Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

21 pytań, na które musi odpowiadać Twoja strona internetowa

Publikacja:
21 pytań, na które musi odpowiadać Twoja strona internetowa

21 pytań, na które musi odpowiadać Twoja strona internetowa

Wyobraź sobie, że strona internetowa Twojej praktyki to taki pokój szybkich randek. W pokoju pełnym dentystów i pacjentów masz 120 sekund na to, żeby przekonać pacjenta, że to właśnie Ciebie jako lekarza powinien wybrać. Masz zatem 2 minuty, aby stać się idealnym rozwiązaniem dla swojego pacjenta, dokładnie tyle czasu potencjalny pacjent/klient przeględa Twoją stronę internetową – i albo go przekonasz, albo poszuka innego dentysty.

Żeby w tak krótkim czasie przekonać do siebie pacjenta, strona internetowa Twojej praktyki musi być bardzo dobrze zaprojektowana, przejrzysta, zwracać uwagę na te aspekty, które są najważniejsze. Pamiętaj, żeby „oczarować” klienta masz tylko 120 sekund.

Sposobem na to jest 21 pytań, na które Twoja strona powinna odpowiadać. Te 21 punktów to informacje, których pacjenci szukają na stronie internetowej dentysty w ciągu 2 minut. Jeśli je znajdą, zostaną na stronie trochę dłużej, jeśli nie – poszukają innego dentysty. Zatem odpowiedzi na te pytania powinny być widoczne, łatwe do zrozumienia i konkretne.

Oto lista ważnych 21 pytań, na które powinna odpowiadać każda strona internetowa dentysty:

  1. Kim jesteś?

  2. Gdzie znajduje się Twoja praktyka? /dane kontaktowe, adres/

  3. Czy prowadzisz dużą praktykę, czy małą?

  4. Czy Twój biznes naprawdę istnieje?

  5. Jaki jest zakres Twoich usług, jakie zabiegi wykonujesz?

  6. Dlaczego właśnie Tobie warto zaufać?

  7. Co inni pacjenci myślą o Tobie?

  8. Czemu uważasz, że jesteś lepszy od innych dentystów i praktyk, co masz wyjątkowego?

  9. Jak wygląda Twój gabinet/klinika?

  10. Jak wyglądasz Ty i Twoi współpracownicy?

  11. Czy Twój personel jest miły i czy Ty dobrze się czujesz w swoim gabinecie?

  12. Czy leczysz także dzieci?

  13. Dlaczego mam wybrać właśnie Ciebie?

  14. Czy umiesz słuchać pacjentów?

  15. Czy lubisz ludzi?

  16. Czy można Ci zaufać?

  17. Jak traktujesz swoich pacjentów?

  18. Czy jesteś profesjonalistą w tym, co robisz?

  19. Czy lubisz swój zawód?

  20. Ile kosztuje wizyta?

  21. Jakie są sposoby płatności?

 

Jeśli strona Twojej praktyki stomatologicznej będzie zawierać odpowiedzi na powyższe pytania, to będzie pierwszy ważny krok do tego, by pozyskać pacjenta.

Oto gdzie i w jaki sposób odpowiedzieć na niektóre z powyższych pytań.

Kim jesteś? Odpowiedź na to pytanie musi znajdować się na głównej stronie, zawierają je Twoje logo, nazwa praktyki, slogan, oraz np. zdjęcia Twoje i Twojego zespołu. Pacjenci powinni widzieć, że jesteś tylko i aż dentystą, człowiekiem z pasją, który sprawi, że będą zdrowi i szczęśliwi.

Gdzie znajduje się Twoja praktyka? Tu również na stronie głównej należy podać adres praktyki oraz numer telefonu i mail kontaktowy. Aby jednak ułatwić trafienie do gabinetu pacjentów z innego miasta, zaznacz swoją obecność na mapach google.

Czy Twoja praktyka jest duża, czy mała? Niezależnie od tego, czy prowadzisz duża klinikę czy mały gabinet dentystyczny, wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klientów. Nie jest ważne, jak duża jest Twoja praktyka, ale podkreśl korzyści wynikające z tego jaka jest dla pacjenta i pokaż co możesz mu zaoferować, czego inni nie mają.

Dlaczego mam Ci zaufać? Dostarcz pacjentowi potrzebne referencje, by mógł zdecydować sam, że można Ci zaufać. Pokaż na głównej witrynie swoje zdjęcie, zdjęcie personelu, zdjęcia innych zadowolonych pacjentów z Twoich usług. Napisz krótko i w przystępny sposób, jakie są Twoje osiągnięcia zawodowe, w czym jesteś najlepszy. Ważną rolę mogą także odegrać komentarze – oceny Twoich usług na stronie poczynione przez innych pacjentów. Rozważ także referencje wideo na swojej stronie internetowej nagrane przez pacjentów.

Co sprawia, że jesteś najlepszy? Pamiętaj, że jako dentysta jesteś marką, a nie osobą. Musisz pokazać wszystkie swoje mocne strony, by móc konkurować z innymi markami. Nie bądź skromny. Pisz o swoich sukcesach i doświadczeniu lub o dobrym wykształceniu i pasji do wykonywanej pracy. Opisz dokładnie ofertę swojego gabinetu.

