Dentonet
E-mail

Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka

Publikacja:
Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka

Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka

Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, chirurga, implantologa czy na leczenie ortodontyczne, które ma przygotować do późniejszej terapii protetycznej. Komunikacja jest tutaj kluczowa, by pacjent rozumiał, do czego dążymy i że leczenie może trwać nawet kilka-kilkanaście miesięcy – mówi dr n. med. Marcin Szerszeń, absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, asystent naukowo-dydaktyczny w Katedrze Protetyki Stomatologicznej WUM, autor licznych publikacji naukowych w czasopismach o zasięgu krajowym i międzynarodowym, pasjonat najnowszych rozwiązań technologicznych w zakresie protetyki stomatologicznej.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

studia stomatologiczne
Perspektywy 2025: najlepsze studia stomatologiczne – w Krakowie Lekarz

Najlepsze studia stomatologiczne w Polsce prowadzone są na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie – wynika z rankingu Perspektywy 2025. Najlepsze uczelnie o profilu strice medycznym to ex aequo Gdański Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Medyczny w Łod...

ROZWIŃ WIĘCEJ
umiejetnosci komunikacyjne
Dentysto, czy komunikacja to twoja mocna strona? Lekarz

W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...

komunikacja z pacjentem
Efektywna komunikacja z pacjentem w praktyce stomatologicznej Lekarz

W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...

Alicja Chudziak.
Diagnostyka zapalenia dziąseł z perspektywy higienistki Asysta

Zaczerwienienie dziąseł, krwawienie – zarówno samoistne, jak i podczas szczotkowania lub nitkowania, obecność pogłębionych kieszonek przyzębnych – m.in. na te objawy powinna zwracać uwagę higienistka stomatologiczna w kontekście diagnostyki zapalenia...

Renata Gorska
Prof. Renata Górska nagrodzona w konkursie „Perspektywy Medycyny” Lekarz

Prof. Renata Górska – założycielka Polskiego Towarzystwa Periodontologicznego – otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Perspektywy Medycyny 2023” za „wkład w edukację medyczną, wykształcenie wielu pokoleń lekarzy dentystów i specjalistów periodonto...

komunikacja w gabinecie stomatologicznym
Komunikacja z pacjentem równie ważna jak efekt leczenia? Lekarz

Efektywna komunikacja lekarza z pacjentem jest istotnym elementem wysokiej jakości opieki stomatologicznej, bezpośrednio wpływającym na doświadczenia pacjentów i wyniki leczenia. Jednak nawet w znakomicie funkcjonującym gabinecie dentystycznym łatwo ...

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...

komunikacja z pacjentem2
Komunikacja medyczna z pacjentem – bezpłatny kurs CMKP Lekarz

Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego zaprasza lekarzy, lekarzy dentystów oraz inne osoby związane zawodowo z ochroną zdrowia na bezpłatny kurs online z zakresu praktycznej komunikacji medycznej z pacjentem. Odbędzie się on w dniach 25-26 maja. ...