Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

SMS do pacjenta dla zapominalskich – pilotażowy projekt mazowieckiego NFZ-u

Tylko na Mazowszu w I kwartale tego roku pacjenci umówieni na wizytę w ramach świadczeń Narodowego Funduszu Zdrowia nie stawili się w gabinetach 8,5 tys. razy. Szacuje się, że w ciągu całego 2016 r. może w ten sposób przepaść 35 tys. wizyt. Rozwiązaniem ma być system przypominania pacjentom o wizycie poprzez SMS.

Z czego to wynika tak duża liczba niewykorzystanych wizyt? Między innymi z kolejek, bo pacjenci rezerwując wizytę z bardzo dużym wyprzedzeniem nie zawsze są w stanie przewidzieć, czy tego konkretnego dnia będą mogli pojawić się u lekarza. Dobrze byłoby jednak, gdyby pacjenci wiedząc, że nie skorzystają z zarezerwowanej wizyty, powiadomili o tym placówkę medyczną. Bo tak tworzą się… następne kolejki.

Rozwiązaniem ma być system przypominania pacjentom o wizycie poprzez SMS. Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ rozpoczął trzymiesięczny program pilotażowy tego systemu. Pacjenci otrzymują wiadomości przypominające o umówionym spotkaniu, więc nawet jeśli pamiętają o wizycie, a nie mają zamiaru na niej się pojawić, może to ich zmobilizować do poinformowania lekarza. SMS ma uświadomić pacjenta, że lekarz ma czas zarezerwowany specjalnie dla niego.

Na początek mazowiecki NFZ objął tym systemem endokrynologię, kardiologię, onkologię i ortopedię. Każdy lekarz dentysta współpracujący z publicznym płatnikiem wie jednak, jak powszechny jest to problem również w stomatologii.

Jeśli system odniesie skutek (a będzie nim malejąca liczba nieprzeprowadzonych wizyt), zostanie powiększony nie tylko o pozostałe dziedziny lecznictwa, ale też kolejne oddziały NFZ w całej Polsce.

Piotr Łukaszewicz


POWIĄZANE ARTYKUŁY

reforma służby zdrowia - Dentonet.pl
Minister Radziwiłł przedstawił projekt reformy służby zdrowia Lekarz

Wbrew medialnym doniesieniom, rząd zapowiada realizację proponowanych przez Konstantego Radziwiłła reform w służbie zdrowia. Wczoraj minister przedstawił projekt ustawy premier Beacie Szydło. Wkrótce projekty mają zostać opublikowane na stronach rząd...

Dolnośląski NFZ - Dentonet.pl
Dolnośląski NFZ przypomni pacjentom o wizycie SMS-em Lekarz

Dolnośląski NFZ – jako drugi w kraju – wdrożył system przypominania pacjentom o zaplanowanej wizycie u lekarza specjalisty za pomocą SMS-ów. Wiadomość zawiera m.in. numer telefonu przychodni, by pacjent, który nie może skorzystać z wizyty, mógł ją od...

Leczenie kanałowe na jednej wizycie - Dentonet.pl
Leczenie kanałowe na jednej wizycie - przebieg, wskazania, ceny Pacjent

Jeszcze niedawno leczenie endodontyczne – zwane powszechnie kanałowym – kojarzyło się pacjentom z koniecznością kilku wizyt u dentysty oraz dość znacznymi dolegliwościami bólowymi. Współczesna stomatologia oferuje jednak pacjentom leczenie kanałowe n...

ROZWIŃ WIĘCEJ
aparat ortodontyczny artyk
Na ortodontę pacjenci czekają najdłużej. Nawet 12 miesięcy Lekarz

Kolejki do dentysty? Średni czas oczekiwania do lekarza specjalisty w Polsce wynosi 2,5 miesiąca. Najdłużej poczekać trzeba na wizytę u ortodonty – średnio 11,8 miesiąca. Najnowsze wyniki Barometru Fundacji Watch Health Care (zebrane w czerwcu oraz l...

Szwecja GL
Dzieciństwo naprawdę bez próchnicy – czyli jak to robią w Szwecji? Lekarz

Szwedzi słyną ze zdrowych zębów. Ich statystyki są wzorcowe, a osiągane wyniki niejednokrotnie lepsze niż zalecenia WHO. Przykład - prawie 80% sześciolatków nie ma próchnicy. W takim stanie zdrowia połowa mieszkańców Szwecji wchodzi w dorosłość. Z cz...

Dentonet - dostęp do dokumentacji medycznej
NSA: pacjenci mają prawo do oryginałów dokumentacji medycznej Lekarz

Wyrokiem z 19 kwietnia 2016 r. Naczelny Sąd Administracyjny ostatecznie potwierdził zasadność wydanej przez Rzecznika Praw Pacjenta decyzji, zgodnie z którą jedna z wielkopolskich przychodni naruszała prawa pacjentów poprzez odmowę udostępniania oryg...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres