Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…
Kiedy pacjent mdleje w poczekalni gabinetu stomatologicznego…
Asystentka stomatologiczna w swój zakres obowiązków ma wpisane przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Pamięta o tym codziennie każdego dnia. Jednak życie przynosi różne niespodzianki. I może chodzić o bezpieczeństwo pacjenta.
Taką niespodziewaną sytuacją może być konieczność udzielenia pierwszej pomocy pacjentowi. Stres przed wejściem do gabinetu, choroby krążenia, atak padaczki w poczekalni to wszystko może skutkować nagłym zasłabnięciem czekającego na wizytę podenerwowanego pacjenta. Sytuacja jest prawie opanowana, gdy coś takiego dzieje się w obecności lekarza stomatologa. Asystentka po prostu współdziała przy udzielaniu pierwszej pomocy. Na polecenie lekarza może wezwać karetkę lub podać szklankę wody w zależności od stanu zdrowia osoby poszkodowanej.
Może być jednak znacznie trudniej. Pacjent mdleje, a w tym czasie trwa ekstrakcja zęba innego pacjenta. Lekarz albo nie wie co się wydarzyło, albo nie może odejść od fotela. I tu cała odpowiedzialność spoczywa na asystentce stomatologicznej. O czym wtedy powinna pamiętać? Po pierwsze – opanowanie. Na co dzień jest kompetentna i opanowana, więc w takiej sytuacji nie będzie inaczej. Po drugie – zna zasady postępowania przy udzielaniu pierwszej pomocy. Dodatkowo plansza na ten temat wisi w poczekalni, ponieważ asystentka stomatologiczna sama o to wcześniej zadbała. Po trzecie – pamięta o własnym bezpieczeństwie. Jeśli pacjent zranił się podczas omdlenia i nawet nieznacznie krwawi zakładamy rękawiczki. Po czwarte – angażuje innych do pomocy. W myśl przepisów, każda osoba jest zobowiązana do udzielenia pomocy w takiej sytuacji. Pacjenci mogą wezwać karetkę, gdy asystentka stomatologiczna prowadzi sztuczne oddychanie.
Najlepiej gdyby takie nieoczekiwane historie nigdy się nie zdarzyły. Wiadomo jednak, że wszystko jest możliwe. I trzeba być na to przygotowanym. W najbliższym czasie przypomnimy zasady udzielania pierwszej pomocy. Na ten temat informacji nigdy za wiele.
ab
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Blog to narzędzie, które może efektywnie wspierać działania prowadzone przez każdą firmę. Nie inaczej jest w przypadku praktyk dentystycznych. Jeżeli chcesz zainteresować swoją ofertą potencjalnych pacjentów i przekonać ich do wizyty w swoim gabineci...
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
Skuteczna komunikacja w praktyce stomatologicznej to jeden z kluczowych czynników prawidłowego funkcjonowania gabinetu jako przedsiębiorstwa, a zarazem warunek dalszego rozwoju. Temat ten przybliża brytyjski portal Dentistry.co.uk. W świecie stomato...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Świadectwa pacjentów, zarówno te wyrażane słownie, jak i publikowane w Internecie, mogą być dla stomatologów źródłem satysfakcji, potwierdzeniem słuszności obranej drogi zawodowej, ale też powodem obaw i problemów – także takich, na które dentyści w ...
Z analizy przeprowadzonej przez Deutsche Apotheker- und Ärztebank (apoBank) – bank udzielający wsparcia osobom otwierającym gabinety lekarskie – wynika, że średnia cena założenia indywidualnej praktyki stomatologicznej w Niemczech w ubiegłym roku wzr...
Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to działalność zarówno medyczna, jak i biznesowa. Choć pacjent widzi głównie fotel, lampę i lekarza w masce, to za kulisami dzieje się znacznie więcej: zarządzanie zespołem, organizacja pracy rejestracji, kontro...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Pacjenci z dentofobią – czyli silnym, często paraliżującym strachem przed leczeniem stomatologicznym – stanowią duże wyzwanie dla dentystów. Jak się okazuje, o szczególnych potrzebach tego typu pacjentów można pomyśleć już na etapie projektowania i a...
Podczas wizyty u lekarza, w tym stomatologa, liczy się przede wszystkim to, co najważniejsze, czyli jak leczymy naszych pacjentów. Ale nie bez znaczenia są także inne czynniki, które decydują o tym, czy pacjenci czują się w naszej praktyce dobrze – a...
W najnowszym odcinku podcastu serwisu DrBicuspid.com wystąpił doktor prawa Alex Nottingham, założyciel i dyrektor generalny All-Star Dental Academy, który mówił o „cichych zabójcach” w gabinecie stomatologicznym – problemach, które niejednokrotnie po...