Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Co musi się stać, by asystentka dostała podwyżkę?

Publikacja:
Co musi się stać, by asystentka dostała podwyżkę?

Co musi się stać, by asystentka dostała podwyżkę?

Podwyżka to drażliwy temat w każdym zawodzie. Wiele osób w pierwszej kolejności boi się, by nie stracić pracy i o wyższym wynagrodzeniu nawet nie wspomina. Asystentka stomatologiczna nie jest jednak w tym względzie na straconej pozycji i ma co najmniej kilka możliwości manewru.

Sama rozmowa zazwyczaj nie wystarcza. Istnieje jednak argument, który jest w stanie przekonać niemalże każdego szefa, by więcej płacił swojemu pracownikowi – o ile ten pomoże mu zwiększyć zyski lub zmniejszyć koszty działalności. A asystentka wiele może w tym zakresie zdziałać.

Co przemówi na twoją korzyść?
1. Świetna znajomość sprzętu, cen, rodzajów materiałów i firm, które je sprzedają. Jeśli pozyskasz wiedzę co, gdzie, za ile i u kogo kupić – na pewno zostanie to przez szefa docenione. Jeśli zajmiesz się składaniem zamówień i będziesz potrafiła znajdować w tym zakresie optymalne rozwiązania – przyczynisz się do zmniejszenia kosztów i oszczędności. Zdejmiesz tym samym z głowy szefa problem ze składaniem i monitorowaniem zamówień oraz przymnożysz mu dodatkowych środków.

2. Oszczędzaniu sprzyja także dobra organizacja pracy gabinetu. Jeśli będziesz w szybkim tempie przygotowywać stanowisko do przyjmowania pacjentów – zyskasz czas, by stomatolog mógł przyjąć ich więcej. Podobnie jest z dbałością o grafik – przypominanie o wizytach, czuwanie, by nie figurowały w nim „martwe dusze”, szybka reakcja na sytuacje, gdy pacjenci odwołują wizyty, sprawi, że lekarz nie będzie marnował czasu i pieniędzy.

3. Możesz zaproponować swojemu szefowi, że poprowadzisz stronę gabinetu na Facebooku – zadbasz o dobre zdjęcia placówki, będziesz informować o bieżących wydarzeniach, zmianach, nawiązywać relacje z pacjentami, wymyślać dla nich aktywności, promocje i konkursy. Możesz też spróboiwać wykreować na tej stronie swego szefa jako stomatologiczny autorytet. Facebook to świetne narzędzie marketingowe, które pozwala na pozyskiwanie nowych pacjentów i podtrzymanie relacji z dotychczasowymi.

4. Generalnie – wszelkie pomysły marketingowe, których efektem jest przyciągnięcie do gabinetu nowych pacjentów, są mile widziane. Warto również pamiętać o utrzymywaniu efektywnej komunikacji z aktualnymi pacjentami. Dobrze jest mieć świadomość, że asystentka jest wizytówką gabinetu stomatologicznego i jeśli nie przekona pacjentów do siebie – raczej nie pozyska ich do gabinetu. ("Ważne umiejętności komunikacyjne")

Mając takie argumenty w ręku – szefowi będzie trudno odmówić płacenia ci większej pensji. A jeśli mimo wszystko odmówi – zawsze pozostaje „argument ostatniej szansy” – sugestia, że konkurencja poszukuje przedsiębiorczych asystentek 🙂

BZ


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Dentysta na NFZ - Dentonet.pl
Studentów nie stać na dentystę - pandemia uderzyła w ich budżety Lekarz

Pandemia koronawirusa uderzyła w studenckie budżety. Obostrzenia w handlu czy gastronomii sprawiły, że w wielu przypadkach stracili oni możliwości zarobku. Lawinowo rośnie liczba kierowanych do władz uczelni wniosków o zapomogi. Studenci chcą w ten s...

środki ochrony dla asysty-stomatologicznej - Dentonet.pl
Pacjent bez podejrzenia SARS-CoV-2 – jak musi chronić się asysta? Asysta

Kilka dni temu ministerstwo zdrowia opublikowało wytyczne dla praktyk stomatologicznych przyjmujących pacjentów w czasie pandemii koronawirusa. Znalazły się w nich zapisy nie tylko dla lekarzy dentystów, ale również asystentek stomatologicznych. Doty...

ROZWIŃ WIĘCEJ
koszty leczenia stomatologicznego
Coraz mniej osób w Unii Europejskiej stać na dentystę Lekarz

Rośnie odsetek mieszkańców Europy, dla których leczenie u dentysty stanowi poważne wyzwanie pod względem finansowym. Z badania pod nazwą „Atlas zdrowia stomatologicznego” wynika, że co piąty obywatel Unii Europejskiej (bez Cypru, ale z Wielką Brytani...

klinika bez bolu
Czy wizyta u dentysty musi kojarzyć się nieprzyjemnie? Lekarz

75% pacjentów obawia się bólu podczas leczenia zębów. Zdecydowana większość (blisko 77%) pacjentów zaznała bólu w gabinecie stomatologicznym. Bolało połowę respondentów, którzy kiedykolwiek usuwali ząb. Co trzeci pacjent czuje lęk przed wizytą, dla 4...

asystowanie w endodoncji - Dentonet.pl
Asystowanie w endodoncji nie musi być nudne! Asysta

Czy praca asystentki lekarza dentysty wykonującego leczenie kanałowe musi być nudna? Nie musi! Dlaczego? I jak to osiągnąć? To temat jednego z wykładów podczas tegorocznej konferencji ASYSDENT. Wykład wygłosi dypl. hig. stom. Martyna Zawadka. ASYS...

Polski Lad
Polski Ład – co musi o nim wiedzieć lekarz dentysta? Lekarz

Na stronie internetowej Śląskiej Izby Lekarskiej w Katowicach pojawił się poradnik dla lekarzy i lekarzy dentystów dotyczący Polskiego Ładu, który wchodzi w życie 1 stycznia 2022 r. Wchodzący w życie 1 stycznia 2022 r. Polski Ład to największa od la...

środki ochrony dla asysty - Dentonet.pl
Pacjent z SARS-CoV-2 w gabinecie – jak musi chronić się asysta? Asysta

W wytycznych ministerstwa zdrowia dotyczących leczenia stomatologicznego w czasie pandemii koronawirusa znalazł się opis wymaganych środków ochrony dla zespołu stomatologicznego w przypadku leczenia pacjenta z podejrzeniem zakażenia SARS-CoV-2, w tra...

publiczna stomatologia
"Kontrakt z NFZ-em sam w sobie musi być rentowny" Lekarz

Publiczna stomatologia w Polsce umiera. Z roku na rok spada liczba gabinetów współpracujących z NFZ-em, przede wszystkim ze względu na niskie, zupełnie nierynkowe stawki za leczenie – informuje „Gazeta Prawna”. Największy spadek liczby publicznych ga...