Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

Publikacja:
Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku

Z Kamilem Kuczewskim, trenerem rozwoju praktyk stomatologicznych, rozmawia Piotr Łukaszewicz z portalu Dentowizja.pl.

Red.: Jako trener rozwoju praktyk stomatologicznych na pewno często odpowiadasz na pytanie, jak gabinet może zdobywać nowych klientów?

Kamil Kuczewski: Takim sposobem jest z całą pewnością zdobycie umiejętności przez lekarza dentystę, które wyróżnią go na rynku. Tego typu umiejętności jest mnóstwo, a jedną z nich, której na swoich szkoleniach poświęcam ostatnio dużo czasu, jest umiejętność zwiększania akceptacji planów leczenia.

Red.: W jaki sposób rozmawiać więc z pacjentem, aby dobrze zrozumiał plan leczenia i go zaakceptował?

K. K.: Dziś mamy mnóstwo możliwości, nawet technicznych, które to zdecydowania ułatwią. Jeszcze kilka lat temu było trudniej. Dziś mamy do dyspozycji specjalne aplikacje na tablety i smartfony, które w formie graficznej czy filmowej pokażą przebieg i efekty zabiegu, jaki proponujemy pacjentowi. Będzie mu łatwiej zaakceptować taki plan leczenia.

Red.: A pacjenci nie rozumieją standardowo omawianych planów leczenia?

K. K.: Dzieje się tak bardzo często. Pacjenci nie rozmawiają z lekarzami na temat tego, jak wygląda zdrowie ich jamy ustnej. Często lekarze nie poświęcają odpowiednio dużo czasu na rozmowę, pacjenci nie dopytują. Część z nich może potem nie zdecydować się na zabieg, nie zaakceptować planu leczenia. Prosty przykład – co to jest most? Możemy długo opowiadać pacjentowi, ale nic nie zastąpi prezentacji grafiki lub video, z omówieniem korzyści. To nie jest pusty slogan, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Lekarz stomatolog musi wyczuć, w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, kiedy się zatrzymać, które zagadnienia powtórzyć raz jeszcze.

Red.: Jak wyglądają szkolenia, na których uczysz rozmów z pacjentem?

K. K.: Szkolenia, gdzie omawiamy akceptację planów leczenia przez pacjenta, przeprowadzamy używając tabletów z animacjami. Odgrywamy sceny rozmów z pacjentem, prezentujemy zabieg i podkreślamy korzyści z leczenia. Pacjent musi zrozumieć swój problem, zaakceptować go i zechcieć go rozwiązać. To jest umiejętność lekarza, która może go wyróżnić na rynku. Pacjenci będą chcieli korzystać z usług stomatologa, którego dobrze rozumieją.

Dziękujemy za rozmowę.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Y Brush
Szczoteczka do zębów Y-Brush rusza na podbój rynku USA Asysta

Y-Brush - wyróżniająca się kształtem szczoteczka, która ma skutecznie wyczyścić zęby w 10 sekund - pojawiła się właśnie w sprzedaży na rynku amerykańskim. Podstawowy model kosztuje tam 80 dolarów. Przypomnijmy - Y-Brush to szczoteczka do zębów, przy...

certyfikaty umiejetnosci
Izby lekarskie będą przyznawać certyfikaty umiejętności Lekarz

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego. Jedną z najważniejszych zmian jest rozszerzenie katalogu podmiotów przyznających certyfikat umiejętności zawodowej o Naczelną Izbę Lekarską oraz okręgowe izby lekars...

higienistka stomatologiczna
5 sposobów, by poprawić swoją pozycję na rynku pracy Asysta

Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...

ROZWIŃ WIĘCEJ
suplementy fluorkowe 2
FDA usuwa z rynku suplementy fluorkowe dla dzieci Lekarz

Amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (FDA) planuje usunąć z rynku doustne suplementy fluorkowe przepisywane dzieciom. Decyzja ta wzbudza poważne kontrowersje w środowisku stomatologicznym w USA zwłaszcza w kontekście profilaktyki próchnicy w regi...

bol zeba w swieta
Ból zęba w święta – gdzie szukać pomocy stomatologicznej? Pacjent

Choć w okresie świąt Bożego Narodzenia wszyscy chcemy odpocząć w rodzinnym gronie, niestety zdarza się, że potrzebujemy pomocy lekarskiej. Nagłe zachorowanie, recepta na przyjmowane na co dzień leki, ból zęba – przyczyn może być wiele. Dlatego przypo...

Dental Tree
DentalTree – promocje, które można i warto łączyć! Lekarz

DentalTree to niekwestionowany lider sprzedaży internetowej w polskiej branży stomatologicznej. To także firma znana z imprez targowych ze znakomitej oferty handlowej, a tym samym największej frekwencji na stoisku, najdłuższych kolejek oraz niezliczo...

CBD
Olejki CBD – 4 fakty, które warto znać! Pacjent

Popularność olejków CBD nie maleje, a wręcz przeciwnie – rośnie w siłę, przyciągając uwagę wszechstronnymi korzyściami dla zdrowia. W gąszczu informacji i krążących opinii postanowiliśmy przygotować cztery kluczowe fakty o olejkach CBD, które warto z...

Olimpiada 7a
Sprawdź swoje umiejętności w Olimpiadzie Studentów Stomatologii! Lekarz

Trwa pierwszy, internetowy etap Olimpiady Studentów Stomatologii – wydarzenia, w ramach którego studenci kierunku lekarsko-dentystycznego z całego kraju mogą sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności, przygotować się do egzaminu OSCE, a także wygrać atra...

dentysta w Wielkanoc
Dentysta w Wielkanoc – gdzie szukać pomocy? Pacjent

Święta Wielkanocne to czas rodzinnych spotkań, odpoczynku i... słodkości. Niestety, świąteczne ucztowanie bywa też przyczyną nieprzyjemnych niespodzianek – jednym z najczęstszych „nieproszonych gości” w tym czasie jest nagły ból zęba. Co zrobić, gdy ...

tluszcze
Tłuszcze, które działają na Twoją korzyść – co warto wiedzieć? Pacjent

Tłuszcze w diecie często są demonizowane. Wiele osób stara się całkowicie je z niej wyeliminować, a to ogromny błąd. Warto pamiętać o tym, że są to składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu - niezależnie od płci, wieku czy stanu zd...

Asysdent
ASYSDENT – wiedza, umiejętności, integracja, zabawa Asysta

Ogólnopolska Konferencja Asystentek i Higienistek Stomatologicznych ASYSDENT 2023 będzie już dziesiątą edycją tego największego i najbardziej znanego w Polsce wydarzenia edukacyjnego dla asystentek i higienistek. Co sprawiło, że w ciągu 10 lat ASYSDE...