrzeb leczniczych pacjentów w okresie wzrostu. Wydarzenie to odbędzie się w dniu 17 maja (środa) o godzin...
W społeczeństwie brytyjskim wciąż utrzymuje się wysoki poziom frustracji z powodu problemów z dostępem do tańszego leczenia stomatologicznego w ramach Narodowej Służby Zdrowia. Skutkiem ubocznym tej sytuacji jest między innymi alarmujący poziom niest...
Trwają prace nad nowymi wytycznymi sanitarno-epidemiologicznymi dla gabinetów stomatologicznych, które opracowuje komisja stomatologiczna NRL wraz z dr. Pawłem Grzesiowskim, ekspertem NRL ds. zagrożeń epidemicznych, Centralnym Ośrodkiem Badań, Innowa...
Portal internetowy The Messenger opisał historię 22-letniej Walijki Georgii Wellings, która przez pięć lat nie mogła dostać się na wizytę do dentysty Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Na leczenie prywatne ją nie stać. Publiczna opieka stomatologiczna w...
Ceny usług stomatologicznych w kwietniu 2024 r. wzrosły o 0,4% w porównaniu do marca 2024 r. W skali roku dynamika cen leczenia dentystycznego była jednak o wiele wyższa i wyniosła 9,2%. Jak poinformował Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usł...
Umiejętność prawidłowego połykania ma istotne znaczenie dla zdrowia jamy ustnej i ogólnego stanu pacjenta. Osobom zdrowym połykanie zwykle nie sprawia trudności, ale problemy w tym zakresie mogą prowadzić do poważnych ogólnoustrojowych i miejscowych ...
Rzecznik Praw Pacjenta opublikował raport dotyczący skarg pacjentów oraz prowadzonych w związku z tym postępowań w latach 2019-2021. We wszystkich obszarach ochrony zdrowia odnotowano znaczny wzrost zgłoszeń naruszeń praw pacjenta. W zakresie stomato...
Podczas leczenia estetycznego bardzo często dochodzi do sytuacji, w której oczekiwania pacjentów są całkowicie rozbieżne z tym, co – na podstawie swojej wiedzy, doświadczenia oraz sytuacji klinicznej – może zaproponować lekarz dentysta. – Bardzo ważn...
W obliczu ogromnych problemów z zaopatrzeniem niemieckich gabinetów stomatologicznych w niezbędne materiały, Federalne Zrzeszenie Lekarzy Stomatologów w liście otwartym wezwało ministra zdrowia Karla Lauterbacha do podjęcia działań, które zakończą ob...