Co sprawia, że różnisz się od innych dentystów? Twój pacjent chce mieć wrażenie, że zna Cie nie tylko jako dentystę – lekarza, ale także jako człowieka. Pokaż swoje hobby, napisz jeśli kiedyś byłeś wolontariuszem stomatologicznym, podkreśl odbyte szkolenia, napisz o swoich planach na przyszłość itd. Pisząc np. o swoich pasjach innych niż stomatologia, masz szanse przyciągnąć do gabinetu ludzi o podobnych zainteresowaniach.

Jak wygląda Twoja praktyka? Galeria fotografii praktyki jest bardzo ważna, by przyciągnąć pacjenta i przekonać, że to właśnie z Twoich usług powinien skorzystać. Fotografii nie rób sam, poszukaj do tego profesjonalistów, którzy wiedzą, jak atrakcyjnie przedstawić wnętrze firmy, praktyki stomatologicznej, by budziło zaufanie, pokazywało profesjonalizm, łączyło prostotę i elegancję. Dobry fotograf będzie także wiedział, jak zrobić zdjęcia Twoje i Twoich współpracowników tak, by przekazywały one charakter personelu i podkreślały jego profesjonalizm.

Ile to kosztuje? Nie musisz publikować na stronie internetowej cennika, ale daj do zrozumienia pacjentowi, że oferujesz usługę za uczciwą cenę i że można z Tobą negocjować. A także, że dla stałych klientów praktyki oferujesz np. rabaty lub specjalne pakiety. Podkreśl, że dla Ciebie najważniejsza jest trwałość i jakość wykonanej usługi.

 

KL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

CBD
Olejki CBD – 4 fakty, które warto znać! Pacjent

Popularność olejków CBD nie maleje, a wręcz przeciwnie – rośnie w siłę, przyciągając uwagę wszechstronnymi korzyściami dla zdrowia. W gąszczu informacji i krążących opinii postanowiliśmy przygotować cztery kluczowe fakty o olejkach CBD, które warto z...

oszustwo
PTS ostrzega przed stroną podszywającą się pod witrynę Towarzystwa Lekarz

Polskie Towarzystwo Stomatologiczne ostrzega, że w sieci od kilku dni dostępna jest strona internetowa podszywająca się pod oficjalny serwis PTS-u. Na łudząco podobnej witrynie promowane są licówki. Jak czytamy w komunikacie na stronie PTS-u, na jed...

stomatologia NFZ
Które świadczenia stomatologiczne na NFZ wykonuje się najczęściej? Lekarz

Narodowy Fundusz Zdrowia przedstawił dane dotyczące najczęściej wykonywanych w 2022 r. świadczeń stomatologicznych finansowanych ze środków publicznych. W ubiegłym roku dentyści współpracujący z NFZ-em najczęściej przeprowadzali płukanie kieszonki dz...

ROZWIŃ WIĘCEJ
shutterstock 99707744
Przerost dziąseł – które leki go powodują? Lekarz

Przerost dziąseł zaburza estetykę uśmiechu i jest źródłem dyskomfortu, może także utrudniać żucie i powodować trudności w mówieniu. Jest objawem chorób błony śluzowej jamy ustnej i tkanek przyzębia, a także powikłaniem leczenia ortodontycznego, np. w...

egzamin PES
CEM żąda pokrycia kosztów udostępnienia pytań z egzaminów PES Lekarz

Naczelna Izba Lekarska poinformowała, że Centrum Egzaminów Medycznych żąda zapłaty kosztów związanych ze sposobem udostępnienia archiwalnych pytań i odpowiedzi z egzaminów PES. Przypomnijmy – Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że pytania egzaminac...

umiejetnosci komunikacyjne
Dentysto, czy komunikacja to twoja mocna strona? Lekarz

W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...

tluszcze
Tłuszcze, które działają na Twoją korzyść – co warto wiedzieć? Pacjent

Tłuszcze w diecie często są demonizowane. Wiele osób stara się całkowicie je z niej wyeliminować, a to ogromny błąd. Warto pamiętać o tym, że są to składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu - niezależnie od płci, wieku czy stanu zd...

doradca ADR
Czy gabinet stomatologiczny musi zatrudnić doradcę ADR? Lekarz

Komisja stomatologiczna NIL przypomina, że gabinet stomatologiczny nie musi zatrudniać doradcy ADR – czyli doradcy ds. bezpieczeństwa transportu towarów niebezpiecznych – jeśli masa wywożonych odpadów medycznych określonych kodem UN 3291 nie przekrac...

apteka internetowa
Apteka internetowa – czy warto zdecydować się na zakupy online? Pacjent

Zakupy online coraz częściej stają się alternatywą dla wizyty w sklepie; zmiany te dotykają również aptek. Czy apteka internetowa stanie się jedynym miejscem, w którym zakupimy leki, suplementy i środki higieny? Dlaczego zakupy przez internet mogą by...

PTS debata
"Każdy dentysta musi cały czas się szkolić i musi sam to rozumieć" Lekarz

– Obowiązek ustawicznego kształcenia to nie tylko książeczka, w której zbieramy punkty edukacyjne. Każdy lekarz dentysta musi przez cały czas się szkolić i musi sam to rozumieć, bo inaczej będzie odstawał od reszty i nie odnajdzie się w zawodzie – mó...

dzieci w gabinecie
Dziecko u dentysty: które techniki behawioralne stosować? Lekarz

Leczenie pacjentów pediatrycznych odczuwających strach przed dentystą, a przy tym nie rozumiejących konieczności poddania się terapii, to poważne wyzwanie, przed którym staje wielu, jeśli nie większość stomatologów. Wskazane jest więc, by lekarze zna...