Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Konflikty stomatolog – pacjent

Publikacja:

Konflikty stomatolog – pacjent

Na stronie www.gdc-uk.org opublikowano statystyki dotyczące skarg pacjentów prywatnych gabinetów stomatologicznych w Wielkiej Brytanii. Sprawami tych skarg i reklamacji zajmuje się Dental Complaints Service (DCS).

 

W latach 2010/2011 DCS wykazał 24% wzrost liczby reklamacji, z 1180 do 1559 w porównaniu do lat 2010/2011. Opublikowane dane pokazują też, że z 1559 skarg złożonych w okresie od maja 2010 r. do końca kwietnia 2011 r., 67% rozpatrzono w ciągu tygodnia.

 

DCS, powołany w 2006 roku przez General Dental Council, oferuje bezpłatną pomoc dla pacjentów i lekarzy w rozwiązywaniu sporów tak szybko, jak to możliwe i w sposób satysfakcjonujący dla obu stron, bez konieczności rozpoczynania kosztownego postępowania sądowego.

 

„Ciężko pracujemy, współdziałając z profesjonalistami i społeczeństwem w celu zapewnienia, że jesteśmy w stanie dostarczyć jedne z najlepszych usług dotyczących skarg w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy zobowiązani do uczciwości i zachowania bezstronności” – zapewnia szefowa DCS, Hazel Adams.

 

DCS pragnąc zwiększyć świadomość swojej roli w społeczeństwie, planuje wydanie na początku tego roku broszury skierowanej do pacjentów, pt. „Składanie reklamacji dotyczących prywatnej opieki stomatologicznej”.

 

Broszura ma na celu poprowadzenie pacjentów poprzez proces składania skargi i pokazanie jakie działania może podjąć DCS, aby pomóc im znaleźć rozwiązanie i porozumienie się z dentystą.

 

opr.mch


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Romident wystroj gabinetu
Pacjent z dentofobią? Wystrój gabinetu ma znaczenie! Lekarz

Pacjenci z dentofobią – czyli silnym, często paraliżującym strachem przed leczeniem stomatologicznym – stanowią duże wyzwanie dla dentystów. Jak się okazuje, o szczególnych potrzebach tego typu pacjentów można pomyśleć już na etapie projektowania i a...

jak rozwiazywac konflikty
Trudne rozmowy w pracy – jak rozwiązywać konflikty w gabinecie? Lekarz

Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to nie tylko praca z pacjentem. To także praca z ludźmi – zespołem, który współtworzy jakość usług i atmosferę miejsca. Jak poradzić sobie z trudnymi rozmowami, udzielaniem informacji zwrotnej czy konfliktami w ...

Ukraina
Badanie: jak się ma medyk i pacjent z Ukrainy w Polsce? Lekarz

Fundacja Rozwoju Europy Środkowo-Wschodniej zbadała, jak przebywający w Polsce Ukraińcy korzystają z polskiego systemu opieki zdrowotnej oraz jak swoją sytuację widzą medycy z krajów Europy Wschodniej, którzy pracują lub starają się o pracę w polskic...

ROZWIŃ WIĘCEJ
stomatologia NHS
Anglia: Nowy pacjent nie dostanie się do dentysty NHS Lekarz

Na nic pełne emocji dysputy w parlamencie, utyskiwanie na bezczynność kolejnych rządów i dramatyczne doniesienia o pacjentach zmuszonych do „samoleczenia” – jak w epoce wiktoriańskiej. Nic nie wskazuje na to, by w brytyjskiej stomatologii miał wkrótc...

pacjent z demencja
Pacjent z demencją w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...

komunikacja z pacjentem4
Jak poprawić komunikację na linii dentysta – pacjent? Lekarz

Wizyta u dentysty to nie tylko zabieg medyczny – to także interakcja, w której kluczową rolę odgrywa komfort psychiczny pacjenta. Coraz częściej podkreśla się, że skuteczność leczenia stomatologicznego zależy nie tylko od umiejętności dentysty, ale r...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

znieczulenie miejscowe
Co robisz, gdy pacjent odmawia znieczulenia miejscowego? Lekarz

Niektóre zabiegi wykonywane w gabinecie stomatologicznym wymagają zastosowania znieczulenia miejscowego. Znamy też pacjentów, którzy „profilaktycznie” nie zgadzają się na jakąkolwiek interwencję, dopóki nie zostaną znieczuleni. A co wtedy, gdy pacjen...

pianino
Rochester: dentysta, pacjent onkologiczny i pianino Lekarz

Wielu lekarzy stomatologów to osoby empatyczne, rozumiejące potrzeby ludzi zmagających się z różnymi problemami zdrowotnymi. Nie może więc dziwić ich zaangażowanie w pomoc innym osobom – nie tylko własnym pacjentom. Przykład takiej postawy przybliżyl...

Paulina Pakula
Higienistka i pacjent z cukrzycą. „Edukacja i profilaktyka” Asysta

14 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Cukrzycy. – W Polsce około 3,5 mln osób ma zdiagnozowaną cukrzycę. Kolejny 1 mln jeszcze o tym nie wie. Dlatego musimy uświadamiać pacjentów, edukować ich i zachęcać do badań profilaktycznych – mówi dypl. h...

Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym
Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym Asysta

Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...