„Polska to chory kraj” – akcja i manifest Warszawskiej OIL
„Polska to chory kraj” – akcja i manifest Warszawskiej OIL
– Chcieliśmy zwrócić uwagę, być może w ostry sposób, na fatalny stan opieki medycznej w Polsce – mówi Dariusz Paluszek, wiceprezes warszawskiej Okręgowej Izby Lekarskiej, przewodniczący tamtejszej Komisji Stomatologicznej oraz członek prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej.
To Warszawska Okręgowa Rada Lekarska jest organizatorem tej akcji. W jej ramach w całym kraju pojawiają się plakaty i spoty. Na stronie polskatochorykraj.pl można podpisać manifest. Jednym z punktów, na który zwracają uwagę pomysłodawcy akcji, jest niedofinansowana stomatologia.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
8000 osób – lekarzy, lekarzy dentystów, pielęgniarek, farmaceutów oraz innych przedstawicieli pracowników ochrony zdrowia – skorzystało z programu wsparcia psychologicznego dla kadry medycznej "Psycholog dla medyka". Do końca czerwca br. można jeszcz...
Chociaż kulminacja działań w ramach kampanii „Polska mówi #aaa” przypada na marzec, to jednak różnego rodzaju aktywności organizowane są przez cały rok. W ostatnim czasie odbyły się kolejne warsztaty dla przedszkolaków, zainaugurowano też konkurs „Cz...
Diabetes UK wzywa decydentów do podjęcia pilnych działań w związku z wynikami właśnie opublikowanego raportu tej organizacji. W dokumencie zatytułowanym Diabetes care: is it fair enough? ujawniono „katastrofalny wpływ” stanu opieki na zdrowie osób ch...
Według danych z Centralnego Rejestru Lekarzy RP, który prowadzi Naczelna Izba Lekarska (NIL), 1 marca 2025 roku w Polsce swój zawód aktywnie wykonywało 42 282 lekarzy dentystów. Na każdym z nich ciąży ogromna odpowiedzialność za zdrowie pacjentów. Ni...
Dla przytłaczającej większości – ponad 94% – obywateli Republiki Federalnej Niemiec zdrowie jest ważne dla osobistego poczucia szczęścia. Po przyjaciołach i rodzinie, właśnie dobre zdrowie w największym stopniu decyduje o ogólnym dobrostanie. Wiele w...
3 lutego ruszyła akcja "Rozdajemy uśmiechy na zdrowie", realizowana przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, sieć enel-med stomatologia oraz firmę Septodont. W ramach akcji w całym kraju realizowane będą bezpłatne przeglądy i leczenie stomatologicz...
1 marca ruszyła ogólnopolska kampania Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego „Polska mówi aaa…”, w ramach której partner akcji – marka Oral-B, należąca do Procter & Gamble – zwraca uwagę na znaczenie prawidłowej higieny jamy ustnej i jej wpływu ...
Choć Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej oficjalnie obchodzony jest 20 marca, to tak naprawdę przez cały miesiąc odbywają się wydarzenia organizowane w ramach kampanii „Polska mów aaa”. Inicjatorem kampanii „Polska mówi aaa” jest Polskie Towarzystwo ...
Grupa społeczna „Toothless” („Bezzębni”) rozpoczęła na wyspie Wight kampanię pod hasłem „Dentysta NHS dla każdego”. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na sytuację mieszkańców wyspy, którzy są właściwie pozbawieni publicznej opieki stomatologicznej. Pows...
W dniach 6-7 czerwca (piątek-sobota) w siedzibie firmy Stern Weber Polska w Warszawie przy ul. Kosmatki 26 odbędzie się kolejna edycja Dni Otwartych – wyjątkowego spotkania dedykowanego lekarzom dentystom, właścicielom klinik oraz menedżerom gabinetó...
Pod względem profilaktyki zdrowotnej Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Europie. Tymczasem inwestycja w działania profilaktyczne może pomóc uniknąć od 40 do 50% przypadków chorób cywilizacyjnych lub znacznie opóźnić ich rozwój – oceniają ekspe...