Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

Tylko na Mazowszu w I kwartale tego roku pacjenci umówieni na wizytę w ramach świadczeń Narodowego Funduszu Zdrowia nie stawili się w gabinetach 8,5 tys. razy. Szacuje się, że w ciągu całego 2016 r. może w ten sposób przepaść 35 tys. wizyt. Rozwiązaniem ma być system przypominania pacjentom o wizycie poprzez SMS.

Z czego to wynika tak duża liczba niewykorzystanych wizyt? Między innymi z kolejek, bo pacjenci rezerwując wizytę z bardzo dużym wyprzedzeniem nie zawsze są w stanie przewidzieć, czy tego konkretnego dnia będą mogli pojawić się u lekarza. Dobrze byłoby jednak, gdyby pacjenci wiedząc, że nie skorzystają z zarezerwowanej wizyty, powiadomili o tym placówkę medyczną. Bo tak tworzą się… następne kolejki.

Rozwiązaniem ma być system przypominania pacjentom o wizycie poprzez SMS. Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ rozpoczął trzymiesięczny program pilotażowy tego systemu. Pacjenci otrzymują wiadomości przypominające o umówionym spotkaniu, więc nawet jeśli pamiętają o wizycie, a nie mają zamiaru na niej się pojawić, może to ich zmobilizować do poinformowania lekarza. SMS ma uświadomić pacjenta, że lekarz ma czas zarezerwowany specjalnie dla niego.

Na początek mazowiecki NFZ objął tym systemem endokrynologię, kardiologię, onkologię i ortopedię. Każdy lekarz dentysta współpracujący z publicznym płatnikiem wie jednak, jak powszechny jest to problem również w stomatologii.

Jeśli system odniesie skutek (a będzie nim malejąca liczba nieprzeprowadzonych wizyt), zostanie powiększony nie tylko o pozostałe dziedziny lecznictwa, ale też kolejne oddziały NFZ w całej Polsce.

Piotr Łukaszewicz


POWIĄZANE ARTYKUŁY

kolejki do dentystów - Dentonet.pl
Barometr WHC: jedenaście miesięcy w kolejce do ortodonty Lekarz

Blisko 11 miesięcy trzeba czekać na wizytę u specjalisty z zakresu ortodoncji – wynika z najnowszego Barometru WHC. Niepokojący jest fakt, że w okresie wakacyjnym, kiedy znacznie wzrasta ryzyko ukąszenia przez kleszcza i zachorowania na boreliozę, pa...

obowiązki placówki - Dentonet.pl
Obowiązki wobec pacjentów po zakończeniu umowy z NFZ Lekarz

Łódzki oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia przypomina wszystkim placówkom zdrowia o ich obowiązkach wobec pacjentów po zakończeniu świadczenia usług w ramach kontraktu z Funduszem.Do łódzkiego NFZ-u w ostatnich tygodniach napływały sygnały...

umawianie wizyt - Dentonet.pl
Umawianie wizyt lekarskich przez Internet coraz popularniejsze Lekarz

Z roku na rok rośnie liczba pacjentów, którzy na prywatną wizytę u lekarza zapisują się przez internet. Rozwiązania online, które dają taką możliwość, pozwalają pacjentom także wymienić się doświadczeniami na temat danego lekarza. Opinie innych to je...

ROZWIŃ WIĘCEJ
opłaty w szpitalach - Dentonet.pl
Leczenie szpitalne będzie płatne? Ministerstwo dementuje doniesienia Lekarz

Ministerstwo zdrowia dementuje medialne doniesienia, dotyczące wprowadzenia opłat za świadczenia udzielane w szpitalach, które dotąd były bezpłatne dla wszystkich pacjentów.We wtorek (13 czerwca) resort zdrowia opublikował projekt nowelizacji ustawy ...

kolejki do lekarzy
Fundacja WHC: na wizytę u stomatologa trzeba czekać 7 miesięcy Lekarz

Średni czas oczekiwania na wizytę u stomatologa to 7 miesięcy, a do ortodonty dziecięcego aż 9,5 miesiąca – wynika z raportu opublikowanego przez Fundację WHC.Jak wynika z raportu Fundacji WHC, w okresie luty-marzec 2017 r. średni czas oczekiwania na...

kolejki do lekarzy - Dentonet.pl
Kolejki do lekarzy są krótsze? Resort dementuje medialne doniesienia Lekarz

Resort zdrowia zdementował informacje opublikowane w „Gazecie Wyborczej” – w artykule wskazano, że w ostatnim czasie kolejki do lekarzy znacznie się wydłużyły. Ministerstwo twierdzi jednak, że w przypadku 35% poradni i oddziałów zmniejszyła się liczb...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres