Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Jak rozmawiać z pacjentem o złamanym narzędziu w jego zębie?

Publikacja:
Jak rozmawiać z pacjentem o złamanym narzędziu w jego zębie?

Jak rozmawiać z pacjentem o złamanym narzędziu w jego zębie?

Do lek. dent. Piotra Puchały przyjeżdżają pacjenci z całej Polski, kierowani przez innych lekarzy na procedurę usunięcia złamanego narzędzia w kanale podczas leczenia endodontycznego. – Jesteśmy w stanie większość narzędzi usunąć – mówi w rozmowie z Dentonetem. – Pacjent musi być jednak świadomy sytuacji – dodaje. Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

wypalenie zawodowe
Kryzys wypalenia w stomatologii – jakie są jego przyczyny? Lekarz

Najnowsze ogólnokrajowe badanie przeprowadzone w Wielkiej Brytanii wskazuje, że stres i wypalenie zawodowe wśród pracowników stomatologii wynikają głównie z problemów systemowych, zwłaszcza w ramach publicznej opieki zdrowotnej (NHS). Choć badanie do...

ROZWIŃ WIĘCEJ
palenie papierosow3
Jak rozmawiać z pacjentem o nałogu tytoniowym? Asysta

Rola higienistki we współczesnej stomatologii wykracza daleko poza przeprowadzanie zabiegów higienizacyjnych. Profesjonalna opieka obejmuje również edukację zdrowotną, motywowanie do zmiany nawyków oraz wspieranie pacjentów w profilaktyce chorób. Jed...

stres1
Stres i jego wpływ na zdrowie jamy ustnej Lekarz

O lęku i stresie w środowisku stomatologicznym mówi się najczęściej w kontekście komfortu pacjenta, który jest właśnie poddawany leczeniu. Jednak wyzwania, przed jakimi stajemy każdego dnia, wykraczają daleko poza mury gabinetu. Dlatego wśród naszych...

zebina
Zębina. Czym jest i jakie funkcje pełni w zębie? Pacjent

Zębina to jedna z trzech twardych tkanek zęba, której struktura i funkcje są niezbędne dla jego integralności i funkcjonalności. Mimo że jest przykryta szkliwem i przez to niewidoczna, pełni kluczowe role mechaniczne i ochronne. Czym dokładnie jest z...

dokumentacja medyczna
Placówka medyczna ma obowiązek wysłać pacjentowi jego dokumentację Lekarz

Jeśli pacjent wyrazi takie żądanie, placówka medyczna ma obowiązek wysłać mu pocztą jego dokumentację – taki wyrok zapadł 15 maja przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie. Jednocześnie placówka może obciążyć pacjenta kosztami takiej wysył...

Dentonet - jak przyjmować skargi od pacjentów
Jak rozmawiać z pacjentem, gdy coś poszło nie tak? Lekarz

Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...