Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Lekarz w social mediach. Spotkanie w Naczelnej Izbie Lekarskiej

Publikacja:
Lekarz w social mediach. Spotkanie w Naczelnej Izbie Lekarskiej

Lekarz w social mediach. Spotkanie w Naczelnej Izbie Lekarskiej

Naczelna Izba Lekarska zorganizowała spotkanie, w którym wzięli udział lekarze i lekarze dentyści aktywni w mediach społecznościowych. Omówiono podczas niego m.in. kwestie wizerunku zawodu lekarza i lekarza dentysty w social mediach, Kodeksu Etyki Lekarskiej w odniesieniu do funkcjonowania lekarza w przestrzeni mediów społecznościowych, merytoryki przedstawianych tam treści oraz potrzeby zaktualizowania zasad etycznych do obecnej rzeczywistości.

Przed spotkaniem dr Łukasz Szmygel – przewodniczący zespołu NRL ds. wizerunku zawodu lekarza i lekarza dentysty – podkreślał, że stworzony wiele lat temu Kodeks Etyki Lekarskiej nie jest do końca przystosowany do realiów współczesnego świata. – Teraz lekarze funkcjonują w tym cyfrowym świecie mediów społecznościowych, dlatego potrzebujemy rozwiązań adekwatnych do nowej rzeczywistości. Spotykamy się, żeby rozmawiać o tym, czy KEL dziś stanowi dla lekarzy aktywnych w social mediach niewygodne ograniczenie, czy też jest pomocną granicą. Moje zadanie polega głównie na tym, by wysłuchać kolegów i koleżanek, którzy stosują te narzędzia. Chcemy bowiem wypracować wspólne rozwiązania i zasady działania, by można było zastosować je w codzienności lekarza publikującego treści na Instagramie czy Facebooku – podkreślał.

Podczas spotkania głos zabierali lekarze i lekarze dentyści aktywni w social mediach. Wyjaśniali, dlaczego wykorzystują te narzędzia – stanowią one dla nich formę komunikacji dla promocji treści zgodnych evidence based medicine albo kampanii prozdrowotnych. Dodawali, że w taki sposób dementują także związane z leczeniem i medycyną dezinformacje.

Po wykładzie dr Łukasza Szmygla odbyła się dyskusja o potrzebie nowelizacji Kodeksu Etyki Lekarskiej. Według uczestników, powinny zostać w nim uwzględnione również kwestie m.in. telemedycyny oraz zasad funkcjonowania lekarza w mediach społecznościowych.  

– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i wskutek tego, jak rozwija się stomatologia.

Źródło: https://nil.org.pl/


POWIĄZANE ARTYKUŁY

stomatologia estetyczna
20. Doroczne Spotkanie ESCD w październiku we Wrocławiu Lekarz

W dniach 5-7 października br. we Wrocławiu odbędzie się jubileuszowe 20. Doroczne Spotkanie ESCD (European Society of Cosmetic Dentistry). To jeden z pierwszych efektów współpracy nawiązanej przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne z ESCD. Przypomn...

lekarze
NIL: spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski Lekarz

W siedzibie NIL odbyło się spotkanie Rzeczników Praw Lekarza z całej Polski. Dyskutowano m.in. o najważniejszych problemach zgłaszanych do rzeczników przez lekarzy i lekarzy dentystów. – Chcemy, by każdy z nas – rzeczników – miał poczucie zespołowo...

zakaz reklamy
Zakaz reklamy działalności lekarskiej niezgodny z przepisami UE? Lekarz

Lekarzy – podobnie jak farmaceutów – obowiązuje zakaz reklamy działalności. Wprawdzie Kodeks Etyki Lekarskiej po styczniowej nowelizacji nieco złagodził to podejście do możliwości podawania informacji o zakresie świadczonych usług, ale ustawa o dział...

ROZWIŃ WIĘCEJ
lekarz w social mediach
Medycy w mediach społecznościowych – apel łódzkiej OIL Lekarz

Okręgowa Izba Lekarska w Łodzi zaapelowała do NRL o podjęcie prac nad uchwałą określającą jednolite zasady prezentowania przez lekarzy informacji o prowadzonej działalności leczniczej i udzielanych świadczeniach – w szczególności z uwzględnieniem pre...

social media
Aktywność w social mediach a zabiegi stomatologii estetycznej Lekarz

Z dostępnych szacunków wynika, że obecnie ponad 84% Brytyjczyków jest aktywnych w social mediach. Społeczność internetowa ma wiele zalet, niemniej pod pewnymi względami może też wywierać szkodliwy wpływ na użytkowników. Przykładem są poprawiane na wi...

social media
Lekarz w social mediach - drugie spotkanie ekspertów w NIL Lekarz

Naczelna Izba Lekarska zorganizowała drugie spotkanie dotyczące aktywności lekarzy i lekarzy dentystów w social mediach. Wśród poruszonych tematów znalazły się m.in. znaczenie wypowiedzi medyków w mediach społecznościowych, ich merytoryczna poprawnoś...

social media
Dentysta i social media. Jak unikać oskarżeń o zniesławienie? Lekarz

W ostatnich tygodniach przez amerykańskie media branży stomatologicznej przetoczyła się dyskusja w związku z wydarzeniami, do jakich doszło w Pensylwanii. Na podstawie wpisów na Facebooku jedna z tamtejszych praktyk złożyła pozew o zniesławienie prze...

Anna Wasiewicz news
Dentysta w social mediach – dlaczego warto? Lekarz

– Miałam sytuacje, że czasami ktoś z followersów, którego nigdy nie widziałam, napisał, że "dzięki pani zacząłem myć zęby" albo "zacząłem stosować odpowiednią szczoteczkę" – mówi o korzyściach i roli, jaką mogą pełnić w pracy lekarza dentysty social ...

pieczatka
NIL: przyjęto uchwałę o treści pieczątki lekarskiej Lekarz

Naczelna Rada Lekarska na ostatnim posiedzeniu przyjęła uchwałę w sprawie treści używanej przez lekarza/lekarza dentystę pieczątki lub nadruku wykonywanego z systemu komputerowego. Obok podstawowych informacji, takich jak imię i nazwisko, tytuł zawod...

social media
Prawo.pl: lekarze będą mogli reklamować się w social mediach Lekarz

Zgodnie z nowym Kodeksem Etyki Lekarskiej (KEL), który ma obowiązywać od 1 stycznia 2025 r., lekarz będzie miał prawo do informowania o swojej działalności, jednak zgodnie z zasadami etyki. Według zapisów aktualnego jeszcze do końca tego roku kodeksu...

media spolecznosciowe
Lekarz dentysta i social media – czego się wystrzegać? Lekarz

Obecność w mediach społecznościowych już od lat jest codziennością wielu z nas. Social media stały się częścią naszego życia prywatnego, ale coraz częściej dostrzegamy ich wartość w naszej pracy zawodowej, ponieważ tam są też nasi obecni i potencjaln...