Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Branża stomatologiczna w Polsce w trakcie konsolidacji

0 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Branża stomatologiczna w Polsce w trakcie konsolidacji

Branża stomatologiczna w Polsce w trakcie konsolidacji

Większość Polaków wybiera usługi prywatnych gabinetów stomatologicznych. Rynek, który do 2020 r. ma być wart już przeszło 12,5 mld zł, jest w trakcie silnej konsolidacji – informuje agencja Newseria Biznes.

Ze względu na krótszy czas oczekiwania i lepszą jakość usług Polacy zdecydowanie częściej korzystają z usług prywatnych gabinetów stomatologicznych. Jak wynika z badań CBOS, w I półroczu 2018 r. 53% Polaków przynajmniej raz odwiedziło dentystę lub protetyka, a zdecydowana większość (82%) wybrała usługi prywatnej kliniki stomatologicznej. Na korzystanie z usług stomatologicznych refundowanych w ramach NFZ-u decyduje się zaledwie co trzeci Polak (36%). To w dużej mierze wina niedofinansowania – wydatki na stomatologię stanowią około 2,5% całego budżetu NFZ, co oznacza, że na statystycznego Polaka przypada niecałe 50 zł. Prywatne gabinety zapewniają kompleksową opiekę, stać je także na droższe inwestycje i wdrażanie innowacyjnych metod leczenia.

Z danych PMR wynika, że rynek stomatologiczny w Polsce rozwija się w tempie około 7% rocznie, a do 2020 r. ma być wart już 12,5 mld zł. Jak informuje agencja Newseria Biznes, od kilku lat zauważalnym trendem jest silna konsolidacja tego rynku. Mniejsze podmioty dołączają do większych sieci, aby móc odpowiadać na oczekiwania pacjentów dotyczące komfortu i jakości świadczonych usług. – Na całym świecie zauważalny jest trend łączenia się mniejszych podmiotów stomatologicznych w duże sieci. Lux Med na tym polu ma doskonałe doświadczenia. Posiadamy rozbudowaną sieć w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i widzimy, że w Polsce ten trend również postępuje – powiedziała agencji informacyjnej Newseria Biznes Anna Rulkiewicz, prezes grupy Lux Med.

Konsolidacja rynku stomatologicznego to trend ogólnoeuropejski. W krajach takich jak Hiszpania czy Wielka Brytania rynek jest już skonsolidowany w kilkudziesięciu procentach. W Polsce podobny proces przeszły chociażby salony optyczne, sieci siłowni czy handel detaliczny. Jego efektem jest wzrost jakości i dostępności usług. Z drugiej strony, dołączając do większej sieci, prywatne gabinety stają się częścią silnego brandu o ugruntowanej pozycji, zyskują dostęp do innowacji i know-how i nie muszą się martwić o aspekty związane z zarządzaniem, marketingiem czy pozyskiwaniem funduszy na inwestycje. – Zajmujemy się kwestiami administracyjno-organizacyjno-promocyjnymi, które bardzo mocno pochłaniają właścicieli prywatnych gabinetów stomatologicznych. Dodatkowo, jesteśmy obecni na całym świecie, w związku z czym mamy dostęp do najnowszych technologii, rozwiązań medycznych i wiedzy naukowej. Mamy możliwość szkolenia naszych lekarzy nie tylko w kraju, lecz także za granicą. Dajemy też elastyczność współpracy. Wielu naszych lekarzy pracuje jednocześnie we własnych gabinetach – jedno drugiemu nie szkodzi – powiedział Daniel Petryczkiewicz, szef projektu rozwoju stomatologii Lux Med.

Jak podkreśla agencja informacyjna Newseria Biznes, konsolidacja i usieciowienie usług stomatologicznych to korzyści nie tylko dla placówek czy lekarzy, lecz także dla samych pacjentów. Daje gwarancję jakości świadczonego serwisu niezależnie od miejsca świadczenia – co w praktyce oznacza, że pacjent może korzystać z opieki stomatologicznej na tym samym poziomie w placówkach na terenie całego kraju.

Z różnych badań opinii publicznej dotyczącej leczenia stomatologicznego wynika, że Polacy częściej i chętniej korzystają z usług lekarza dentysty w sektorze prywatnym, a nie w ramach świadczeń Narodowego Funduszu Zdrowia. Dlaczego tak się dzieje? Zapytaliśmy podczas naszej sondy.

Oprac. AF

Fot. StockSnap, pixabay.com


POWIĄZANE ARTYKUŁY

dental holidays - Dentonet.pl
Dental holidays w Polsce coraz bardziej popularne. Dlaczego? Lekarz

Według danych firmy doradczej PwC, co roku do Polski przyjeżdża blisko 400 tys. zagranicznych pacjentów. Jak podaje Polskie Towarzystwo Turystyki Medycznej, w 2015 r. wartość rynku turystyki medycznej w naszym kraju wyniosła około 1,5 mld zł. W czołó...

NFZ - Dentonet.pl
NFZ: pacjenci wciąż skarżą się na leczenie stomatologiczne Lekarz

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia, w I półroczu 2019 r. od pacjentów wpłynęło łącznie 628 zgłoszeń o nieprawidłowościach dotyczących świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmioty posiadające umowę z NFZ-em. Najwięcej skarg pacjentów – 233 ...

branża stomatologiczna - Dentonet.pl
Tylko co trzeci Polak chodzi do dentysty na NFZ Lekarz

Tylko co trzeci Polak korzysta z usług stomatologicznych refundowanych w ramach NFZ. Większość wybiera usługi prywatnych gabinetów, głównie ze względu na wyższą jakość usług. To tym bardziej istotne, że Polacy poszukują nie tylko podstawowego leczeni...

ROZWIŃ WIĘCEJ
NFZ - Dentonet.pl
NFZ Opole: nowy konkurs ofert na leczenie stomatologiczne Lekarz

Opolski oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ogłosił konkurs ofert w sprawie zawarcia umów na udzielanie świadczeń z zakresu chirurgii stomatologicznej i periodontologii na terenie powiatu brzeskiego, kluczborskiego i namysłowskiegoCena ocz...

NFZ
Lubuskie: dentyści nie chcą podpisywać umów z NFZ-em Lekarz

Jak informuje "Gazeta Lubuska", dentyści z regionu coraz rzadziej decydują się na podpisanie umowy z NFZ-em. W 2018 r. kontrakt z Funduszem zawarło 196 stomatologów z regionu, w 2019 r. – już tylko 188.W rozmowie z "Gazetą Lubuską" stomatolog dr Jace...

rynek stomatologiczny
Rynek usług stomatologicznych w Polsce warty już 10 mld zł Lekarz

W 2017 r. rynek usług dentystycznych w Polsce osiągnął wartość 9,6 mld zł. W kolejnych latach jego dynamiczny wzrost będzie napędzany m.in. przez rosnącą świadomość Polaków dotyczącą stanu zdrowia i wyglądu uzębienia. Pacjenci w zdecydowanej większoś...

Dodaj komentarz (0 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres