„Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – ruszyła II edycja akcji
„Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” – ruszyła II edycja akcji
Spis treści
6 marca rozpoczęła się druga edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowana wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz enel-med stomatologia. Dzięki przekazanemu przez Septodont grantowi w wysokości 50 tys. euro bezpłatne przeglądy stomatologiczne przejdzie około 1000 dzieci w wieku od 3 do 12 lat.
Po sukcesie pierwszej edycji akcji, w ramach której przebadano ponad 700 dzieci, a ponad 100 przeszło kompleksowe leczenie uzębienia, 6 marca 2024 r. podczas śniadania prasowego zainaugurowaną drugą odsłonę programu zdrowotno-edukacyjnego „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”. Jego głównym organizatorem jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne.
– Edukacja dzieci i ich opiekunów w zakresie higieny jamy ustnej oraz regularnych kontroli stomatologicznych jest kluczowa. Po zakończeniu pierwszej edycji akcji „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” co dziesiąte dziecko wymagało pilnego leczenia dentystycznego, a co piąte miało bardzo wysoki wskaźnik próchnicy, przekraczający potrzebę leczenia zachowawczego dla ponad 6 zębów. To wyraźnie świadczy o potrzebie intensyfikacji działań profilaktycznych i edukacyjnych wśród dzieci i ich opiekunów – powiedziała prof. dr hab. Marzena Dominiak, prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
50 tys. euro na przeglądy stomatologiczne dla dzieci
Dzięki przekazanemu przez Septodont grantowi w wysokości 50 tys. euro, w ramach drugiej edycji akcji bezpłatne przeglądy stomatologiczne przejdzie około 1000 dzieci w wieku od 3 do 12 lat.
– Próchnica dziecięca jest szczególnie istotnym zagadnieniem z uwagi na jej większą zaraźliwość oraz potrzebę szybkiego leczenia w porównaniu z próchnicą u dorosłych. Zęby mleczne u dzieci są bardziej podatne na działanie bakterii, a ich struktura jest delikatniejsza, co sprawia, że próchnica może postępować szybciej niż u dorosłych. Ważne jest zwrócenie uwagi na fakt, że odpowiednie i terminowe leczenie próchnicy u dzieci ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zdrowych zębów oraz zapobiegania poważniejszym problemom zdrowotnym w przyszłości. Profilaktyka, a także regularne wizyty u dentysty od najmłodszych lat są niezmiernie istotne, aby uniknąć powikłań związanych z próchnicą dziecięcą oraz zapewnić zdrowy rozwój jamy ustnej dziecka – dodała Kamila Wojtulewska-Hańczaruk, vice president of sales DACH, CEE, CIS w firmie Septodont.
Tak jak w poprzednim roku, przeglądy będą odbywały się w placówkach enel-med stomatologia. – Wiedza dotycząca prawidłowej higieny jamy ustnej, znaczenia regularnych kontroli stomatologicznych oraz zdrowych nawyków żywieniowych odgrywa kluczową rolę w zapobieganiu poważnym problemom zębów u najmłodszych. Świadomość tych zagadnień może przyczynić się do zmniejszenia potrzeby pilnego leczenia oraz ograniczenia wskaźnika próchnicy, co jest istotne dla utrzymania zdrowia jamy ustnej już od wczesnego dzieciństwa. Dlatego edukacja w tym obszarze jest niezwykle istotna, mając długoterminowy wpływ na zdrowie stomatologiczne dzieci i ich dalsze życie – podkreśliła lek. dent. Anna Wrycza-Socha, dentysta z Centrum Stomatologii ENEL-MED.
Jak wziąć udział w programie?
