Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Pacjent wybiera lekarza dentystę… Czym się kieruje w swoim wyborze?

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Pacjent wybiera lekarza dentystę… Czym się kieruje w swoim wyborze?

Pacjent wybiera lekarza dentystę… Czym się kieruje w swoim wyborze?

– Zleciłem przeprowadzenie ankiety z pytaniem „Kim jest dla Ciebie dobry lekarz?”. Ponad połowa ankietowanych osób odpowiedziała, że dobry lekarz to ten, który dobrze traktuje swojego pacjenta – opowiada w rozmowie z Dentonetem Zbigniew Kowalski, który szkoli polskich lekarzy z zakresu komunikacji z pacjentem. Dodaje, że kompetencje medyczne lekarza, jego wykształcenie i specjalizacje były najważniejsze zaledwie dla 12% ankietowanych.

Jaki z tego wniosek?

Ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób lekarz komunikuje się pacjentem. Odpowiednia komunikacja to droga to stworzenia wokół siebie grona lojalnych, zadowolonych i wartościowych pacjentów. – Pacjenci wybierają lekarza, z którym zostaną na dłużej, na podstawie tego, jak czują się traktowani. Dobrym stomatologiem z punktu widzenia medycznego trzeba być i koniec, ale to nie wystarczy – mówi Z. Kowalski. Dodaje, że studenci kierunków lekarskich mają za mało kontaktów z „żywym” pacjentem. – Prowadzę zajęcia ze studentami trzeciego roku. Oni kontakt z pacjentem mogą policzyć na palcach jednej ręki – podkreśla.

Pacjenci są różni

Co może ułatwić komunikację z pacjentem? Na pewno zrozumienie jego potrzeb, ale też oczekiwań, charakteru. Zbigniew Kowalski podczas ostatniej konferencji „Dental Soft Skills” w Łodzi zaprezentował poniższy podział pacjentów:

Innowatorzy – 2,5%
Liderzy opinii – 13,5%
Wcześnie naśladowcy – 34%
Późni naśladowcy -34%
Maruderzy – 16%

Innowatorzy to pacjenci, którzy czytali gdzieś w prasie o bardzo nowatorskiej metodzie i chcą ją wykorzystać, chcą mieć coś absolutnie nowego. Liderzy opinii podobnie – to ci pacjenci, którzy 15 lat temu wszczepiali pierwsze implanty i podkreślali ten fakt w rozmowach: „jestem pierwszy w swoim mieści”. To pacjenci, którzy lubią być pierwsi. Maruderzy z kolei zawsze znajdą pretekst i wymówkę, by uniknąć leczenia. Największą grupą są natomiast naśladowcy (wcześni i późni) doceniający sprawdzone, skuteczne rozwiązania. Ludzie są różni, dlatego ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób komunikujemy pacjentowi daną metodę leczenia – podkreśla ekspert.


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dr Kercz
"Korzyści płynące z dobrego planowania leczenia są ogromne" Lekarz

O I Konferencji Mistrzów Stomatologii, która odbędzie się w Łodzi w dniach 12-14 października 2018 r. rozmawiamy z jej głównym pomysłodawcą – dr. n. med. Tomaszem Marią Kerczem. Skąd pomysł prezentacji dorobku Mistrzów Stomatologii w "e-Dentico" i w ...

innowacja gabinet
Innowacyjne relacje i sposoby komunikacji lekarza z pacjentem Lekarz

Nowinki technologiczne i innowacyjne rozwiązania zmienią sposób komunikowania się placówek medycznych z pacjentami? Chodzi nie tylko o promocję usług. Skoordynowana komunikacja z pacjentem, m.in. poprzez e-czaty czy wideoczaty, jest kluczowa dla komp...

komunikacja z pacjentem - Dentonet.pl
Więcej zajęć z komunikacji z pacjentem na studiach medycznych? Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta i prezes Naczelnej Izby Lekarskiej wystąpili do rektorów wyższych uczelni medycznych z propozycją zwiększenia liczby godzin nauczania praktycznego w zakresie skutecznej komunikacji z pacjentem.Współcześnie pacjenci są coraz bar...

ROZWIŃ WIĘCEJ
mój pierwszy pacjent - Dentonet.pl
"Mój pierwszy pacjent" – warsztaty na konferencji AsysDent 2018 Asysta

Uczestniczki tegorocznej konferencji AsysDent będą mogły nie tylko wysłuchać wielu ciekawych wykładów, ale także wziąć udział w warsztatach praktycznych. Jednym z nich będzie dedykowany początkującym higienistkom warsztat "Mój pierwszy pacjent". Poro...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

umawianie wizyt - Dentonet.pl
Umawianie wizyt lekarskich przez Internet coraz popularniejsze Lekarz

Z roku na rok rośnie liczba pacjentów, którzy na prywatną wizytę u lekarza zapisują się przez internet. Rozwiązania online, które dają taką możliwość, pozwalają pacjentom także wymienić się doświadczeniami na temat danego lekarza. Opinie innych to je...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres