Centralny rejestr kwalifikacji pracowników
Centralny rejestr kwalifikacji pracowników
Przede wszystkim zawierał będzie rejestr kwalifikacji nadawanych w systemie oświatowym i w szkolnictwie wyższym. Następnie – kompetencje zdobywane np. poprzez szkolenia.
Dzięki temu pracodawcy będą mogli sprawdzić, czy deklaracje dotyczące wykształcenia i kwalifikacji kandydatów na pracowników są zgodne z prawdą. Nad centralnym rejestrem kompetencji pracuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz resort pracy i polityki społecznej. Zarządzać nim będzie prawdopodobnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Możliwość weryfikacji kompetencji to nie jedyna, planowana funkcja rejestru. Kwalifikacje pracowników mają być potwierdzane według ujednoliconych standardów – by można je było weryfikować i porównywać do tych zdobytych w krajach Unii Europejskiej – by były czytelne także dla potencjalnych pracodawców zagranicznych.
Projekt uwzględnia także konieczność pisemnego potwierdzania zdobytych kwalifikacji. Uczestnicy szkoleń współfinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny otrzymają dokument, który będzie potwierdzeniem nabytych umiejętności. Dzięki rejestrowi potencjalny pracodawca będzie mógł sprawdzić jego wiarygodność.
B.Z.
pracuj.pl
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Brytyjska Generalna Rada Stomatologiczna (GDC) opublikowała swój coroczny raport statystyczny za rok 2024, który potwierdza wzrost liczby pracowników branży dentystycznej. Najwyższy wzrost dotyczy terapeutów stomatologicznych – w minionym roku grupa ...
Rejestr sepsy wpłynie pozytywnie na jakość leczenia w szpitalach. Brak systemowych rozwiązań nie służy ani pacjentom, ani personelowi, ani płatnikowi – powiedział w środę w Senacie anestezjolog prof. Mirosław Czuczwar. W minionym tygodniu senacka Ko...
Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił do ministerstwa zdrowia o wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu Centralnego Rejestru Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego, który – zdaniem RPO – ujawniając informacje o utracie prawa wykonywania zawodu...
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) ponownie rozpoczęła zbieranie informacji o wynagrodzeniach osób zatrudnionych w podmiotach leczniczych posiadających podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Aby ułatwić podmiotom prze...
W Systemie Monitorowania Kształcenia (SMK) została opublikowana lista lekarzy i lekarzy dentystów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkolenia specjalizacyjnego po zamknięciu pierwszego etapu postępowania kwalifikacyjnego. W przypadku lekarz...
Grupa posłów Trzeciej Drogi skierowała do ministerstwa zdrowia interpelację, w której pyta o możliwość wprowadzenia bezpłatnych szczepień ochronnych (m.in. przeciw grypie) dla pracowników opieki zdrowotnej. – Pracownicy zatrudnieni w szpitalach, przy...
Ilu specjalistów pracuje w poszczególnych zawodach uwzględnionych w ustawie o niektórych zawodach medycznych? Liczbę osób wykonujących określone profesje – w tym asystentki i higienistki stomatologicznej – można precyzyjne określić dzięki Centralnemu...
Dolegliwości bólowe związane ze stanem zdrowia jamy ustnej mogą nie tylko utrudniać, ale w niektórych przypadkach nawet uniemożliwiać wykonywanie obowiązków zawodowych. Z najnowszych badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że w obawie prze...
Amerykańskie Stowarzyszenie Higienistek Stomatologicznych sprzeciwia się stanowisku Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego, które reprezentuje lekarzy dentystów, w sprawie sposobu rozwiązania problemu braków kadrowych oraz przysposobienia do pr...
Centralny Rejestr Osób Uprawnionych do Wykonywania Zawodu Medycznego ujawnia informacje o utracie prawa jego wykonywania przez daną osobę – są to dane wrażliwe, dotyczące np. zdrowia psychicznego, nałogów, wyroków karnych i dyscyplinarnych. Według Rz...
We wtorek 26 marca 2024 r. wchodzi w życie ustawa o niektórych zawodach medycznych, regulująca zasady wykonywania zawodu przez przedstawicieli kilkunastu profesji medycznych, w tym asystentek i higienistek stomatologicznych. Pod adresem https://rizm....