Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

Publikacja:
Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

Niebadanie poziomu satysfakcji pacjenta może dużo kosztować

Zaniedbanie badania poziomu satysfakcji pacjenta z usług stomatologicznych może dużo kosztować. Statystyka pokazuje, że nawet połowa pacjentów rezygnuje z usług gabinetu, jeśli nie jest zadowolona z ich poziomu, najdalej po 3 wizycie.

Dodatkowym kosztem jest zła opinia, która zaczyna krążyć o nas i naszym gabinecie „drogą pantoflową”. W ten sposób tracimy stałych, a nie zyskujemy nowych klientów.

Koszt przeprowadzania ankiety zadowolenia pacjenta z usługi jest zatem znikomy w porównaniu do kosztów, jakie możemy ponieść, jeśli tego nie zrobimy. Pamiętajmy także, że nie wystarczy przeprowadzić ankiety raz na rok, potrzeby pacjentów związane z poziomem usług zmieniają się dynamicznie, podobnie jak rynek usług stomatologicznych, który oferuje coraz nowszy standard zabiegów. Warto się zatem dowiedzieć, czego oczekują nasi pacjenci i jak wykonaną usługę uważają za tzw. wysoki standard.

Odpowiednio skonstruowana ankieta pozwala także dowiedzieć się, jakie nowe usługi oferuje nasza konkurencja. Dowiedz się, co Twoi pacjenci myślą o lokalizacji gabinetu, zagospodarowaniu przestrzennym, poziomie personelu. A co najważniejsze sprawdź, czy zakres oraz poziom oferowanych usług odpowiada Twoim pacjentom. Wyniki ankiety dostarczą ci także informacji co zrobić, aby podnieść poziom gabinetu i ustabilizować jego pozycję na rynku.

Ponieważ coraz dynamicznej rozwija się turystyka dentystyczna Twoi pacjenci mogą być źródłem cennych informacji, jeśli korzystali z usług gabinetów w innych krajach Europy. To może naprowadzić Cię na wiele ciekawych pomysłów jak udoskonalić poziom usług lub zmienić wystrój gabinetu.

Ankieta satysfakcji pacjenta to najtańszy i najszybszy sposób, aby podjąć właściwe decyzje marketingowe i promocyjne. Nierozpoznanie potrzeb pacjentów może wiązać się z dużym kosztem, a nawet bankructwem praktyki.

 

KL

 

 

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY

grypa
Wyjątkowo dużo przypadków grypy w tym sezonie Lekarz

W tym sezonie grypowym – do 15 kwietnia 2023 r. – odnotowano wyjątkowo dużo, bo aż 5,25 mln zakażeń z powodu grypy i infekcji grypopochodnych – alarmowała w poniedziałek krajowa konsultant w dziedzinie epidemiologii prof. Iwona Paradowska-Stankiewicz...

recepta1
Algorytm pomoże w określaniu poziomu refundacji? Lekarz

Ministerstwo zdrowia poinformowało, że pracuje "nad wprowadzeniem do e-recept specjalnego algorytmu, który pomoże w określaniu refundacji leków przy wypisywaniu ich przez lekarzy". Przypomnijmy - Naczelna Rada Lekarska po raz kolejny zaapelowała o p...

antybiotyki w stomatologii
Za dużo antybiotyków w stomatologii Lekarz

Szacuje się, że około 10% wszystkich recept na antybiotyki wiąże się z infekcjami zębów. Zdaniem specjalistów, ich wystawianie nie zawsze jest zasadne. Stomatologia jest dziedziną, w której antybiotyki przepisuje się często i w wielu przypadkach niep...

ROZWIŃ WIĘCEJ
palenie w ciazy
Brytyjki w ciąży nadal palą za dużo Lekarz

Przed sześcioma laty rząd Theresy May wyznaczył cel obniżenia do roku 2022 odsetka kobiet palących w ciąży do 6%. Jednak statystyki za rok 2022/2023 potwierdzają, że wciąż nie udało się go osiągnąć – w Wielkiej Brytanii pali obecnie 8,8% ciężarnych. ...

informatyzacja podmiotow medycznych
Ruszyło badanie poziomu informatyzacji podmiotów leczniczych Lekarz

5 czerwca rozpoczęła się VII edycja „Badania stopnia informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą”, prowadzonego przez Centrum e-Zdrowia we współpracy z ministerstwem zdrowia. Potrwa ono do 23 czerwca 2023 r. – Jednym z kluczowych ce...

recepta
Nie będzie zmian ws. oznaczania poziomu odpłatności leku na recepcie Lekarz

Ministerstwo zdrowia opublikowało raport z konsultacji publicznych projektu ustawy refundacyjnej. Wynika z niego, że medycy nadal będą mieli obowiązek oznaczania poziomu odpłatności leku na wystawianej recepcie. Zmian w tej kwestii domagał się samorz...

asysta pacjent
Jak asysta może zrozumieć i wspierać pacjenta? Asysta

Praca asystentki stomatologicznej to nie tylko wsparcie techniczne i organizacyjne, ale również ważna rola w tworzeniu pozytywnej atmosfery podczas wizyty. Pacjent, który trafia do gabinetu, nierzadko odczuwa lęk, niepokój, a nawet panikę. Zrozumieni...

COVID 19
Dużo przypadków zakrzepicy po przebyciu COVID-19 Lekarz

Lekarze obserwują od niedawna dużą liczbę przypadków zakrzepicy wśród osób, które przechorowały COVID-19. Dotyczy to zarówno tych, które były hospitalizowane albo borykają się z zespołem postcovidowym, jak i osób, które w miarę łagodnie przechorowały...

recepta
Oznaczanie poziomu refundacji na receptach do zmiany Lekarz

Naczelna Rada Lekarska po raz kolejny zaapelowała o pilną zmianę przepisów, która zniesie obowiązek określania przez lekarzy i lekarzy dentystów poziomu refundacji leków oraz środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego. Kwestia ta powr...

refundacja
Jak uprościć proces określania poziomu refundacji? Lekarz

Naczelna Rada Lekarska stara się o zniesienie określania poziomu refundacji na receptach. 21 grudnia prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Łukasz Jankowski spotkał się z przedstawicielami FZPOZ Porozumienie Zielonogórskie - prezesem Jackiem Krajewskim i w...