Wielka Brytania: co dalej z pacjentami Smile Direct Club?
Wielka Brytania: co dalej z pacjentami Smile Direct Club?
Spis treści
Smile Direct Club (SDC) – założona w 2014 roku największa z firm oferujących przez internet clear alignery – zaprzestała swojej działalności, także na Wyspach Brytyjskich. Mimo że przed oferowanym przez nią „leczeniem” – bez wsparcia i kontroli ze strony lekarza stomatologa – już od wielu miesięcy ostrzegało środowisko medyczne, atrakcyjna cena sprawiła, że SDC nie mogło narzekać na brak klientów. 8 grudnia amerykańska firma ogłosiła bankructwo, a tym samym wycofanie się z rynku.
Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na leczenie ortodontyczne u osób dorosłych, w ostatnich latach przybyło firm wychodzących naprzeciw tego rodzaju potrzebom stomatologicznym pacjentów. A w obecnej niełatwej sytuacji gospodarczej na Wyspach, na sukces mogły także liczyć podmioty oferujące narzędzia do prostowania zębów „bezpośrednio u klienta” – bez wsparcia lekarza.
Pacjenci SDC są zachęcani do kontaktu z profesjonalistami
W związku z nową sytuacją Brytyjskie Towarzystwo Ortodontyczne (British Orthodontic Society; BOS) wyraziło zaniepokojenie dalszym losem pacjentów firmy SDC. Towarzystwo sugeruje, aby osoby korzystające z nakładek Smile Direct Club, zaniepokojone zaistniałą sytuacją, skontaktowały się z ortodontą lub dentystą ogólnie praktykującym w celu omówienia możliwych do zastosowania u nich opcji leczenia. Pacjenci ci mogą liczyć na profesjonalną i życzliwą opiekę oraz zrozumienie położenia, w jakim znaleźli się klienci SDC.
Brytyjskie Towarzystwo Ortodontyczne sugeruje także, aby pacjenci, którzy zamierzają rozpocząć leczenie ortodontyczne zasięgali porady w serwisie Safe Smiles, gdzie mogą uzyskać informacje na temat najbezpieczniejszego i najskuteczniejszego leczenia ortodontycznego. A najbezpieczniejszym sposobem na skuteczne i prawidłowo przeprowadzone leczenie obejmujące prostowanie zębów i przywrócenie prawidłowej okluzji jest wizyta u lekarza, który posiada odpowiednie kwalifikacje do oceny stanu zdrowia pacjenta.
„Wszystkie firmy powinny podlegać takim samym rygorystycznym standardom”
Dr Anjli Patel, dyrektor ds. relacji zewnętrznych BOS, skomentowała: – Jako lekarze stomatolodzy mamy obowiązek otaczać naszych pacjentów właściwą opieką przez co najmniej 12 miesięcy po przeprowadzonym leczeniu. Odsuwanie od siebie odpowiedzialności w ten sposób przez firmę jest po prostu skandaliczne.
– Brytyjskie Towarzystwo Ortodontyczne wzywa organy regulacyjne do zagwarantowania, że każda firma świadcząca usługi ortodontyczne bezpośrednio konsumentom w Wielkiej Brytanii będzie podlegała takim samym rygorystycznym standardom, jak firmy ortodontyczne mające siedzibę w Wielkiej Brytanii – dodała dr Patel.
T.H.
Źródło: https://www.the-dentist.co.uk/content/news/society-says-it-is-concerned-for-abandoned-patients
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Kobieta zatrudniona w spółce zależnej od Smile Direct Club – jedna z około 1000 osób, które straciły pracę po nieoczekiwanym zamknięciu firmy w grudniu ubiegłego roku – złożyła pozew zbiorowy, twierdząc, że pracodawca nie wypełnił wymogu wcześniejsze...
Stewart Whitehill – inżynier z angielskiego miasta Bury St Edmunds – jeździ do dentysty przyjmującego w ramach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) ponad 350 mil, czyli 570 km. Mężczyzna jakiś czas temu wyrejestrował się ze swojej lokalnej przychodni, nie ...
Brytyjskie Towarzystwo Stomatologiczne (BDA) wyraziło przekonanie, że niesatysfakcjonujące wynagrodzenia są istotną przeszkodą, aby dentyści na dłużej wiązali swoją przyszłość z systemem Narodowej Służby Zdrowia (NHS). Zdaniem BDA dotyczy to przede w...
Konsultantka stomatologiczna z Bolton na północnym zachodzie Anglii została przed kilkoma dniami uhonorowana tytułem Kawalera (dosłownie: Członka) Orderu Imperium Brytyjskiego. Nadanie tego jednego z najważniejszych w Wielkiej Brytanii odznaczeń nast...
W portalu Dentistry.co.uk studentka czwartego roku stomatologii na Uniwersytecie w Liverpoolu Zaira Cantara mówi o tym, jak kryzys dostępu do lecznictwa NHS wpływa na jej edukację, a także co na temat stomatologii w ramach Narodowej Służby Zdrowia są...
General Dental Council (GDC), czyli Generalna Rada Stomatologiczna, brytyjska instytucja która reguluje pracę personelu gabinetów stomatologicznych, poinformowała o większej liczbie zarejestrowanych pracowników branży oraz mniejszej liczbie odejść z ...
W Wielkiej Brytanii jak bumerang wraca temat dostępu pacjentów do leczenia stomatologicznego – innego niż opłacane w całości z kieszeni pacjenta. Nie widać końca problemów w leczeniem, na które mogą pozwolić sobie najmniej majętni Brytyjczycy – ofero...
Problemy z dostępem milionów brytyjskich pacjentów do (tańszego) leczenia stomatologicznego w ramach Narodowej Służby Zdrowia były jednym z zagadnień podejmowanych w czasie kampanii kandydatów na szefa Partii Konserwatywnej i zarazem przyszłego premi...
Praktyka dentystyczna w hrabstwie West Yorkshire (północna Anglia) poinformowała swoich pacjentów, że począwszy od września, będzie świadczyła wyłącznie pełnopłatne usługi stomatologiczne. Gabinet ten – jako jeden z ostatnich w okolicy – miał podpisa...
Z najnowszego badania, przeprowadzonego przez naukowców z Brunel University London wynika, że rezygnacja połowy użytkowników z tradycyjnych papierosów na rzecz ich elektronicznych substytutów pozwoliłaby Narodowej Służbie Zdrowia w Anglii (NHS Englan...
Szeroko komentowany w mediach (nie tylko branżowych) kryzys w dostępie do leczenia stomatologicznego w Wielkiej Brytanii ma swoje konsekwencje na różnych płaszczyznach. Rośnie liczba pacjentów, którzy nie mogąc uzyskać pomocy lekarza stomatologa zwią...