www stomatologa
www stomatologa
Jak stworzyć dobrą stronę www gabinetu stomatologicznego? Jak zaistnieć na rynku oraz przyciągać nowych klientów poprzez nasze www? Na co trzeba uważać tworząc stronę internetową gabinetu oraz co powinniśmy zrobić by nasza strona zabłysnęła w sieci. Na te oraz wiele innych pytań odpowiedzi udzielili specjalnie dla portalu dentonet.pl Magdalena oraz Marcin Szumscy.
Magdalena Szumska – Doktor nauk ekonomicznych, wieloletni menedżer i dyrektor, człowiek z pasją wykonywania swojego zawodu. Współpracuje z gabinetami dentystycznymi i wielospecjalistycznymi w zakresie zarządzania i marketingu. Prowadzi audyty, szkolenia, coachingi i doradztwo indywidualne dla lekarzy i właścicieli gabinetów w przełożenia na wskaźniki ekonomiczne. Jest autorką książek wspierających komunikację z pacjentem.
Marcin Szumski – Absolwent Politechniki Poznańskiej, wieloletni lider projektów informatycznych, kierownik zespołów projektantów, analityków i programistów na rynku polskim, niemieckim i szwajcarskim, wykładowca WSB w Poznaniu, właściciel firmy mLift.pl realizującej usługi z zakresu programowania, projektowania niebanalnych witryn www, liftingu i kreowania wizerunku. Doradca biznesowy w zakresie organizacji przedsiębiorstw, marketingu i technologii informatycznych.
Być albo nie być stomatologa w Internecie, czyli czy opłaca się mieć swoją stronę internetową, jakie to niesie korzyści i zagrożenia?
Internet w ostatnich latach stał się dominującym medium komunikacyjnym. Coraz rzadziej korzystamy z encyklopedii drukowanych, książek telefonicznych itp. Informacji wyszukujemy przede wszystkim w sieci. Korzystamy z komputerów stacjonarnych, smartfonów, tabletów. Wyszukanie gabinetu/praktyki w naszej okolicy, który świadczy określone usługi, staje się łatwe i szybkie. Stąd niewątpliwą korzyścią jest zaistnienie oraz pozyskanie potencjalnego pacjenta, za pomocą strony www.
Warto wspomnieć, że publikując zdjęcia, grafiki oraz filmy edukacyjne należy pamiętać o prawie autorskim. Nieprzestrzeganie prawa autorskiego może przynieść przykre finansowe konsekwencje.
Kolejnym zagrożeniem jest budowanie strony w oparciu o strony koleżanek/kolegów z naszej branży. Wówczas nie tworzymy niczego nowego, przyciągającego oko i klienta, ale nasze rozwiązanie jest tylko kopią czegoś, co już istnieje na rynku.
Strona internetowa to zatem wielka korzyść, o ile jest dobrze przygotowana i prawidłowo zarządzana. Należy zwrócić uwagę na to, by w cenie zakupu strony był tzw. CMS, po to, by właściciel strony (lekarz) mógł super szybko zmienić większość informacji. Zalecam też ostrożność przy kupowaniu strony, która jest niespójna graficznie, jest trudna do edycji, nie daje możliwości, na których zależy nam rynkowo. Skupmy się na dobrym doradztwie, zanim „zrobimy sobie” nową stronę. Bo kompletna strona to również nazwa, logotyp, domena, grafika, a następnie funkcjonalności. I trzeba wiedzieć, jak to wszystko skomponować. Jeśli ja trafiam do gabinetu czy lekarza, dla którego mam wykonać prace zarządczo-marketingowe, to weryfikuję również pomysły na stronę internetową. I lepiej taki audyt zrobić wcześniej, niż później żałować, że strona nie działa tak, jak mogłaby.
Jak powinna wyglądać strona internetowa lekarza dentysty/praktyki stomatologicznej i jakich błędów należy się wystrzegać projektując stronę internetową?
Strona internetowa może mieć charakter informacyjny, czyli celem jej istnienia jest to, by gabinet czy lekarz stali się dobrze widoczni w Internecie. Uważam, że lepiej jest napisać o sobie to, co chcemy, by pacjent sobie wyszukał na nasz temat, niż żeby zrobili to inni. Poza tym lepiej zbudować własny wizerunek niż oddać go w ręce przypadkowym osobom. Mając swoją stronę www, możemy w sposób kompletny pokazać siebie, swój gabinet, swoją filozofię działania czy obszary, które nas wyróżniają.
Strona internetowa może mieć też charakter funkcjonalny – w mojej pracy nazywam to charakterem marketingowo-informacyjnym. Wówczas strona jest rozbudowana o większą liczbę mechanizmów, przykładowo o newsletter, wtyczkę do portali społecznościowych, banery itd.
