Dentonet
ASYSTA
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Praca
Materiały i technologie
Lifestyle
Aktualności
Finanse i podatki
Edukacja

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Publikacja:
Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Asystentka stomatologiczna rozmawia z pacjentem

Na wizerunek gabinetu stomatologicznego składa się wiele aspektów, z pracą dentysty oraz reszty zespołu na czele. W pierwszej kolejności, zwłaszcza w dużych klinikach stomatologicznych, pacjent spotyka jednak recepcjonistkę, a później asystentkę stomatologiczną. Także od nich zależy ocena, jaką w rezultacie pacjent wystawi klinice.

Na asystentce stomatologicznej, która rozmawia z pacjentem przed rozpoczęciem leczenia, spoczywa duża odpowiedzialność. Oczywiście jej najważniejszym zadaniem jest pomoc stomatologowi podczas zabiegu, ale to ona odpowiada za pierwsze wrażenie pacjenta po wejściu do gabinetu. Jeśli asystentka stomatologiczna jest miła i kompetentna, ogólna ocena kliniki wystawiona przez pacjenta będzie pozytywna.

Warto pamiętać, że istnieją wyjątkowe grupy pacjentów, które potrzebują szczególnego wsparcia ze strony asystentki stomatologicznej. Są to osoby pojawiające się w danej klinice po raz pierwszy, odczuwające silny lęk przed wizytą oraz małe dzieci. Wystarczy drobny gest, taki jak uśmiech, wskazanie fotela czy podanie chusteczek higienicznych, aby pacjent poczuł się komfortowo. W ostatecznym rozrachunku, zachowanie asystentki stomatologicznej może stać się jednym z powodów, dla których pacjent wróci do konkretnego gabinetu.

Z faktu, że profesjonalna, kompetentna oraz sympatyczna asystentka stomatologiczna to jedna z najważniejszych wizytówek kliniki, powinni sobie zdawać sprawę również lekarze. Docenianie jej pracy – zwłaszcza pod względem finansowym – motywuje do jeszcze większego zaangażowania. Z kolei asystentki stomatologiczne muszą mieć świadomość, że ich praca jest elementem całości, jaką stanowi zespół gabinetu stomatologicznego.

ab


POWIĄZANE ARTYKUŁY

komunikacja z pacjentem
Efektywna komunikacja z pacjentem w praktyce stomatologicznej Lekarz

W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...

Dentonet - jak przyjmować skargi od pacjentów
Jak rozmawiać z pacjentem, gdy coś poszło nie tak? Lekarz

Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...

komunikacja przez aplikacje
Uwaga na komunikację z pacjentem przez aplikacje! Lekarz

Brytyjska Unia Obrony Stomatologów (Dental Defence Union; DDU) wydała w dniu 31 października wytyczne dotyczące potencjalnych zagrożeń i pułapek związanych z komunikowaniem się lekarzy z pacjentami za pomocą aplikacji do przesyłania wiadomości. Dent...

ROZWIŃ WIĘCEJ
palenie papierosow3
Jak rozmawiać z pacjentem o nałogu tytoniowym? Asysta

Rola higienistki we współczesnej stomatologii wykracza daleko poza przeprowadzanie zabiegów higienizacyjnych. Profesjonalna opieka obejmuje również edukację zdrowotną, motywowanie do zmiany nawyków oraz wspieranie pacjentów w profilaktyce chorób. Jed...

Sergiusz Szajek 2
Błędy w komunikacji z pacjentem Lekarz

Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować re...

Macin Szerszen 2
Komunikacja z pacjentem z perspektywy protetyka Lekarz

– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...

implantolodzy
Komunikacja z pacjentem w leczeniu implantologicznym Lekarz

- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...

Joanna Juszczyk videonews 2
Długofalowa współpraca z pacjentem – jak ją nawiązać? Asysta

Holistyczne podejście do zdrowia i higieny jamy ustnej wymaga konsekwencji oraz bliskiej współpracy specjalisty z pacjentem. W jaki sposób zachęcić do niej pacjenta, by efekty były zadowalające dla obu stron? – Nasi pacjenci nie są pacjentami jednowi...

Agnieszka Mielczarek
Wyzwania w komunikacji z pacjentem senioralnym Lekarz

– Pacjent senioralny jest pacjentem specyficznym. Jest to często pacjent z niedosłuchem, do czego nie zawsze się nam przyznaje, niekiedy również z zaburzonymi funkcjami poznawczymi. Komunikacja z nim jest więc wymagająca – mówi prof. dr hab. n. med. ...

Sergiusz Szajek videonews
„Złote zasady” komunikacji z pacjentem Lekarz

Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia...