Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca asysty
Higiena stomatologiczna
Edukacja
Wokół gabinetu
Warto wiedzieć
Asysdent2

Rozmowa kwalifikacyjna? To nie musi być straszne

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Rozmowa kwalifikacyjna? To nie musi być straszne

Rozmowa kwalifikacyjna? To nie musi być straszne

Wiele osób traktuje rozmowę kwalifikacyjną jak potwora, z którym trzeba się zmierzyć i… wygrać lub wyjść pokonanym. Dzieje się tak, ponieważ poszukujący pracy często wiążą z tą rozmową wielkie nadzieje i chcą za wszelką cenę wypaść jak najlepiej. To zupełnie normalna reakcja, tym bardziej jeśli ktoś poszukuje zatrudnienia już od dłuższego czasu.

Aby pozbyć się tego nieprzyjemnego uczucia przed rozmową kwalifikacyjną lub chociaż je zmniejszyć, nie potrzeba żadnych specjalnych szkoleń. Wystarczy odpowiednie przygotowanie.

Odpowiednie czyli jakie? Powodzenie rozmowy kwalifikacyjnej często zależy od z pozoru nieistotnych czynników, które jednak składają się na to, jak ubiegający się o pracę są postrzegani przez osoby prowadzące rekrutację. Poza tym, jeśli zadbasz o szczegóły, nie będą Cię one później rozpraszały. Jakie to szczegóły?

1. Wygląd zewnętrzny
Nie od dziś wiadomo, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. W przypadku pracy w gabinecie stomatologicznym wygląd jest szczególnie ważny. Od asystentek i higienistek oczekuje się, że będą schludne i zadbane. Odpowiedni ubiór na rozmowę kwalifikacyjną jest przede wszystkim czysty i elegancki. Do tego ważna jest fryzura – włosy muszą być czyste i ułożone. Makijaż delikatnie podkreślający atuty urody, niezbyt mocny, a biżuteria skromna. Warto zwrócić uwagę także na dłonie i paznokcie. Innym, niezwykle ważnym elementem wizerunku, jeśli ubiegasz się o pracę w gabinecie stomatologicznym, jest świeży oddech.

2. Informacje o firmie
Przed rozmową kwalifikacyjną warto zdobyć informacje na temat firmy, w której ubiegamy się o pracę. Tutaj pomocą będzie Internet – możesz odwiedzić stronę internetową gabinetu, sprawdzić informacje o lekarzach, którzy w nim pracują, poczytać opinie klientów. Choć tutaj należy uważać – opinie w Internecie często mogą być mylące (przeczytaj artykuł na ten temat pt. „Czarny PR” w najnowszym numerze AsysDentu). Na jakie informacje warto zwrócić uwagę? Np. na to, jak duża jest firma, w których chcesz pracować, czy dana praktyka jest nastawiona na obsługę zagranicznych pacjentów, z iloma lekarzami będziesz pracować jeśli otrzymasz pracę itp. Te informacje pomogą Ci lepiej odpowiedzieć na pytania, które mogą paść w trakcie rozmowy.
Tutaj warto także wspomnieć o przygotowaniu się na ewentualne pytania, jakie mogą paść podczas rozmowy. W Internecie znajdziesz artykuły, które szczegółowo omawiają, co może Cię spotkać w trakcie rozmowy i jak na to odpowiednio reagować.

3. Punktualność
To bardzo ważna zasada, do której należy się bezwzględnie zastosować. Weź pod uwagę czas dojazdu, ewentualne korki i inne problemy komunikacyjne. Zaplanuj też, aby na miejscu rozmowy pojawić się przed czasem, nawet jeśli nie będzie żadnych komplikacji po drodze. Lepiej poczekać i zrobić dobre wrażenie, niż się spóźnić i już na początku zrazić do siebie osobę prowadzącą rozmowę kwalifikacyjną.

4. Odpowiednie wyposażenie
Na rozmowę kwalifikacyjną warto wziąć ze sobą kopię CV i listu motywacyjnego oraz czystą kartkę na wypadek, gdybyś potrzebowała coś zanotować. Pamiętaj także o długopisie.

