Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em

Dolnośląski NFZ – jako drugi w kraju – wdrożył system przypominania pacjentom o zaplanowanej wizycie u lekarza specjalisty za pomocą SMS-ów. Wiadomość zawiera m.in. numer telefonu przychodni, by pacjent, który nie może skorzystać z wizyty, mógł ją odwołać.

Jak informowaliśmy w lipcu, pilotażowy system wysyłania pacjentom wiadomości SMS z przypomnieniem o zaplanowanej wizycie u lekarza specjalisty wprowadził mazowiecki oddział NFZ-u. Już wtedy zapowiadano, że jeśli się sprawdzi, będzie stopniowo wdrażany w pozostałych wojewódzkich oddziałach Funduszu.

Dolnośląski NFZ bierze przykład z Mazowsza

Teraz na podobny system zdecydował się oddział NFZ z Dolnego Śląska. Z dostępnych danych wynika, że tylko w I kwartale br. tamtejsi pacjenci nie stawili się na wizyty u lekarzy specjalistów prawie 6 tys. razy. W 2015 r. tego typu przypadków było ponad 30 tys. Najczęściej pacjentom przepadały wizyty w poradniach endokrynologicznych, ortopedycznych oraz onkologicznych.

Funkcjonalność systemu polega na tym, że każdy pacjent, który jest wpisany na listę oczekujących, otrzymuje na numer telefonu komórkowego wiadomość SMS o zbliżającym się terminie planowanej wizyty. Wiadomość jest wysyłana pięć dni przed umówioną wizytą. W treści znajduje się m.in. numer telefonu przychodni. Jeśli z jakichkolwiek powodów pacjent nie będzie mógł się stawić u lekarza, będzie mógł wizytę odwołać.

I-gabinet to program, który zapewnia nowoczesną formę rejestracji w gabinecie. Pracuje 24 godziny na dobę, przesyła pacjentom wiadomości e-mail i smsy z informacjami o zbliżających się wizytach, pozwala pacjentom zapoznać się z o dowolnej porze z ofertą stomatologiczną w ich własnym języku, sprawdzić dostępne terminy, założyć konto i umówić się na wizytę.

AF

Fot. JESHOOTS, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

pre-paid - Dentonet.pl
Dentysto, pamiętaj o terminowym zarejestrowaniu kart pre-paid! Lekarz

1 lutego mija czas na rejestrację kart pre-paid aktywowanych przed 25 lipca 2016 r. Po tym terminie tego typu karty SIM przestaną działać. Zgodnie z ustawą, która weszła w życiu w lipcu 2016 r., aby skorzystać z usług telekomunikacyjnych abonent musi...

wizyta adaptacyjna - Dentonet.pl
Wizyta adaptacyjna – jak właściwie przygotować do niej dziecko? Pacjent

Wizyta adaptacyjna u stomatologa to ważny moment w życiu dziecka. W wielu przypadkach przesądza ona o jakości dalszych kontaktów z dentystą – zarówno w dzieciństwie, jak i dorosłym życiu. Jak przygotować do niej malucha?Wizyta adaptacyjna w gabinecie...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Dentonet - wywiad z dr Aleksandrą Piotrowską
Dwa cele wizyty adaptacyjnej – wywiad z dr Aleksandrą Piotrowską Lekarz

Wizyty adaptacyjne mają dwa cele: zaznajomienie dziecka ze swego rodzaju nowością oraz wytworzenie pozytywnych, a minimum neutralnych skojarzeń z gabinetem stomatologicznym – mówi w rozmowie z Dentonetem dr Aleksandra Piotrowska, znany i ceniony psyc...

Dentonet - zasady kontaktu telefonicznego z pacjentem
Zasady kontaktu telefonicznego asystentki stomatologicznej z pacjentem Asysta

Wiele asystentek stomatologicznych pełni jednocześnie funkcję recepcjonistek, do zadań których należy m.in. telefoniczny kontakt z pacjentami gabinetu. Także w tym aspekcie warto przestrzegać kilku zasad, dzięki którym praca będzie przebiegać w sposó...

Dentonet - problemy z komunikacją w gabinecie dentystycznym
Problemy komunikacyjne w gabinecie stomatologicznym Asysta

Praca w gabinecie stomatologicznej opiera się na komunikacji pomiędzy trzema osobami: lekarzem, asystentką oraz pacjentem. Każda z nich posiada różne cechy osobowościowe i charakterologiczne, więc aby stworzyć skuteczny i sprawny sposób komunikowania...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
halina.dentosan
Wreszcie jakieś sensowne rozwiązania dla pacjentów. Mam nadzieję, że pozostałe oddziały NFZ-u szybko wprowadzą podobne systemy.
Oceń komentarz:     0: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres