Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Aktualności
Prawo i finanse
Praca w gabinecie
Student
Edukacja i technologie
Medycyna

Aby pacjent czuł się dobrze w gabinecie

Publikacja:
Aby pacjent czuł się dobrze w gabinecie

Aby pacjent czuł się dobrze w gabinecie

Przy planowaniu remontu gabinetu warto pomyśleć o kolorach wnętrz – ścian i dodatków. Choć rzadko zwraca się na to uwagę, wybór odcienia ma duże znaczenie dla samopoczucia i atmosfery w pracy. Może wpływać pozytywnie lub negatywnie, dlatego dobrze zastanowić się wcześniej, jaki rezultat chce się osiągnąć.

Biały – to kolor mile widziany w gabinetach lekarskich, ponieważ kojarzy się z czystością i bezpieczeństwem. Jest neutralny i można go dowolnie komponować z innymi.

Niebieski – jest bardzo lubiany przez większość ludzi. Symbolizuje mądrość i solidność. Pastelowy niebieski będzie wpływał uspokajająco, jednak granat już nie spełni takiej roli.

Żółty – to symbol radości, wpływa na poprawę nastroju, ale też przyspiesza metabolizm.

Czerwony – przyciąga uwagę, dodaje energii oraz większości osób kojarzy się pozytywnie (z Bożym Narodzeniem, walentynkami, miłością). Jednak nie należy przesadzać z czerwienią, ponieważ duża jej ilość we wnętrzu może wywołać zdenerwowanie lub agresję.

Zielony – to bardzo dobry kolor do gabinetów lekarskich, ponieważ uspokaja i kojarzy się z nadzieją. Jednak ciemna zieleń pasuje bardziej do instytucji finansowych.

Szary/srebrny – jeśli nie wiadomo, jaki kolor wybrać, szarość będzie bezpieczną opcją, ponieważ jest neutralna, dobrze komponuje się z innymi kolorami oraz symbolizuje solidność.

Czarny – zbyt wiele czerni może przytłoczyć pacjentów i pracowników gabinetu, dlatego należy uważać z tym kolorem. Poza tym w naszym kręgu kulturowym kolor czarny kojarzony jest ze śmiercią i złem, dlatego może wywoływać silne emocje.

Różowy – łagodzi agresję i działa uspokajająco, dlatego dobrze się sprawdza w miejscach, gdzie często dochodzi do konfliktów.

Pomarańczowy – to kolor ekstrawagancki, pobudza kreatywność, kojarzy się z zabawą, ciepłem i energią. Z pewnością dobrze sprawdzi się jako kolor dodatków, ale jego nadmiar może być źle odbierany.

Brązowy – obecność brązu w gabinecie stomatologicznym może wywołać poczucie stabilności i solidności, zatem nie warto się go bać, jeśli się chce wzbudzić zaufanie u pacjentów.

Oczywiście kolor nie jest jedynym czynnikiem, który wpływa na nastrój pacjenta – zależy on od wielu czynników. Jednak warto pamiętać o wpływie kolorów na psychikę, ponieważ mogą się one przyczynić do wzrostu poczucia bezpieczeństwa i dobrego humoru.
 

Źródło: denigma.pl

KeL


POWIĄZANE ARTYKUŁY

Philips Sonicare webinar implanty artykul 1
Pacjent implantologiczny w gabinecie higieny [webinar] Asysta

Dlaczego implanty należy traktować inaczej niż własne zęby pacjenta? Jakie zabiegi higienizacyjne można wykonywać u pacjentów implantologicznych? Jakie są zalecenia związane z higieną jamy ustnej u osób z implantami? Odpowiedzi na te i inne pytania b...

pacjent z demencja
Pacjent z demencją w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem powszechnym w całym świecie zachodnim. Dlatego większość z nas będzie coraz częściej spotykała się pacjentami w wieku starszym, w tym z osobami z demencją. Ponieważ w programach szkół medycznych tej tematyce...

ROZWIŃ WIĘCEJ
Haleon webinar
Pacjent wysoko wrażliwy w gabinecie stomatologicznym [webinar] Asysta

Do każdego gabinetu stomatologicznego zgłosić się może osoba wysoko wrażliwa, czyli taka, która odbiera bodźce z otoczenia bardziej intensywnie niż inni. Jak postępować z takim pacjentem? Dlaczego potrzebuje on szczególnego wsparcia? Tego będzie możn...

Philips webinar
Pacjent periodontologiczny w gabinecie higieny jamy ustnej [webinar] Asysta

Firma Philips Sonicare zaprasza na webinar "Pacjent periodontologiczny w gabinecie higieny jamy ustnej", który odbędzie się w poniedziałek 12 grudnia o godz. 20:30. Poprowadzi go dypl. hig. stom. Jolanta Bartoszuk - higienistka stomatologiczna z wiel...

webinar Philips protetyka 1
Pacjent protetyczny w gabinecie higieny – weź udział w webinarze! Asysta

Opieka nad pacjentami protetycznymi to codzienność w pracy wszystkich członków zespołu stomatologicznego, nie wyłączając higienistek. Właśnie temu zagadnieniu poświęcony będzie webinar "Pacjent protetyczny w gabinecie higieny" organizowany przez mark...

Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym
Pacjent dializowany w gabinecie stomatologicznym Asysta

Choroby nerek to schorzenia, które mają bezpośredni wpływ na zdrowie jamy ustnej. Dla asystentek i higienistek stomatologicznych pacjent dializowany to wyzwanie, ale również szansa na istotne wsparcie w poprawie jakości jego życia. Jak odpowiednio za...

pacjent maloletni
Pacjent małoletni w gabinecie stomatologicznym Lekarz

Rzecznik Praw Pacjenta przypomina, że wizyty lekarskie małoletniego pacjenta co do zasady odbywają się w obecności rodzica lub opiekuna prawnego. Jeśli pacjent ukończył 16 lat, zgodę na leczenie lub wykonanie badania musi wyrazić zarówno rodzic, jak ...

Michal Sobczak video
Mały pacjent w gabinecie i zabiegi stomatologii zachowawczej Lekarz

Jak zacząć leczenie stomatologiczne dziecka, które nie wykazuje gotowości do współpracy z lekarzem? Jakie zabiegi stomatologii zachowawczej w przypadku próchnicy są w takich sytuacjach akceptowane przez pacjentów pedodontycznych? – Zacznijmy od adapt...