Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Kursy edukacyjne dla dentystów – dobre praktyki od NRL

Publikacja:
Kursy edukacyjne dla dentystów – dobre praktyki od NRL

Kursy edukacyjne dla dentystów – dobre praktyki od NRL

Naczelna Rada Lekarska opublikowała listę dobrych praktyk dotyczących organizacji wydarzeń edukacyjnych w ramach doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów – tak, aby odbywało się ono w sposób obiektywny, oparty na wiedzy medycznej, wolny od jakichkolwiek wpływów wykraczających poza aktualny stan wiedzy medycznej.

Na liście dobrych praktyk znalazł się m.in. zapis, aby program kształcenia, materiały edukacyjne i proces szkolenia były wolne od wszelkich form stronniczości. – Treść kształcenia zawarta w programie oraz decyzje organizatorów szkolenia dotyczące wydarzeń edukacyjnych (kursów, konferencji, sympozjów, internetowych programów edukacyjnych) powinny być wolne od jakiegokolwiek wpływu ze strony sponsorów. Organizator szkolenia nie powinien przyjmować wsparcia sponsora, jeżeli z jego udzieleniem związane są jakiekolwiek warunki dotyczące programu kształcenia, wyboru tematów wykładów, wyboru treści poszczególnych sesji, tematów do dyskusji lub wyboru wykładowców – czytamy.

W przypadku, gdy sponsorem jest podmiot lub osoba związana z przemysłem farmaceutycznym lub medycznym, sponsor nie powinien być bezpośrednio zaangażowany w przygotowanie wydarzenia edukacyjnego. – Organizator powinien zadbać aby sponsor ani jego przedstawiciel nie brali udziału w organizacji wydarzenia, przygotowaniu programu naukowego, nie wchodzili w skład komitetu organizacyjnego lub komitetu naukowego, nie mieli wpływu na treści programu kształcenia, wybór wykładowców czy też wybór tematów – dodano.

Organizator powinien zadbać, aby wszystkie materiały edukacyjne były wolne od jakiejkolwiek formy reklamy i jakichkolwiek form stronniczości. Na programie kształcenia nie powinno znajdować się logo sponsora. – Organizator powinien zadbać, aby wydarzenie edukacyjne nie przewidywało reklamowania produktu lub producenta produktu bezpośrednio związanego z jakimkolwiek materiałem edukacyjnym lub programem kształcenia, wykorzystania nazwy sponsora w tytule lub w treści programu naukowego, programu kształcenia, materiałów edukacyjnych, sesji naukowej lub wykładu naukowego, wyświetlania nazw marek lub logo poszczególnych podmiotów na przeźroczach (prezentacji), filmach wideo w czasie wykładów naukowych lub umieszczenia ich w programie naukowym, programie kształcenia jak również na stronach internetowych zawierających materiały szkoleniowe internetowego programu edukacyjnego – zaznaczono.

NRL zwróciła też uwagę na nazwy organizowanych wydarzeń edukacyjnych. – Nie mogą one odwoływać się do metod profilaktyki, diagnozowania i leczenia uznawanych za nieskuteczne, bezwartościowe czy szkodliwe, chyba że z nazwy wydarzenia jednoznacznie wynika, że celem szkolenia jest przedstawienie lekarzom i lekarzom dentystom rekomendacji do niestosowania tych metod – podsumowano.

Dr n. med. Chris Owczarczak – lekarz dentysta, znany w szkoleniowiec z zakresu preparacji zębów, ale też technik dentystyczny – podkreśla, że we współpracy lekarzy z technikami ważne jest wzajemne zrozumienie, dlatego na część kliniczną prowadzonych przez siebie szkoleń zdarza mu się zapraszać także techników.

Oprac. Aleksandra Filipiak na podst. NIL

Fot. stevepb, pixabay.com

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

kursy doskonalace dofinansowanie
Kursy dla asystentek i higienistek z dofinansowaniem z UE Asysta

Projekt Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego (CMKP) zakładający organizację kursów doskonalących dla przedstawicieli niektórych zawodów medycznych – w tym asystentek i higienistek stomatologicznych – został wybrany do dofinansowania w ramach ...

zarzadzanie kolejkami
Dobre praktyki w zarządzaniu kolejką pacjentów i odwoływaniu wizyt Lekarz

Na stronie internetowej Rzecznika Praw Pacjenta udostępniono dobre praktyki w zakresie zarządzania kolejką pacjentów i odwoływania wizyt. – To gotowe rozwiązania, które placówki mogą u siebie wprowadzić bądź zmodyfikować je do swoich potrzeb – czytam...

ROZWIŃ WIĘCEJ
NIL WUM
NIL i WUM będą wspólnie organizować kursy dla medyków Lekarz

Prezes NIL Łukasz Jankowski i rektor Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego Zbigniew Gaciong podpisali porozumienie dotyczące organizacji szkoleń podyplomowych dla lekarzy i lekarzy dentystów. Jak poinformowano w komunikacie, współpraca Naczelnej Iz...

cyberprzestepczosc
USA: dentyści i ich praktyki na celowniku cyberprzestępców Lekarz

Na początku maja FBI ostrzegło Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (ADA) oraz  Amerykańskie Stowarzyszenie Chirurgów Stomatologicznych i Szczękowo-Twarzowych (AAOMS) o prawdopodobnym zagrożeniu cyberbezpieczeństwa praktyk stomatologicznych. Jak ...

studia stomatologiczne1
PUM: dodatkowe kursy dla studentów stomatologii Lekarz

Studenci V roku kierunku lekarsko-dentystycznego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego mogą wziąć udział w trzech kursach realizowanych w ramach projektu "Integration – zintegrowany rozwój Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie". Dla student...

szkolenia
Ruszyły zapisy na kursy NIL dla lekarzy i lekarzy dentystów Lekarz

Naczelna Izba Lekarska rozpoczęła zapisy na zimowo-wiosenną sesję bezpłatnych szkoleń dla lekarzy i lekarzy dentystów z całej Polski. Jak informuje samorząd, w najbliższym czasie w centrum szkoleniowo-konferencyjnym NIL odbędzie się 9 szkoleń stacjo...

komunikacja z pacjentem
CMKP: ruszają kursy z komunikacji medycznej dla lekarzy Lekarz

Jak przekazywać niepomyślne wiadomości pacjentom? W jaki sposób lekarz powinien rozmawiać ze starszymi osobami? Co pacjent słyszy, kiedy lekarz mówi, a co słyszy lekarz, kiedy mówi pacjent? To tylko niektóre z tematów, które zostaną poruszone w trakc...

punkty edukacyjne webinar 2
Punkty edukacyjne bez tajemnic. Weź udział w bezpłatnym webinarze! Asysta

Już jutro – we wtorek 18 lutego o godz. 20:00 – odbędzie się webinar „Jak zdobywać punkty edukacyjne jako higienistka lub asystentka stomatologiczna?”, poświęcony kwestii obowiązku gromadzenia przez asystentki i higienistki stomatologiczne punktów ed...