Wizerunek gabinetu w internecie
Wizerunek gabinetu w internecie
Pacjenci szukający specjalistów w okolicy swojego zamieszkania najczęściej robią to korzystając z wyszukiwarki internetowej. Dlatego niezmiernie ważną rzeczą jest zadbanie o odpowiedni wizerunek firmy w internecie.
1. Analiza sytuacji
Jeśli chcesz, aby Twój gabinet zaistniał w internecie lub zamierzasz podjąć nowe działania, to pierwszym krokiem powinno być zorientowanie się, co o nim piszą pacjenci. Jakie są opinie, gdzie mówią dobrze, a gdzie źle? Przeanalizuj sytuację z ostatnich 12 miesięcy, a następnie spisz rezultaty i wnioski.
Takie badanie należy przeprowadzać stale, aby na bieżąco kontrolować, co dzieje się w internecie i ewentualnie móc podjąć odpowiednie kroki.
2. Strona internetowa gabinetu
Strona internetowa gabinetu jest bardzo ważna, ponieważ bardzo często właśnie tam zaglądają najpierw pacjenci. Dobrze jeśli będzie miała łatwy do zapamiętania adres oraz przejrzysty układ, gdzie w prosty sposób będzie można odnaleźć niezbędne informacje.
Oprócz strony WWW, warto również utworzyć stronę gabinetu na Facebooku. Daje to możliwość zbudowania relacji z pacjentami oraz dzielenia się z nimi aktualnościami.
3. Społeczności internetowe
Aby zadbać o pozytywny wizerunek gabinetu w internecie, warto docierać do różnego rodzaju społeczności, np. for internetowych. Można występować tam w roli eksperta, który odpowiada na pytania i wątpliwości pacjentów lub po prostu wymieniać się opiniami z innymi osobami. Choć to wymaga czasu i zaangażowania, może znacznie wpłynąć na wizerunek gabinetu.
4. Przekazywanie informacji
Dobrze będzie, jeśli na stronie gabinetu (WWW lub na Facebooku) będą dodawane porady, aktualności, np. informacje na temat higieny jamy ustnej, zabiegów, ciekawostki stomatologiczne lub bieżące wydarzenia z życia gabinetu. Jeśli już się na to zdecydujesz, ważna jest systematyczność wpisów – tylko w ten sposób utrzymasz grono stałych odbiorców.
5. Dbaj o lojalność
Bardzo ważne jest budowanie dobrych relacji z osobami, które odwiedzają stronę internetową gabinetu. Dzięki temu łatwiej będzie utrzymać obecnych pacjentów, jak również znaleźć nowych – lojalni pacjenci będą polecali usługi swoim znajomym.
6. Doskonała opinia
Należy stale kontrolować co i jak pisze się o gabinecie. Istnieje wiele stron, gdzie pacjenci mogą oceniać lekarzy i dzielić się swoimi uwagami z innymi, dlatego warto śledzić sytuację na bieżąco. Często wystarczy jedna opinia niezadowolonego pacjenta, żeby zepsuć skrupulatnie budowany wizerunek.
Źródło: web.gov.pl
KeL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Zamawianie leków i suplementów online staje się z roku na rok coraz bardziej popularne. Ze względu na wygodę, łatwy dostęp, szeroki asortyment produktów i ich dużą dostępność zamawiamy coraz więcej. Niekontrolowane stosowanie niektórych preparatów, i...
Niezależnie od naszych osobistych odczuć w stosunku do mediów społecznościowych, wielu naszych obecnych i potencjalnych pacjentów jest aktywnych na Instagramie lub pod wpływem tych, którzy tam już są. W brytyjskim portalu Dentistry.co.uk Shaz Memon, ...
Lekarz stomatolog z amerykańskiego stanu Illinois wkrótce trafi na 2,5 roku do więzienia federalnego po tym, jak w nieuczciwy sposób uzyskał kwotę 1,2 miliona dolarów na leczenie, które nie zostało przez niego przeprowadzone. Oskarżony przyznał się d...
Czy próbowałeś ostatnio wyszukać online firmę, specjalistę z dowolnej dziedziny lub lekarza, ale okazało się, że w Internecie prawie nie ma po nim śladu? Co prawda w Google udało się znaleźć numer telefonu i adres, ale strony internetowej brak. Może ...
Mieszkanka stanu Pensylwania (USA) została skazana na karę więzienia za kradzież prawie 100 tys. dolarów z gabinetu stomatologicznego oraz restauracji, w których pracowała. 59-latka ukradzione pieniądze przeznaczała na… wakacyjne wyjazdy. Kimberly ...
Firma McAfee, producent oprogramowania antywirusowego, przeprowadziła w ostatnim czasie badanie dotyczące oszustw, do których dochodzi w Internecie. Wynika z niego między innymi to, że ponad połowa dorosłych Amerykanów wolałaby poddać się leczeniu ka...
W ostatnich latach rekrutacja nowych członków zespołu w gabinecie stomatologicznym zmieniła się diametralnie. Minęły czasy pisania ogłoszeń o pracę, w których opisywano wymagane kwalifikacje oraz podawano wynagrodzenie i dodatkowe świadczenia. Obecni...
Z informacji Departamentu Sprawiedliwości USA wynika, że kobieta oskarżona o sprzeniewierzenie ponad 240 000 dolarów należących do praktyki stomatologicznej, gdzie była zatrudniona, została skazana na 41 miesięcy pozbawienia wolności, a następnie na ...
W stanie Indiana zatrzymany został mężczyzna, który prowadził nielegalną przydomową praktykę stomatologiczną. Z doniesień mediów wynika, że 31-latek został aresztowany bez możliwości wyjścia za kaucją. Fałszywemu dentyście mają być postawione także i...
Bracia Emil i Dariel Liakhovetski związali swoje życie zawodowe ze stomatologią. 25-letni Emil jest na drugim roku rezydentury periodontologicznej na University of Kentucky, a trzy lata młodszy Dariel to student trzeciego roku University of North Car...
Nowe badanie Amerykańskiego Towarzystwa Endodontycznego wykazało, że przedstawiciele pokolenia Z i millenialsów są szczególnie narażeni na fałszywe informacje zdrowotne, także stomatologiczne, krążące w sieci. Specjaliści ostrzegają, że mity na temat...