Aby wziąć udział w programie, rodzic może zgłosić swoje dziecko przez formularz dostępny na stronie https://www.usmiechdladziecka.pl/. W ciągu 48 godzin od rejestracji zgłoszenia konsultant centrum medycznego enel-med oddzwoni i umówi dziecko na bezpłatny przegląd stomatologiczny w jednej z placówek sieci na terenie całej Polski. Jest to bezpłatna wizyta, kwalifikująca do dalszego ewentualnego leczenia stomatologicznego. Jeśli pacjent zakwalifikuje się do programu „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie”, w ostatnim etapie zostanie poddany leczeniu, które również jest bezpłatne. Limit wizyt kwalifikujących do bezpłatnego leczenia wynosi 1000 osób, dlatego liczy się kolejność zgłoszeń.
– Będziemy robili wszystko, aby odwrócić statystyki, promować profilaktykę i coraz mocniej uświadamiać społeczeństwo o jej znaczeniu – mówi prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego prof. Marzena Dominiak o stanie zdrowia jamy ustnej wśród Polaków. Czy Polacy są świadomi tego, że chorobom jamy ustnej lepiej jest zapobiegać niż leczyć? Zapraszamy do obejrzenia materiału filmowego!
Źródło: https://pts.net.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Maski „odzieżowe” o minimalnej skuteczności, dostępne w każdym sklepiku płyny do dezynfekcji o budzącym wątpliwości składzie oraz spóźnione, niemal wymuszone obostrzenia w wersji light, które mają stwarzać pozory, że dba się o bezpieczeństwa rodaków ...
16 grudnia br. firma Septodont uroczyście przekazała Polskiemu Towarzystwu Stomatologicznemu grant w wysokości 200 tys. złotych na działania profilaktyczne skierowane do dzieci w wieku od 3 do 12 lat. Partnerem medycznym akcji „Rozdajemy uśmiechy na ...
Już po raz 6. firma Marrodent organizuje w Polsce akcję Practice Pink, która jest międzynarodową inicjatywą charytatywną firmy Henry Schein. Do akcji mogą dołączyć wszyscy profesjonaliści z branży stomatologicznej – 5% ze sprzedaży wybranych, oznaczo...
Trwa kolejna edycja akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela znanych na całym świecie marek produktów do higieny jamy ustnej, takich jak Sensodyne, Parodontax i Corega. Do programu dołączyło już ponad 1600 higienistek st...
O tym, że obawa pacjentów przed leczeniem stomatologicznym jest wciąż aktualnym zagadnieniem, nie trzeba przekonywać polskich lekarzy dentystów. Problem ten dostrzegli także organizatorzy kampanii „Tu Nie Boli”, którą zainaugurowała konferencja praso...
3 lutego ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie", realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, sieć enel-med stomatologia oraz firmę Septodont. W ramach akcji w całym kraju realizowane będą bezpłatne przeglądy i leczenie stomatologicz...
Jeden z najbardziej poczytnych dzienników na Wyspach Brytyjskich – The Mirror – zaproponował wybór osób (kobiety i mężczyzny) o „najbardziej atrakcyjnym i imponującym uśmiechu na świecie”. O wyborze zwycięzców nie decydowali jednak czytelnicy bulwaró...
Smiles for America to nowy projekt, w który zaangażowana jest grupa 50 cenionych lekarzy dentystów reprezentujących 50 stanów USA. Stomatolodzy łączą siły, aby zapewnić piękny uśmiech 50 wybranym osobom uznanym za bohaterów Ameryki – w tym policjanto...
Z nowym rokiem szkolnym ruszyła kolejna, 11. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”, realizowanego przez Mars oraz Polski Czerwony Krzyż. Celem inicjatywy jest edukacja dzieci z klas 0-3 szkół podstawowych z całej Polski w zakresie prawid...
Na początku marca br. podczas śniadania prasowego zainaugurowana została II edycja akcji zdrowotno-edukacyjnej „Rozdajemy uśmiechy na zdrowie” organizowanej wspólnie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne we współpracy z firmami Septodont oraz ene...
Trwa trzecia odsłona akcji Ekspertki Sensodyne, organizowanej przez firmę GSK – właściciela takich marek, jak Sensodyne, Parodontax i Corega. To zaszczytne miano nosi już ponad 830 higienistek stomatologicznych - dołącz do tego grona, a pakiet produk...