Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt

Publikacja:
Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt

Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt

Na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta udostępniono dobre praktyki w zakresie zarządzania kolejką pacjentów i odwoływania wizyt. – To gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb – czytamy.

Autorką opracowania jest Urszula Szybowicz – przedstawicielka Polskiej Federacji Szpitali oraz Fundacji „Nie Widać Po Mnie”. Jak poinformowano w komunikacie na stronie Rzecznika Praw Pacjenta, zarządzanie kolejką pacjentów oraz efektywne odwoływanie wizyt to kluczowe aspekty organizacji pracy placówek medycznych, ale przede wszystkim są to działania zwiększające efektywność pracy lekarzy i zadowolenie pacjentów.

Placówki medyczne mogą również przyczynić się do lepszego zarządzania kolejką pacjentów poprzez ułatwienie kontaktu z placówką, ułatwienie odwoływania wizyt oraz skuteczny system przypominania o wizytach. Różnorodne formy kontaktu pozwalają na dostosowanie ich do potrzeb pacjentów, a tym samym skuteczną komunikację. Propozycje dobrych praktyk w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt to gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb – podkreślono.

Korzyści z wdrożenia dobrych praktyk to m.in. poprawa dostępności świadczeń medycznych, zwiększenie efektywności pracy placówek, optymalizacja grafików lekarzy i personelu medycznego prowadzące do lepszego wykorzystania zasobów, budowanie zaufania pacjentów oraz transparentne i sprawne zarządzanie kolejką zwiększające satysfakcję pacjentów z korzystania z usług medycznych. – Dzięki wdrażaniu dobrych praktyk możliwe jest stworzenie bardziej efektywnego i przyjaznego systemu opieki medycznej, z którego skorzystają zarówno pacjenci, jak i personel medyczny – dodano.

Opracowanie dostępne jest TUTAJ.

Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia – tzw. złote zasady komunikacji lekarza dentysty z pacjentem.

Źródło: https://www.gov.pl/web/rpp


POWIĄZANE ARTYKUŁY

leczenie stomatologiczne
Australia: ceny wizyt bolą pacjentów bardziej niż zęby Lekarz

Z badań firmy Cleanbill wynika, że średnia cena kontrolnej wizyty u dentysty w Australii wynosi około 230 dolarów. Koszty opieki stomatologicznej sprawiają, że coraz więcej mieszkańców Australii maksymalnie opóźnia profilaktyczną wizytę u dentysty lu...

ciaza
UK: blisko milion wizyt ciężarnych nie doszło do skutku Lekarz

Szeroko opisane w literaturze fachowej znaczenie dobrego stanu zdrowia jamy ustnej kobiety ciężarnej nie budzi wątpliwości, a przy tym ma bezpośredni wpływ zarówno na przyszłą mamę, jak i rozwój jej dziecka. Niestety dostęp kobiety w ciąży do lecze...

dentysta 1
Jak dentysta-lider może unikać błędów w zarządzaniu? Lekarz

W stomatologii, podobnie jak w wielu innych branżach, powszechne jest założenie, że jeżeli ktoś jest solidnym, rzetelnym pracownikiem i odnoszącym sukcesy lekarzem praktykiem, to będzie również dobrym liderem. Ale gdy przywództwo jest mylone z awanse...

ROZWIŃ WIĘCEJ
leczenie stomatologiczne Hiszpania
Hiszpanie rezygnują z wizyt u dentysty z powodów finansowych Lekarz

Aż 68% Hiszpanów ograniczyło wizyty u dentysty z powodów finansowych – wynika z najnowszego raportu tamtejszej Fundacji IDIS. Niski poziom inwestycji publicznych w opiekę stomatologiczną i rosnące koszty prywatnego leczenia prowadzą do coraz większyc...

egzamin LDEK
UMED Wrocław: bardzo dobre wyniki jesiennego LDEK-u Lekarz

Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu poinformował, że jego absolwenci – ze średnią 157,28 pkt. – wypadli najlepiej podczas jesiennego Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Końcowego. Jak czytamy w komunikacie, ze 106 osób zdających LDEK z Uniwersytetu Medyc...

stomatologia
USA: mniej wizyt, pacjentów i coraz mniej personelu Lekarz

W ostatnim czasie praktyki stomatologiczne w Stanach Zjednoczonych mierzą się z mniejszą niż przed pandemią liczbą pacjentów, a zarazem wciąż borykają się z brakami kadrowymi. To wnioski płynące z prognozy ekonomicznej Instytutu Polityki Zdrowotnej A...

cyberprzestepczosc
USA: dentyści i ich praktyki na celowniku cyberprzestępców Lekarz

Na początku maja FBI ostrzegło Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) oraz  Amerykańskie Stowarzyszenie Chirurgów Stomatologicznych i Szczękowo-Twarzowych (AAOMS) o prawdopodobnym zagrożeniu cyberbezpieczeństwa praktyk stomatologicznych. Jak ...

stomatologia NHS1
UK: dodatkowych 700 tys. wizyt u dentystów w całym kraju Lekarz

Brytyjski rząd zapowiada zorganizowanie dodatkowych 700 tys. wizyt w gabinetach dentystycznych współpracujących z NHS w celu rozwiązania kryzysu w publicznej stomatologii. W samym tylko Londynie ma zostać sfinansowanych 52 tys. wizyt. Brytyjski rzą...

opuszczanie wizyt
Co przekona pacjenta, by nie opuszczał wizyt? Lekarz

Problem ten znają wszystkie zespoły stomatologiczne: wizyta jest umówiona, gabinet przygotowany do przeprowadzenia zabiegu, ale pacjent nie przychodzi. Nie dzwoni wcześniej, nie informuje o zmianie planów – po prostu go nie ma. Oczywiście zawsze mogą...