5. Nastawienie
Osoba przeprowadzająca rekrutację będzie zwracała uwagę na Twój entuzjazm, chęć podjęcia pracy i Twój sposób bycia. Pokaż się z jak najlepszej strony i zadbaj o to, aby wzbudzić sympatię rozmówcy. Mów wyraźnie, miej wyprostowaną postawę i postaraj się sprawiać wrażenie pewnej siebie, nawet jeśli w środku jesteś zestresowana. Dobre wrażenie zrobisz także, jeśli będziesz uważnie słuchać i odpowiadać pełnymi zdaniami na zadane pytania. Jeśli nie masz pewności, czy właściwie zrozumiałaś pytanie lub intencję rozmówcy – dopytaj.

6. Znaj swoje CV
Przed rozmową zapoznaj się jeszcze raz ze swoim CV i zastanów się, jak możesz rozwinąć informacje, które tam podałaś. Jeśli np. napisałaś, że potrafisz rozwiązywać konflikty, pomyśl w jakiej sytuacji w przeszłości udało Ci się wybrnąć z konfliktowej sytuacji – rekruter może o to zapytać.

7. Dobre zakończenie
Na koniec rozmowy podziękuj za nią, bez względu na jej przebieg. Zapytaj kulturalnie kiedy możesz oczekiwać na odpowiedź. Możesz także poprosić o numer telefonu, aby móc zatelefonować w ustalonym terminie i zapytać o wynik rekrutacji – to pokaże, że zależy Ci na danej pracy. A jeśli znasz adres e-mail osoby, która prowadziła rekrutację, po rozmowie napisz wiadomość z podziękowaniem za rozmowę.

Rozmowa kwalifikacyjna może być stresującym wydarzeniem, jeśli jednak odpowiednio się do niej przygotujesz, znacznie łatwiej będzie przez nią przejść, a tym samym Twoje szanse na zdobycie pracy wzrosną. Powodzenia!

Źródło: pracuj.pl

KeL
 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

asystowanie w endodoncji - Dentonet.pl
Asystowanie w endodoncji nie musi być nudne! Asysta

Czy praca asystentki lekarza dentysty wykonującego leczenie kanałowe musi być nudna? Nie musi! Dlaczego? I jak to osiągnąć? To temat jednego z wykładów podczas tegorocznej konferencji ASYSDENT. Wykład wygłosi dypl. hig. stom. Martyna Zawadka. ASYS...

Tworzymy uśmiechy - stwórzmy dialog. Rozmowa dentysty z protetykiem Lekarz

Jak efektywnie współpracować na linii dentysta - technik dentystyczny? Wspólnie z firmą GSK oraz marką Corega zapraszamy na webinarium, podczas którego tech. dent. Katarzyna Subotowicz i ppłk lek. stom. Remigiusz Budziłło odpowiedzą na pytania: - Ja...

Pierwszy webinar "Co stomatolog musi wiedzieć o hemostazie" już za nami Lekarz

- Mam przyjemność zaprezentować Państwu problemy hemostazy, z którymi możecie zetknąć się w swoich gabinetach stomatologicznych – mówiła do uczestników webinaru "Zdrowy uśmiech to nie wszystko? Co stomatolog musi wiedzieć o hemostazie" dr n. med. Mag...

ROZWIŃ WIĘCEJ
"Każda treść publikowana w social mediach musi mieć wartość" Lekarz

– Social media to narzędzia, które pozwalają budować wizerunek lekarza dentysty zarówno w stosunku do pacjentów, jak i innych lekarzy – mówiła podczas sobotniego webinaru „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” lek. dent. Anna Kuśnierczak, znana również jako ...

testy na koronawirusa - Dentonet.pl
"Cały personel medyczny musi mieć powszechny dostęp do testów" Lekarz

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej zaapelowało o jak najszersze zapewnienie dostępności testów na obecność SARS-CoV-2 personelowi medycznemu w kraju. – Dostępność do tych testów powinna być powszechna w odniesieniu do personelu medycznego uczestnicz...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres