Komunikacja medyczna z pacjentem – bezpłatny kurs CMKP
Komunikacja medyczna z pacjentem – bezpłatny kurs CMKP
Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego zaprasza lekarzy, lekarzy dentystów oraz inne osoby związane zawodowo z ochroną zdrowia na bezpłatny kurs online z zakresu praktycznej komunikacji medycznej z pacjentem. Odbędzie się on w dniach 25-26 maja.
Jak czytamy w komunikacie na stronie CMKP, kurs doskonalący „Praktyczna komunikacja medyczna z pacjentem w procesie leczenia” przeznaczony jest dla lekarzy wszystkich specjalności oraz innych osób zainteresowanych tematyką, zawodowo związanych z ochroną zdrowia.
Kurs odbędzie się w dniach 25-26 maja w formie online. W sobotę (25 maja) w godz. 9:00-15:00 będą miały miejsce zajęcia teoretyczne, zaś w niedzielę (26 maja) w godz. 9:00-14:00 – zajęcia praktyczne.
Wśród prelegentów znaleźli się Beata Gellert – kierownik naukowy kursu, Małgorzata Wywrot ze Szkoły Zdrowia Publicznego CMKP, Jakub Adamski – dyrektor Departamentu Współpracy z Biura Rzecznika Praw Pacjenta, Aleksandra Wilkin-Day – psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Trenerów Dialogu Motywującego (MINT) oraz Katarzyna Kaszek-Idźkowska, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, terapeuta uzależnień, pedagog.
Po zakończonym udziale w szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia kursu z 14 pkt. edukacyjnymi. Udział w kursie jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona (decyduje kolejność zgłoszeń). Zapisy są prowadzone na stronie https://kursy.cmkp.edu.pl/?nr=13-730%2F0-00-001-2024.
– W dobie coraz większej konkurencji gabinetów stomatologicznych pozyskanie pacjenta na nietanie przecież usługi nie jest proste. Można swoją przewagę budować kompetencjami miękkimi – mówi w rozmowie z Dentonetem Michał Katarzyński, trener rozwoju praktyk stomatologicznych. Dodaje, że szkolenia w tym zakresie także zmieniają się z upływem lat i na skutek tego, jak rozwija się stomatologia.
Źródło: https://www.cmkp.edu.pl/
POWIĄZANE ARTYKUŁY
W jesiennym postępowaniu kwalifikacyjnym na szkolenia specjalizacyjne złożonych zostało łącznie blisko 7,5 tys. poprawnych formalnie wniosków. W ramach pierwszego etapu rekrutacji na wolne miejsca specjalizacyjne zostało zakwalifikowanych 5868 osób, ...
W Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych opublikowano pierwszą transzę kursów specjalizacyjnych, na które zostały otwarte zapisy dla osób rozpoczynających specjalizację w ramach wiosennego postępowania. Wiosną 2023 r. do odbywania...
W Systemie Monitorowania Kształcenia (SMK) została opublikowana lista lekarzy i lekarzy dentystów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkolenia specjalizacyjnego po zamknięciu pierwszego etapu postępowania kwalifikacyjnego. W przypadku lekarz...
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
Jak przekazywać niepomyślne wiadomości pacjentom? W jaki sposób lekarz powinien rozmawiać ze starszymi osobami? Co pacjent słyszy, kiedy lekarz mówi, a co słyszy lekarz, kiedy mówi pacjent? To tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone w trakc...
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
Po trzech etapach wiosennej rekrutacji na specjalizacje przyjęcie miejsca specjalizacyjnego potwierdziło 2203 lekarzy i lekarzy dentystów, w tym 1436 w ramach rezydentury i 767 w trybie pozarezydenckim. Listy lekarzy zakwalifikowanych i niezakwalifi...
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i dyrektor Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego prof. Ryszard Gellert podpisali umowę o współpracy obu instytucji. Będzie ona dotyczyła m.in. edukacji personelu medycznego z zakresu praw pacjenta ...
W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...
CMKP podało wyniki jesiennego postępowania kwalifikacyjnego na szkolenia specjalizacyjne. Dostępne w nim były 6262 miejsca w trybie rezydenckim i 10 118 miejsc w trybie pozarezydenckim. W postępowaniu złożonych zostało łącznie 7027 poprawnych formaln...
Efektywna komunikacja lekarza z pacjentem jest istotnym elementem wysokiej jakości opieki stomatologicznej, bezpośrednio wpływającym na doświadczenia pacjentów i wyniki leczenia. Jednak nawet w znakomicie funkcjonującym gabinecie dentystycznym łatwo ...