Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka
Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, chirurga, implantologa czy na leczenie ortodontyczne, które ma przygotować do późniejszej terapii protetycznej. Komunikacja jest tutaj kluczowa, by pacjent rozumiał, do czego dążymy i że leczenie może trwać nawet kilka-kilkanaście miesięcy – mówi dr n. med. Marcin Szerszeń, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, asystent naukowo-dydaktyczny w Katedrze Protetyki Stomatologicznej WUM, autor licznych publikacji naukowych w czasopismach o zasięgu krajowym i międzynarodowym, pasjonat najnowszych rozwiązań technologicznych w zakresie protetyki stomatologicznej.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
26 września o godz. 19:00 odbędzie się organizowany przez firmę GSK webinar "Współczesna ortodoncja z Sensodyne, Parodontax, Corega – przecież to takie proste". Poprowadzi go hig. stom. Mateusz Kulik, który m.in. przedstawi opisy przypadków pacjentów...
We wtorek 8 listopada o godz. 20:30 odbędzie się webinar „Pacjent implantologiczny w gabinecie higieny jamy ustnej”, który poprowadzi Jarosław Czubak - asystent stomatologiczny, wieloletni współpracownik m.in. specjalistów endodoncji i implantologii....
Najlepsze studia stomatologiczne w Polsce prowadzone są na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie – wynika z rankingu Perspektywy 2025. Najlepsze uczelnie o profilu strice medycznym to ex aequo Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Medyczny w Łod...
W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...
W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...
Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Jagielloński, Politechnika Warszawska – tak wygląda podium tegorocznego Rankingu Perspektywy 2024, przygotowanego przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy” już po raz 25. Najlepszą uczelnią medyczną w Polsce jest War...
Zaczerwienienie dziąseł, krwawienie – zarówno samoistne, jak i podczas szczotkowania lub nitkowania, obecność pogłębionych kieszonek przyzębnych – m.in. na te objawy powinna zwracać uwagę higienistka stomatologiczna w kontekście diagnostyki zapalenia...
Prof. Renata Górska – założycielka Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego – otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Perspektywy Medycyny 2023” za „wkład w edukację medyczną, wykształcenie wielu pokoleń lekarzy dentystów i specjalistów periodonto...
Efektywna komunikacja lekarza z pacjentem jest istotnym elementem wysokiej jakości opieki stomatologicznej, bezpośrednio wpływającym na doświadczenia pacjentów i wyniki leczenia. Jednak nawet w znakomicie funkcjonującym gabinecie dentystycznym łatwo ...
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego zaprasza lekarzy, lekarzy dentystów oraz inne osoby związane zawodowo z ochroną zdrowia na bezpłatny kurs online z zakresu praktycznej komunikacji medycznej z pacjentem. Odbędzie się on w dniach 25-26 maja. ...