Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Publikacja:
Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…

Asystentka stomatologiczna w swój zakres obowiązków ma wpisane przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Pamięta o tym codziennie każdego dnia. Jednak życie przynosi różne niespodzianki. I może chodzić o bezpieczeństwo pacjenta.

Taką niespodziewaną sytuacją może być konieczność udzielenia pierwszej pomocy pacjentowi. Stres przed wejściem do gabinetu, choroby krążenia, atak padaczki w poczekalni to wszystko może skutkować nagłym zasłabnięciem czekającego na wizytę podenerwowanego pacjenta. Sytuacja jest prawie opanowana, gdy coś takiego dzieje się w obecności lekarza stomatologa. Asystentka po prostu współdziała przy udzielaniu pierwszej pomocy. Na polecenie lekarza może wezwać karetkę lub podać szklankę wody w zależności od stanu zdrowia osoby poszkodowanej.

Może być jednak znacznie trudniej. Pacjent mdleje, a w tym czasie trwa ekstrakcja zęba innego pacjenta. Lekarz albo nie wie co się wydarzyło, albo nie może odejść od fotela. I tu cała odpowiedzialność spoczywa na asystentce stomatologicznej. O czym wtedy powinna pamiętać? Po pierwsze – opanowanie. Na co dzień jest kompetentna i opanowana, więc w takiej sytuacji nie będzie inaczej. Po drugie – zna zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy. Dodatkowo plansza na ten temat wisi w poczekalni, ponieważ asystentka stomatologiczna sama o to wcześniej zadbała. Po trzecie – pamięta o własnym bezpieczeństwie. Jeśli pacjent zranił się podczas omdlenia i nawet nieznacznie krwawi zakładamy rękawiczki. Po czwarte – angażuje innych do pomocy. W myśl przepisów, każda osoba jest zobowiązana do udzielenia pomocy w takiej sytuacji. Pacjenci mogą wezwać karetkę, gdy asystentka stomatologiczna prowadzi sztuczne oddychanie.

Najlepiej gdyby takie nieoczekiwane historie nigdy się nie zdarzyły. Wiadomo jednak, że wszystko jest możliwe. I trzeba być na to przygotowanym. W najbliższym czasie przypomnimy zasady udzielania pierwszej pomocy. Na ten temat informacji nigdy za wiele.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

blog gabinetu
Skuteczny blog gabinetu stomatologicznego – czyli jaki? Lekarz

Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...

kradziez
USA: z gabinetu stomatologicznego... do więzienia Lekarz

Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...

komunikacja z pacjentem3
Rola komunikacji w rozwoju gabinetu stomatologicznego Lekarz

Skuteczna komunikacja w praktyce stomatologicznej to jeden z kluczowych czynników prawidłowego funkcjonowania gabinetu jako przedsiębiorstwa, a zarazem warunek dalszego rozwoju. Temat ten przybliża brytyjski portal Dentistry.co.uk. W świecie stomato...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Instagram
Instagram gabinetu stomatologicznego – jak go prowadzić? Lekarz

Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...

opinie pacjentow
Opinie pacjentów a marketing gabinetu stomatologicznego Lekarz

Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...

koszty zalozenia gabinetu
Niemcy: wzrosły koszty założenia gabinetu stomatologicznego Lekarz

Z analizy przeprowadzonej przez Deutsche Apotheker- und Ärztebank (apoBank) – bank udzielający wsparcia osobom otwierającym gabinety lekarskie – wynika, że średnia cena założenia indywidualnej praktyki stomatologicznej w Niemczech w ubiegłym roku wzr...

menedzer gabinetu
Czy warto zatrudnić menedżera gabinetu stomatologicznego? Lekarz

Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to działalność zarówno medyczna, jak i biznesowa. Choć pacjent widzi głównie fotel, lampę i lekarza w masce, to za kulisami dzieje się znacznie więcej: zarządzanie zespołem, organizacja pracy rejestracji, kontro...

wyrok1
Z gabinetu stomatologicznego do celi na 2,5 roku Lekarz

Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...

Romident wystroj gabinetu
Pacjent z dentofobią? Wystrój gabinetu ma znaczenie! Lekarz

Pacjenci z dentofobią – czyli silnym, często paraliżującym strachem przed leczeniem stomatologicznym – stanowią duże wyzwanie dla dentystów. Jak się okazuje, o szczególnych potrzebach tego typu pacjentów można pomyśleć już na etapie projektowania i a...

muzyka w gabinecie
Muzyka w poczekalni gabinetu: tak, ale jaka? Lekarz

Podczas wizyty u lekarza, w tym stomatologa, liczy się przede wszystkim to, co najważniejsze, czyli jak leczymy naszych pacjentów. Ale nie bez znaczenia są także inne czynniki, które decydują o tym, czy pacjenci czują się w naszej praktyce dobrze – a...

sukces gabinetu
„Cisi zabójcy” sukcesu gabinetu stomatologicznego Lekarz

W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...