FBI: jak uchronić stronę kliniki przed kradzieżą?
FBI: jak uchronić stronę kliniki przed kradzieżą?
Federalne Biuro Śledcze (FBI), Agencja ds. Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury (CISA) oraz Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych dysponują informacjami o wciąż rosnącym, bezpośrednim zagrożeniu cyberprzestępczością, których celem są szpitale, kliniki oraz gabinety na terenie w USA.
28 października wspomniane instytucje opublikowały wspólny dokument pod nazwą „Aktywność oprogramowania umożliwiającego wyłudzenia skierowanego przeciwko sektorowi opieki zdrowotnej i zdrowia publicznego” (Ransomware Activity Targeting the Healthcare and Public Health Sector).
Opisano w nim szczegółowo zagrożenia, a także procedury, które szpitale, gabinety i inne jednostki opieki zdrowotnej powinny stosować, aby skutecznie zminimalizować ryzyko związane z oprogramowaniem typu ransomware oraz innymi zagrożeniami pojawiającymi się w cyberprzestrzeni.
W ostatnim czasie cyberprzestępcy atakują sektor opieki zdrowotnej najczęściej za pomocą stworzonego w 2016 r. bankowego trojana TrickBot, który jest wciąż modyfikowany, by skutecznie dokonywać kradzieży danych oraz zakłócać funkcjonowanie atakowanych instytucji.
Agencje rządu Stanów Zjednoczonych przyznają, że kwestie ochrony są szczególnie trudne dla branży medycznej właśnie teraz – podczas trwania pandemii COVID-19. Z tego powodu zaleca się, aby administratorzy serwisów internetowych ograniczali ryzyko ataku między innymi poprzez inwestycje w cyberbezpieczeństwo.
Opublikowany przed kilkoma dniami poradnik odwołuje się do innego dokumentu (CISA MS-ISAC Ransomware Guide), który zawiera zalecenia, jak reagować w przypadku ataku z użyciem oprogramowania typu ransomware.
Agencje rządu federalnego udostępniają zawarte w obu dokumentach informacje, aby osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie serwisów internetowych klinik oraz ich bezpieczeństwo mogły zawczasu podjąć określone środki ostrożności w celu ochrony przed tego rodzaju zagrożeniami.
Dodatkowo Agencja ds. Cyberbezpieczeństwa i Infrastruktury (CISA) zachęca użytkowników i administratorów serwisów internetowych gabinetów medycznych i stomatologicznych do zapoznania się z jej witryną internetową – można tam znaleźć więcej informacji na temat ochrony przed oprogramowaniem wyłudzającym.
– Zdarzają się przypadki, że pacjenci wracają do gabinetu stomatologicznego z żądaniami zwrotu kosztów leczenia, twierdząc, że doszło do błędu lub powikłania. Przestrzegam przed negocjowaniem z pacjentem – mówi w rozmowie z Dentonetem mec. Paweł Strzelec.
T.H., źródło: www.dentistrytoday.com, www.cisa.gov
Fot. StockSnap, pixabay.com
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Firma Planmeca przekazała Ukrainie pięć mobilnych klinik stomatologicznych – trafią one tam, gdzie z powodu działań wojennych nie ma obecnie dostępu do opieki dentystycznej. Jak poinformowano, firma Planmeca chce pomóc Ukraińcom w świadczeniu usług ...
Zagadnienie zmiany nawyków żucia w kontekście implantologii nie zostało do tej pory należycie zbadane. Naukowcy z dwóch uczelni ze stolicy Rosji: Pierwszego Moskiewskiego Państwowego Uniwersytetu Medycznego oraz Uniwersytetu Przyjaźni Narodów (RUDN) ...
Rozbudowa kliniki stomatologicznej to poważna decyzja biznesowa – aby inwestycja przebiegła sprawnie i przyniosła oczekiwane efekty, cały proces najlepiej jest przeprowadzić przy wsparciu profesjonalistów. O swoich doświadczeniach związanych ze wspó...
Holger Münch, prezes Federalnego Urzędu Kryminalnego (Bundeskriminalamt; BKA) ostrzegł, że cyberprzestępcy coraz częściej przeprowadzają ataki na witryny internetowe uniwersytetów oraz gabinetów lekarskich, w tym także praktyk stomatologicznych w Nie...
BBC News podaje, że coraz większy popyt na uśmiechy rodem z Instagrama sprawił, że wiele osób zmaga się obecnie z poważnymi uszkodzeniami zębów i tkanek przyzębia wskutek użytkowania zamówionych online przezroczystych aparatów ortodontycznych lub ali...
Przeciwwirusowe leki doustne przeciwko SARS-CoV-2 są wygodną dla pacjenta formą leczenia, a dodatkowo ich domowe stosowanie przyczyni się do odciążenia systemu opieki zdrowotnej - powiedziała profesor Agnieszka Szuster-Ciesielska z Katedry Wirusologi...
Jak wynika z badania opublikowanego w „Journal of Oral and Maxillofacial Surgery”, przekazanie pacjentowi informacji o tym, czego powinien spodziewać się w trakcie ekstrakcji trzeciego zęba trzonowego, może zmniejszyć jego obawy przed zabiegiem, jak ...
Nastawienie lekarza do małego pacjenta, otoczenie i wystrój gabinetu, podejście całego zespołu stomatologiczna i wiedza rodziców dotycząca tego, jak przygotować dziecko do pierwszej wizyty – to, zdaniem lek. dent. Mai Lipiec, kilka czynników, które m...
Sesje zatytułowane „Stomatologia sensoryczna” są przeznaczone dla dzieci, które odczuwają lęk przed leczeniem, tych, które nigdy wcześniej nie były u dentysty lub wykazują problemy ze zdrowiem psychicznym, w tym zaburzenia integracji sensorycznej. Mi...
4 czerwca 2022 r. w Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku odbył się jubileusz 50-lecia Kliniki Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i Plastycznej. Patronat honorowy nad jubileuszem objął rektor uczelni - prof. dr hab. n. med. Adam Krętowski oraz prezes Okrę...
Terminal w gabinecie dentystycznym to niezbędne narzędzie, które rewolucjonizuje sposób funkcjonowania branży stomatologicznej. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, terminale umożliwiają szybką i bezproblemową obsługę pacjentów. W niniejsz...