Rozbudowana w mechanizmy strona wymaga opieki, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę. Ja uwielbiam strony www, które pomagają mi w komunikacji z pacjentami. Zwykle mam pracę polegającą na rozwoju gabinetu, podniesieniu jakości pracy z pacjentami, rozwoju personelu, wykreowaniu marki czy odniesieniu sukcesu w walce rynkowej pomiędzy gabinetami. Wtedy strona zaczyna mieć atuty szersze niż tylko informacyjne.
Strona internetowa powinna być przejrzysta, intuicyjna, prawidłowo skomponowana pod względem graficznym i przede wszystkim realna, tzn. zdjęcia, zakres usług nie mogą odbiegać od rzeczywistości, a tak się często zdarza. Moim zdaniem, witrynę internetową lekarza powinna cechować informacyjność, przystępność, walor edukacyjny i co najważniejsze – powinna być ona zrozumiała dla pacjentów.
Jakie są najważniejsze elementy strony internetowej praktyki stomatologicznej?
Przede wszystkim należy rzetelnie przedstawić wizerunek gabinetu/praktyki, opisać czym się zajmujemy (zakres usług) i co najważniejsze – niestety często bagatelizowane – jak się z nami skontaktować, jak do nas dotrzeć. Gdy widzę strony, na których dane kontaktowe ukryte są bardzo głęboko, trzeba się naklikać, chcąc się zarejestrować do lekarza, zauważalne jest, że strona nie została prawidłowo zaprojektowana a jedynie… wykonana.
Bardzo często na stronach lekarzy dentystów spotyka się zdjęcia stockowe – fotografie z banków zdjęć, których nie nabywa się na wyłączność. Może zdarzyć się (i zdarza się!), że gabinety w tej samej miejscowości korzystają z tego samego zdjęcia na stronie internetowej, banerach reklamowych i na ulotkach. Zupełnie inaczej, gdy ze zdjęcia wykonanego przez fotografa uśmiecha się nasza pacjentka (bardzo często jest to mama, siostra, koleżanka), niż uśmiechnięta starsza pani z uzębieniem typowo nordyckim, niespotykanym w Europie środkowo-wschodniej.
Wybierając wykonawcę strony internetowej pamiętajmy, że produkt końcowy podlega gwarancji. Z tego powodu należy znaleźć solidnego partnera, a nie np. studenta, który dziś jest, a jutro zniknie, zostawiając nas z niedopracowanym produktem.
Jak zostać zauważonym w Internecie?
Po pierwsze, zadbać o swój wizerunek. Po drugie, stronę należy stworzyć dla określonej grupy docelowej. Po trzecie, mieć kontakt z internautami. Po czwarte, nie omijać miejsc, w których już o nas piszą – tym trzeba się żywo interesować. A po piąte, łamać standardy, wprowadzać innowacje, pozytywnie zaskakiwać. Każda strona internetowa jest produktem – jego wytworzenie powinno być zaplanowane, wykonane i wdrożone, a także rozwijane.
Jak przyciągnąć klientów do gabinetu poprzez stronę internetową?
Zbudować zaufanie i przekonanie u klientów–pacjentów, że jesteśmy godni tego zaufania. Stworzyć wrażenie profesjonalisty otwartego na drugiego człowieka, który jest wykształcony, ma szeroką wiedzę, głęboką praktykę i jest pasjonatem swojego zawodu.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W przypadku problemów stomatologicznych na pomoc mogą liczyć nie tylko ludzie – zabiegi dentystyczne wykonywane są również u zwierząt, m.in. tych mieszkających w ogrodach zoologicznych. W rozmowie z portalem Dentistry.co.uk tajniki pracy weterynarza ...
Już dawno większość z nas przestała postrzegać psy jako stróżów naszych domów czy ożywione zabawki. Coraz częściej pies jest traktowany jak członek rodziny, o którego się dba i rozumie jego potrzeby – także te zdrowotne, i odpowiednio je zaspokaja. ...
5 marca obchodzimy Dzień Dentysty – święto, które zyskuje na znaczeniu w kontekście rosnącej świadomości społeczeństwa na temat zdrowia jamy ustnej. Korzystając z danych Centralnego Rejestru Lekarzy RP należącego do Naczelnej Rady Lekarskiej po raz k...
Zwolnienie lekarskie – popularnie nazywane L4 – jest dokumentem umożliwiającym pracownikowi czasowe zwolnienie z pracy ze względu na stan zdrowia. Najczęściej zwolnienia lekarskie wystawiają lekarze rodzinni, interniści oraz specjaliści, jednak zdarz...
Zęby trzeba leczyć - to prawda stara jak świat. Nieraz jednak mimo dbałości i troski występują problemy z uzębieniem - dziura w zębie, pęknięty ząb. Czasami zdarza się też martwy ząb (szczególnie po leczeniu kanałowym taki ząb obumiera). Rozwiązaniem...