Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku
Warto szukać umiejętności, które wyróżnią lekarza na rynku
Z Kamilem Kuczewskim, trenerem rozwoju praktyk stomatologicznych, rozmawia Piotr Łukaszewicz z portalu Dentowizja.pl.
Red.: Jako trener rozwoju praktyk stomatologicznych na pewno często odpowiadasz na pytanie, jak gabinet może zdobywać nowych klientów?
Kamil Kuczewski: Takim sposobem jest z całą pewnością zdobycie umiejętności przez lekarza dentystę, które wyróżnią go na rynku. Tego typu umiejętności jest mnóstwo, a jedną z nich, której na swoich szkoleniach poświęcam ostatnio dużo czasu, jest umiejętność zwiększania akceptacji planów leczenia.
Red.: W jaki sposób rozmawiać więc z pacjentem, aby dobrze zrozumiał plan leczenia i go zaakceptował?
K. K.: Dziś mamy mnóstwo możliwości, nawet technicznych, które to zdecydowania ułatwią. Jeszcze kilka lat temu było trudniej. Dziś mamy do dyspozycji specjalne aplikacje na tablety i smartfony, które w formie graficznej czy filmowej pokażą przebieg i efekty zabiegu, jaki proponujemy pacjentowi. Będzie mu łatwiej zaakceptować taki plan leczenia.
Red.: A pacjenci nie rozumieją standardowo omawianych planów leczenia?
K. K.: Dzieje się tak bardzo często. Pacjenci nie rozmawiają z lekarzami na temat tego, jak wygląda zdrowie ich jamy ustnej. Często lekarze nie poświęcają odpowiednio dużo czasu na rozmowę, pacjenci nie dopytują. Część z nich może potem nie zdecydować się na zabieg, nie zaakceptować planu leczenia. Prosty przykład – co to jest most? Możemy długo opowiadać pacjentowi, ale nic nie zastąpi prezentacji grafiki lub video, z omówieniem korzyści. To nie jest pusty slogan, że jeden obraz znaczy więcej niż tysiąc słów. Lekarz stomatolog musi wyczuć, w jaki sposób rozmawiać z pacjentem, kiedy się zatrzymać, które zagadnienia powtórzyć raz jeszcze.
Red.: Jak wyglądają szkolenia, na których uczysz rozmów z pacjentem?
K. K.: Szkolenia, gdzie omawiamy akceptację planów leczenia przez pacjenta, przeprowadzamy używając tabletów z animacjami. Odgrywamy sceny rozmów z pacjentem, prezentujemy zabieg i podkreślamy korzyści z leczenia. Pacjent musi zrozumieć swój problem, zaakceptować go i zechcieć go rozwiązać. To jest umiejętność lekarza, która może go wyróżnić na rynku. Pacjenci będą chcieli korzystać z usług stomatologa, którego dobrze rozumieją.
Dziękujemy za rozmowę.
PŁ
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Ogólnopolska Konferencja Asystentek i Higienistek Stomatologicznych ASYSDENT 2023 będzie już dziesiątą edycją tego największego i najbardziej znanego w Polsce wydarzenia edukacyjnego dla asystentek i higienistek. Co sprawiło, że w ciągu 10 lat ASYSDE...
Na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano informację, że rozporządzenie ministra zdrowia z 13 czerwca 2023 r. w sprawie umiejętności zawodowych lekarzy i lekarzy dentystów zostało skierowane do ogłoszenia. W dokumencie zostały określone ro...
Skaner wewnątrzustny 3D to jedno z podstawowych urządzeń cyfrowych, na zakup którego decyduje się coraz więcej lekarzy dentystów – zarówno ogólnie praktykujących, jak i specjalistów np. z zakresu ortodoncji, protetyki czy implantologii. Jednak jak sp...
Ministerstwo zdrowia opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie umiejętności zawodowych lekarzy i lekarzy dentystów. Zgodnie z jego zapisami, certyfikacji umiejętności zawodowych dokonywać będą właściwe dla danej umiejętności polskie towarzystwa n...
Po chwilowym zachwianiu wywołanym pandemią polski rynek stomatologiczny znów dynamicznie się rozwija, a według prognoz PMR w 2024 r. jego wartość sięgnie 16 mld zł. To jednak wciąż tylko ułamek wartości rynku stomatologicznego w Niemczech, największe...
Rynek pracy w branży stomatologicznej jest mocno specyficzny – z jednej strony asystentki i higienistki stomatologiczne wykonują na co dzień zadania ściśle określone w różnego rodzaju przepisach prawa, z drugiej – nieustanny rozwój stomatologii wymag...
Jeśli z jakiegoś powodu potrzebny Ci sklep stomatologiczny - wiedz, że nie brakuje takich na mapie Polski. Znajdziesz specjalistów od narzędzi do higieny jamy ustnej w dużym wyborze, a zwłaszcza jeśli chodzi o sklep internetowy oferujący akcesoria st...
Pasta do zębów jest podstawowym artykułem codziennego użytku w każdym domu. Wśród artykułów do higieny jamy ustnej jest najważniejszym produktem. Wśród past do zębów każdy członek rodziny znajdzie odpowiednią dla siebie. Wśród past znajdziemy te wzma...
Popularność olejków CBD nie maleje, a wręcz przeciwnie – rośnie w siłę, przyciągając uwagę wszechstronnymi korzyściami dla zdrowia. W gąszczu informacji i krążących opinii postanowiliśmy przygotować cztery kluczowe fakty o olejkach CBD, które warto z...
DentalTree to niekwestionowany lider sprzedaży internetowej w polskiej branży stomatologicznej. To także firma znana z imprez targowych ze znakomitej oferty handlowej, a tym samym największej frekwencji na stoisku, najdłuższych kolejek oraz niezliczo...
Słownik języka polskiego podaje trzy znaczenia słowa optyk: naukowiec fizyk, rzemieślnik wykonujący soczewki i okulary oraz sprzedawca okularów. Do której z tych osób wybralibyśmy się po okulary dobrej jakości? Kim jest optyk rzemieślnik? Czym różni ...