Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Zmęczenie, osłabienie, spadek formy…

Brak komentarzy | Publikacja:
Zmęczenie, osłabienie, spadek formy…

Zmęczenie, osłabienie, spadek formy…

Zima jest porą roku, gdy wiele osób odnotowuje sezonowy spadek energii i sił witalnych. Czujemy się zmęczeni, ulegamy malkontencji i narzekaniu.
Dlaczego tak się dzieje? Niebagatelny wpływ na nasze zdrowie ma pogoda oraz dieta. Jednakże nie jest to rzeczywistość, na którą nie mamy wpływu. Jak zaradzić złemu samopoczuciu?

Przede wszystkim należy zadbać o to, co jemy. Dietetycy zalecają 5 zdrowych posiłków dziennie. Jako obowiązkowe powinniśmy potraktować śniadanie. Oprócz tego włączyć do jadłospisu ryby, warzywa, produkty zbożowe i owoce. Z kolei ograniczyć powinniśmy mięso i wędliny, słodycze i przetworzoną żywność. Okazuje się, że przetworów mięsnych nie powinniśmy jeść częściej niż 2-3 razy w tygodniu.
Dodatkowo – do codziennych zajęć należy włączyć aktywność fizyczną, gdyż jest ona nieoceniona w podnoszeniu poziomu naszych sił witalnych. Co ciekawe – taką aktywność powinniśmy podejmować właśnie wtedy, gdy nie mamy na to siły. Najlepiej wówczas zdobyć się na spacer czy gimnastykę (ale nie przesadnie forsowną).

Dodatkowo proponujemy kilka prostych sposobów na poprawienie jakości życia zimową porą:

Szklanka wody z cytryną
Zaleca się, aby rano po przebudzeniu wypić na pusty żołądek wodę z sokiem z połówki cytryny (można do niej dodać także miód). Cytryna jest zasadotwórcza (alkaliczna), a jej ph wynosi 10.
Jest to wspaniały sposób na odkwaszenie organizmu, które bardzo często powoduje, że czujemy się zmęczeni. Szczególnie łatwo zakwasić organizm zimą, gdy jemy więcej słodkich i tłustych potraw niż latem oraz jesteśmy mniej aktywni fizycznie.
Już po kilku dniach zastosowania tego przepisu – poczujemy różnicę.

Czekolada
Gorąca czekolada dostarcza naszemu organizmowi flawonoidów. Chronią one komórki przed działaniem wolnych rodników a także przed uczuciem zmęczenia. Czekoladowy napój przyspiesza również metabolizm węglowodanów (są one źródłem energii dla organizmu).

Kąpiel w rozmarynie
Można ją stosować 2-3 razy w tygodniu: 50 g suszonego rozmarynu należy zalać 2 litrami wrzątku i parzyć pod przykryciem ok. 20 min. Następnie należy wlać do wanny wypełnionej do połowy ciepłą wodą. Z kąpieli można korzystać przez 10-15 min.
Osoby z nadciśnieniem rozmaryn powinny zastąpić szałwią: 50 listków należy zaparzać przez 30 min. a następnie przecedzić.

Pieczywo pełnoziarniste
To wspaniały „pobudzacz”. Dostarcza tzw. węglowodanów złożonych, które uwalniane są powoli i stanowią długofalowe „paliwo” dla naszych komórek. Produkty z białej mąki lub słodycze – stanowią gwałtowny, ale bardzo krótkotrwały zastrzyk energii a także wzmagają apetyt.

Zielona herbata
Jest źródłem teiny – która działa energizująco na nasz organizm. Warto wiedzieć, że po dłuższym parzeniu jej zawartość w herbacie się zmniejsza, dlatego optymalny czas jej parzenia to ok. 3 min. w wodzie o temp. 60-90 st.

BZ

Źródło: Naj nr 27
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

gabinety w Szkocji - Dentonet.pl
Szkocja: nastąpił duży spadek rentowności praktyk NHS Lekarz

Zgodnie z informacjami podanymi w raporcie statystycznym NASDAL Scotland (Narodowego Stowarzyszenia Specjalistów z Zakresu Księgowości i Prawa w Stomatologii), prywatne gabinety w Szkocji są bardziej rentowne niż te, które są związane umową z NHS. R...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji