Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Polska mówi #aaa! Trwa kolejna edycja kampanii PTS-u
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”.
Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, wspierane przez partnerów instytucjonalnych, biznesowych oraz medialnych. W swoim głównym założeniu ma ona inspirować do aktywności na rzecz promocji zdrowia jamy ustnej.
Główną platformą komunikacyjną kampanii jest strona https://polskamowiaaa.pl/ – to właśnie tam znaleźć można listę wszystkich wydarzeń organizowanych w jej ramach. W 2023 r. główną inicjatywą są bezpłatne konsultacje stomatologiczne udzielane w marcu przez 20 gabinetów sieci Lux Med Stomatologia oraz 46 gabinetów partnerskich Oral-B. Poprzez znajdującą się na stronie mapę każdy pacjent może znaleźć najbardziej dogodne dla niego miejsce badania stomatologicznego.
W Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej i kampanię „Polska mówi aaa” włączają się także indywidualni dentyści, fundacje i instytucje. Na stronie znajduje się dokładny wykaz przygotowanych wydarzeń i inicjatyw, które odbywają się przez cały miesiąc – są wśród nich m.in. bezpłatne badania stawów skroniowo-żuchwowych, warsztaty higieny jamy ustnej dla szkół i przedszkoli, bezpłatne instruktaże higieny jamy ustnej oraz badania przesiewowe w kierunku nowotworów jamy ustnej.
Oficjalne hasło obchodów Światowego Dnia Zdrowia Jamy Ustnej 2023 w Polsce i kampanii „Polska mówi aaa” to „Zdrowa jama ustna to uśmiech na całe życie”.
– Wszystkie dziedziny stomatologii znajdą dla siebie miejsce w ramach Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego. Do współtworzenia tej przestrzeni zapraszamy także młodych lekarzy dentystów – mówi w rozmowie z Dentonetem prof. dr hab. n. med. Tomasz Gedrange z Zarządu Głównego PTS.
Źródło: https://polskamowiaaa.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Fundacja Wiewiórki Julii od lat udowadnia, że troska o zdrowie najmłodszych może mieć wiele twarzy – od walki z próchnicą w polskich szkołach po bezpłatne badania dentystyczne dla pacjentów Kliniki „Budzik”. Jej nowy projekt – Akademia IT dla dzieci ...
Naczelna Izba Lekarska rozpoczęła zapisy na wiosenno-letnią sesję bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i lekarzy dentystów. Będą one dotyczyły m.in. zagadnień prawnych, zarządzania, kompetencji miękkich oraz kwestii związanych z wykonywaniem zawodu. Więks...
14-15 czerwca 2024 r. (piątek-sobota) – tę datę powinni zapamiętać lekarze dentyści, właściciele i menedżerowie gabinetów stomatologicznych planujący inwestycję w nowoczesny sprzęt diagnostyczny oraz urządzenia niezbędne do codziennej pracy. Właśnie ...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
Od 1 czerwca wszystkie dzieci w wieku 12 i 13 lat będą mogły za darmo zaszczepić się przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV). Niestety, program ten nie doczekał się dotychczas odpowiedniej kampanii informacyjnej – podaje Prawo.pl. Według inform...
Rozpoczęły się zapisy na kolejną – wiosenno-letnią – turę szkoleń organizowanych przez Ośrodek Kształcenia Naczelnej Izby Lekarskiej dla lekarzy i lekarzy dentystów. Od maja do sierpnia odbędą się 63 szkolenia online oraz 10 warsztatów stacjonarnych ...
Naczelna Izba Lekarska rusza z rejestracją na kolejne bezpłatne szkolenia dla lekarzy i lekarzy dentystów. W sesji zimowo-wiosennej (od stycznia do kwietnia 2025 r.) dostępnych będzie ponad 90 punktowanych wydarzeń edukacyjnych. Jak czytamy w inform...
W ministerstwie zdrowia odbyło się drugie posiedzenie rady ds. rozwoju stomatologii. Podjęto decyzję, że po świadczeniach z zakresu chirurgii i periodontologii kolejnym obszarem do zmian wyceny wartości punktu będzie protetyka. Przypomnijmy - minist...
Już po raz 6. firma Marrodent organizuje w Polsce akcję Practice Pink, która jest międzynarodową inicjatywą charytatywną firmy Henry Schein. Do akcji mogą dołączyć wszyscy profesjonaliści z branży stomatologicznej – 5% ze sprzedaży wybranych, oznaczo...
Problem nieodwoływanych wizyt lekarskich to koszty dla systemu ochrony zdrowia i wydłużające się kolejki do lekarzy. Pod koniec września zainaugurowano drugą edycję kampanii „Odwołuję, nie blokuję”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nieodw...
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...