„eWUŚ-ka” sprawdzi ubezpieczenie pacjenta
„eWUŚ-ka” sprawdzi ubezpieczenie pacjenta
NFZ opublikował numery telefonów informacyjnych dla świadczeniodawców w oddziałach wojewódzkich NFZ, gdzie będzie można pytać o system elektronicznej weryfikacji uprawnień świadczeniobiorców (eWUŚ).
Jak informował wcześniej portal rynekzdrowia.pl od 15 października 2012 r. trzy oddziały Funduszu (kujawsko-pomorski, mazowiecki i świętokrzyski) miały rozpocząć przyjmowanie wniosków i wydawanie upoważnień placówkom medycznym, które wezmą udział w testach systemu eWUŚ.
Do listopada testami ma zostać objęta cała Polska.
Rozpoczęcie testów systemu eWUŚ potwierdził w czwartek (18 października) w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl Andrzej Strug dyrektor, departament informatyki NFZ. – System już działa – powiedział.
W ramach testów systemu, w trzech województwach, świadczeniodawcy uzyskają dostęp do rzeczywistych danych pacjentów zawartych w Centralnym Wykazie Ubezpieczonych.
Nie zwolni ich to jednak z obowiązku potwierdzenia prawa do świadczeń. Tę możliwość uzyskają dopiero po 1 stycznia 2013 roku.
Więcej: www.nfz.gov.pl
źródło: RynekZdrowia.pl
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Blisko 2,3 mln Polaków ma dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. To o 14% więcej niż przed rokiem – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU). Liczba ta prawdopodobnie będzie rosła. Z badań Izby wynika bowiem, że zainteresowanych pakietem zdrowotny...
Rzecznik Praw Pacjenta przypomina zasady udostępniania dokumentacji medycznej po śmierci pacjenta. Ogólna zasada mówi, że dokumentację medyczną należy udostępniać osobie bliskiej, chyba że udostępnieniu sprzeciwi się inna osoba bliska lub sprzeciwił ...
Od 25 marca w systemie eWUŚ udostępniona została informacja o kwarantannie. Dzięki tej zmianie lekarze będą wiedzieć czy pacjent, który zgłosił się na wizytę, nie podlega aktualnie kwarantannie. To zwiększy bezpieczeństwo zarówno personelu medycznego...
13 listopada w całym kraju, we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ-u, ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – jeden wspólny numer telefonu dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. 800 190 590 to dotychczasowy numer b...
Jak informowaliśmy, w ostatnich dniach Narodowy Fundusz Zdrowia ostrzegał, że w związku z problemami technicznymi systemu eWUŚ mogą występować przerwy w dostępie do systemu. Najnowszy komunikat płatnika informuje o zidentyfikowaniu przyczyny utrudnie...
- Rolą stomatologa jest ukazanie pacjentowi dostępnych rezultatów terapii, których on sam nie jest w stanie sam sobie wyobrazić - przekonuje dr Magdalena Żywicka, lekarz stomatolog, jeden z wykładowców 1 Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 paźdz...
Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował, że w związku z problemami technicznymi systemu eWUŚ mogą występować przerwy w dostępie do systemu. Prowadzone są prace nad przywróceniem systemu do pełnej funkcjonalności. Fundusz przypomina, że w przypadku bra...
- Lekarze mierzą się z wyzwaniami. Ogromnym ułatwieniem są zdobycze technologii, natomiast największym wyzwaniem są rosnące oczekiwania pacjentów - mówi dr Magdalena Żywicka, jeden z wykładowców Konferencji Mistrzów Stomatologii (12-14 października, ...
Naczelna Izba Kontroli zapowiedziała, że w 2021 r. zwróci szczególną uwagę na problemy związane z wirusem SARS-CoV-2. NIK przeprowadzi m.in. kontrole funkcjonowania szpitali, szkół i administracji publicznej w warunkach pandemii. Sprawdzi także skute...
Nasz pracodawca może zaoferować nam możliwość zakupu ubezpieczenia grupowego. Czy taka oferta się opłaca? Na czym właściwie polega ubezpieczenie grupowe? Sprawdzamy, czy jest to korzystne rozwiązanie i czy warto się na taką opcję decydować. Zanim zd...
Po upływie roku od rozpoczęcia pandemii COVID-19 liczba pacjentów dentystycznych w niemal każdym zakątku świata zmniejszyła się w dużym stopniu. Co oczywiste, przełożyło się to na wyniki finansowe praktyk. Czy wykupione polisy pokrywają straty jakie ...
Dodaj komentarz (0 komentarzy)
Każdy komentarz zostanie poddany moderacji