FBI: jak uchronić stronę kliniki przed kradzieżą?
FBI: jak uchronić stronę kliniki przed kradzieżą?
Federalne Biuro Śledcze (FBI), Agencja ds. Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury (CISA) oraz Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych dysponują informacjami o wciąż rosnącym, bezpośrednim zagrożeniu cyberprzestępczością, których celem są szpitale, kliniki oraz gabinety na terenie w USA.
28 października wspomniane instytucje opublikowały wspólny dokument pod nazwą „Aktywność oprogramowania umożliwiającego wyłudzenia skierowanego przeciwko sektorowi opieki zdrowotnej i zdrowia publicznego” (Ransomware Activity Targeting the Healthcare and Public Health Sector).
Opisano w nim szczegółowo zagrożenia, a także procedury, które szpitale, gabinety i inne jednostki opieki zdrowotnej powinny stosować, aby skutecznie zminimalizować ryzyko związane z oprogramowaniem typu ransomware oraz innymi zagrożeniami pojawiającymi się w cyberprzestrzeni.
W ostatnim czasie cyberprzestępcy atakują sektor opieki zdrowotnej najczęściej za pomocą stworzonego w 2016 r. bankowego trojana TrickBot, który jest wciąż modyfikowany, by skutecznie dokonywać kradzieży danych oraz zakłócać funkcjonowanie atakowanych instytucji.
Agencje rządu Stanów Zjednoczonych przyznają, że kwestie ochrony są szczególnie trudne dla branży medycznej właśnie teraz – podczas trwania pandemii COVID-19. Z tego powodu zaleca się, aby administratorzy serwisów internetowych ograniczali ryzyko ataku między innymi poprzez inwestycje w cyberbezpieczeństwo.
Opublikowany przed kilkoma dniami poradnik odwołuje się do innego dokumentu (CISA MS-ISAC Ransomware Guide), który zawiera zalecenia, jak reagować w przypadku ataku z użyciem oprogramowania typu ransomware.
Agencje rządu federalnego udostępniają zawarte w obu dokumentach informacje, aby osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie serwisów internetowych klinik oraz ich bezpieczeństwo mogły zawczasu podjąć określone środki ostrożności w celu ochrony przed tego rodzaju zagrożeniami.
Dodatkowo Agencja ds. Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury (CISA) zachęca użytkowników i administratorów serwisów internetowych gabinetów medycznych i stomatologicznych do zapoznania się z jej witryną internetową – można tam znaleźć więcej informacji na temat ochrony przed oprogramowaniem wyłudzającym.
– Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem – mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Paweł Strzelec.
T.H., źródło: www.dentistrytoday.com, www.cisa.gov
Fot. StockSnap, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Nastawienie lekarza do małego pacjenta, otoczenie i wystrój gabinetu, podejście całego zespołu stomatologiczna i wiedza rodziców dotycząca tego, jak przygotować dziecko do pierwszej wizyty – to, zdaniem lek. dent. Mai Lipiec, kilka czynników, które m...
Wszyscy pracownicy opieki stomatologicznej są narażeni na zagrożenia związane z wykonywaną pracą. Jednym z nich jest kontakt z krwią i innymi płynami ustrojowymi, co zwiększa ryzyko zakażeń – w tym wirusowego zapalenia wątroby. Wiedza na temat sposob...
Zapowiadana w najbliższych dniach temperatura, przekraczająca w niektórych regionach Polski 35°C, to dodatkowe wyzwanie w pracy gabinetu stomatologicznego. Dlatego działania chroniące przed upałem są w gabinecie szczególnie istotne – w trosce o zdrow...
Mistrzostwo w sztuce leczenia – właśnie to hasło najlepiej oddaje istotę Konferencji Przyszłych Mistrzów Stomatologii – wyjątkowego wydarzenia dla młodych lekarzy dentystów, które odbędzie się 6 grudnia 2025 r. w Łodzi. W jego trakcie uczestnicy będą...
Rozbudowa kliniki stomatologicznej to poważna decyzja biznesowa – aby inwestycja przebiegła sprawnie i przyniosła oczekiwane efekty, cały proces najlepiej jest przeprowadzić przy wsparciu profesjonalistów. O swoich doświadczeniach związanych ze wspó...
Jak wynika z badania opublikowanego w „Journal of Oral and Maxillofacial Surgery”, przekazanie pacjentowi informacji o tym, czego powinien spodziewać się w trakcie ekstrakcji trzeciego zęba trzonowego, może zmniejszyć jego obawy przed zabiegiem, jak ...
Firma Planmeca przekazała Ukrainie pięć mobilnych klinik stomatologicznych – trafią one tam, gdzie z powodu działań wojennych nie ma obecnie dostępu do opieki dentystycznej. Jak poinformowano, firma Planmeca chce pomóc Ukraińcom w świadczeniu usług ...
BBC News podaje, że coraz większy popyt na uśmiechy rodem z Instagrama sprawił, że wiele osób zmaga się obecnie z poważnymi uszkodzeniami zębów i tkanek przyzębia wskutek użytkowania zamówionych online przezroczystych aparatów ortodontycznych lub ali...
United Clinics – jedna z najszybciej rozwijających się grup stomatologicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – ogłosiła przejęcie większościowego pakietu udziałów w renomowanych dolnośląskich klinikach: Tarabuła i Bellodent. Transakcja, wspierana kapi...
Terminal w gabinecie dentystycznym to niezbędne narzędzie, które rewolucjonizuje sposób funkcjonowania branży stomatologicznej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, terminale umożliwiają szybką i bezproblemową obsługę pacjentów. W niniejsz...
Stomatolodzy od lat podkreślają, jak ważna w profilaktyce chorób zębów i dziąseł jest prawidłowa, dokładna higiena jamy ustnej. A czy ma znaczenie to, kiedy szczotkujemy zęby? Niektóre osoby wykonują tą czynność zaraz po przebudzeniu, podczas gdy inn...