Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Publikacja:
Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Trójkąt satysfakcji pacjenta w pracy asystentki stomatologicznej

Praca we współczesnej służbie zdrowia wymaga od personelu nie tylko wykonywania określonych procedur medycznych, ale również troszczenia się o komfort psychiczny pacjenta. Działania, które należy podjąć w celu zaspokojenia wszystkich potrzeb pacjenta określa się mianem trójkąta satysfakcji.

Trójkąt satysfakcji pacjenta jest szczególnie istotny w przypadku wszystkich placówek medycznych, które rywalizują między sobą o pacjenta. Eksperci podzielili ich potrzeby na trzy grupy – zaspokojenie każdej z nich wpływa na zadowolenie pacjenta z udzielonych usług, a także jego lojalność względem konkretnego gabinetu.

1. Potrzeby merytoryczne

Określa się je jako jakość dostępnych dla pacjenta produktów i usług, ich ceny oraz możliwość wyboru. Do potrzeb merytorycznych zalicza się więc:
• fachowa wiedza i profesjonalne podejście personelu,
• informowanie o planowanym leczeniu,
• możliwość wyboru między usługami o różnych cenach, dostosowanych do indywidualnych możliwości finansowych,
• zastosowanie skutecznych i nowoczesnych metod leczenia.

2. Potrzeby proceduralne

Pod pojęciem tym rozumie się sposób i czas, w jakim są spełniane oczekiwania danego pacjenta. Wśród potrzeb proceduralnych można wyróżnić:
• łatwość kontaktu (osobistego, telefonicznego, mailowego) z kliniką,
• przestrzeganie przez personel terminu wizyt (punktualność, brak nagłego odwołania wizyty),
• ustalanie możliwie jak najszybszych termin wizyt,
• dopasowanie ich do możliwości czasowych pacjenta,
• łatwość dostępu do dokumentacji medycznej.

3. Potrzeby psychologiczne

Mianem tym określa się szereg zachowań, dzięki którym pacjent czuje się zadowolony i obsłużony w należyty sposób. Zalicza się do nich:
• życzliwość i zrozumienie,
• okazanie zainteresowania problemami pacjenta,
• realna troska o jego zdrowie,
• odnoszenie się do pacjentów w sposób kulturalny,
• drobne życzliwe gesty (zaproponowanie wody, wskazanie szatni czy miejsca w poczekalni).

Asystentka stomatologiczna może – a nawet powinna – stosować w swojej pracy wszystkie powyższe elementy. Z jednej strony sprzyja to postrzeganiu gabinetu jako miejsca profesjonalnego, a z drugiej – daje osobistą satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Stomatologia się zmienia. Nowoczesne technologie, zaawansowane rozwiązania i znakomite znieczulenia sprawiają, że legendarny „strach przed dentystą” stał się już tylko wspomnieniem. A czy są wśród nas tacy, którzy wciąż boją się wizyty u stomatologa? Sprawdzaliśmy to na ulicach Łodzi.

AF


POWIĄZANE ARTYKUŁY

asystentka
Co z regulacją zawodów asystentki i higienistki stomatologicznej? Asysta

Poseł Konrad Frysztak zwrócił się do ministerstwa zdrowia z pytaniem, na jakim etapie jest ustawa regulująca zawody medyczne, w tym asystentki stomatologicznej, higienistki stomatologicznej oraz technika dentystycznego. W połowie 2021 r. poseł Konra...

Martyna Zawadka
Powtórne endo okiem asystentki stomatologicznej Asysta

Jakie trudności - z punktu widzenia asystentki stomatologicznej - możemy napotkać podczas powtórnego leczenia endodontycznego? Jakie preparaty przygotować do usuwania gutaperki i czym się one charakteryzują? Jakie sprzęty i rozwiązania stosujemy do u...

ROZWIŃ WIĘCEJ
asystentka stomatologiczna1
Współczynnik pracy dla higienistki i asystentki stomatologicznej Asysta

Ustawa z 26 maja 2022 r. o sposobie ustalania najniższego wynagrodzenia zasadniczego niektórych pracowników zatrudnionych w podmiotach leczniczych wprowadziła załącznik określający wysokość współczynników pracy oraz grupy zawodowe według kwalifikacji...

Invisalign artykul
Skanowanie wewnątrzustne w pracy asysty stomatologicznej Asysta

Firma Align Technology jest jednym ze sponsorów tegorocznej konferencji ASYSDENT, która już w najbliższą sobotę odbędzie się w Łodzi. Dzięki wsparciu firmy uczestniczki ASYSDENTU będą mogły wysłuchać wykładu i wziąć udział w warsztacie dotyczącym ska...

dokumentacja medyczna 1
Wskazane łączenie dokumentacji stomatologicznej i medycznej pacjenta Lekarz

Dostępne badania naukowe potwierdzają słuszność prób łączenia leczenia stomatologicznego i ogólnomedycznego dla dobra pacjentów. Pierwszy krok w tym kierunku został podjęty przez Uniwersytet Kalifornijski w San Francisco (UCSF), gdzie dokumentację me...

areszt
USA: areszt dla fałszywej asystentki stomatologicznej Asysta

Zgodnie z doniesieniami serwisu internetowego „Courier Times”, w stanie Pensylwania aresztowano kobietę, która podawała się za wykwalifikowaną asystentkę stomatologiczną. Deklarując posiadanie licencji asysty z rozszerzonym zakresem obowiązków, wykon...

asystentka
USA: zmiany w zawodzie asystentki stomatologicznej Asysta

W Stanach Zjednoczonych wprowadzane są różne modyfikacje w zawodzie asystentki stomatologicznej. Ze względu na specyfikę tamtejszego systemu prawnego, na samodzielne kroki decydować się mogą nie tylko władze federalne, ale również stanowe. W niektóry...

leczenie stomatologiczne 1
Zakład karny w Iławie szuka dentysty i asystentki stomatologicznej Lekarz

Dyrektor zakładu karnego w Iławie ogłosił konkursy ofert dotyczące udzielania świadczeń stomatologicznych przez lekarza dentystę oraz asystentkę stomatologiczną dla osób pozbawionych wolności. Czas pracy ma wynosić 50 godzin miesięcznie. Jak czytamy...

Kanada
Kanada zachęca do pracy asystentki z zagranicy Asysta

Zawody asystentki stomatologicznej i pracownika laboratorium dentystycznego zostały pod koniec 2022 roku dopisane do kanadyjskiego programu Federal Skilled Worker (FSW). Oznacza to, że wykonujące je osoby (także z Polski) będą miały ułatwiony dostęp ...