Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

Dolnośląski NFZ – jako drugi w kraju – wdrożył system przypominania pacjentom o zaplanowanej wizycie u lekarza specjalisty za pomocą SMS-ów. Wiadomość zawiera m.in. numer telefonu przychodni, by pacjent, który nie może skorzystać z wizyty, mógł ją odwołać.

Jak informowaliśmy w lipcu, pilotażowy system wysyłania pacjentom wiadomości SMS z przypomnieniem o zaplanowanej wizycie u lekarza specjalisty wprowadził mazowiecki oddział NFZ-u. Już wtedy zapowiadano, że jeśli się sprawdzi, będzie stopniowo wdrażany w pozostałych wojewódzkich oddziałach Funduszu.

Dolnośląski NFZ bierze przykład z Mazowsza

Teraz na podobny system zdecydował się oddział NFZ z Dolnego Śląska. Z dostępnych danych wynika, że tylko w I kwartale br. tamtejsi pacjenci nie stawili się na wizyty u lekarzy specjalistów prawie 6 tys. razy. W 2015 r. tego typu przypadków było ponad 30 tys. Najczęściej pacjentom przepadały wizyty w poradniach endokrynologicznych, ortopedycznych oraz onkologicznych.

Funkcjonalność systemu polega na tym, że każdy pacjent, który jest wpisany na listę oczekujących, otrzymuje na numer telefonu komórkowego wiadomość SMS o zbliżającym się terminie planowanej wizyty. Wiadomość jest wysyłana pięć dni przed umówioną wizytą. W treści znajduje się m.in. numer telefonu przychodni. Jeśli z jakichkolwiek powodów pacjent nie będzie mógł się stawić u lekarza, będzie mógł wizytę odwołać.

I-gabinet to program, który zapewnia nowoczesną formę rejestracji w gabinecie. Pracuje 24 godziny na dobę, przesyła pacjentom wiadomości e-mail i smsy z informacjami o zbliżających się wizytach, pozwala pacjentom zapoznać się z o dowolnej porze z ofertą stomatologiczną w ich własnym języku, sprawdzić dostępne terminy, założyć konto i umówić się na wizytę.

AF

Fot. JESHOOTS, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

IKP-1-850x567
Internetowe Konto Pacjenta – co to takiego? Resort wyjaśnia Lekarz

Podsekretarz stanu w ministerstwie zdrowia Janusz Cieszyński poinformował o skierowanej właśnie do konsultacji ustawy o Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) i pilotażu e-recepty.Do konsultacji publicznych trafił dzisiaj projekt ustawy o Internetowym Ko...

nakłady na stomatologię - Dentonet.pl
NFZ: 1,9 mld zł na leczenie stomatologiczne w 2018 roku Lekarz

Zgodnie z planem finansowym Narodowego Funduszu Zdrowia, w 2018 r. na leczenie stomatologiczne zostanie przeznaczone nieco ponad 1,9 mld zł. Stanowi to 2,4% całego budżetu NFZ na nadchodzące 12 miesięcy.Również w 2017 r. nakłady Narodowego Funduszu Z...

dane osobowe - Dentonet.pl
Prezes NRL interweniuje w sprawie ochrony danych lekarzy Lekarz

Prezes Naczelnej Rady Lekarskiej Maciej Hamankiewicz skierował do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych pismo dotyczące ochrony danych osobowych lekarzy i lekarzy dentystów gromadzonych w systemie SMK.Według prezesa NIL, doszło do naruszeni...

ROZWIŃ WIĘCEJ
jeden przelew ZUS - Dentonet.pl
Od stycznia 2018 r. jeden przelew na własny rachunek ZUS Lekarz

Od 1 stycznia 2018 r. firmy, przedsiębiorcy oraz osoby samozatrudnione będą opłacać wszystkie składki jednym zwykłym przelewem na indywidualny numer rachunku składkowego. Dzięki zmianie płatnicy zamiast kilku przelewów wypełnią tylko jeden, co oznacz...

obowiązki placówki - Dentonet.pl
Obowiązki wobec pacjentów po zakończeniu umowy z NFZ Lekarz

Łódzki oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia przypomina wszystkim placówkom zdrowia o ich obowiązkach wobec pacjentów po zakończeniu świadczenia usług w ramach kontraktu z Funduszem.Do łódzkiego NFZ-u w ostatnich tygodniach napływały sygnały...

umawianie wizyt - Dentonet.pl
Umawianie wizyt lekarskich przez Internet coraz popularniejsze Lekarz

Z roku na rok rośnie liczba pacjentów, którzy na prywatną wizytę u lekarza zapisują się przez internet. Rozwiązania online, które dają taką możliwość, pozwalają pacjentom także wymienić się doświadczeniami na temat danego lekarza. Opinie innych to je...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
halina.dentosan
Wreszcie jakieś sensowne rozwiązania dla pacjentów. Mam nadzieję, że pozostałe oddziały NFZ-u szybko wprowadzą podobne systemy.
Oceń komentarz:     0: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres