Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to …
Najważniejsze w rozmowie lekarza z pacjentem to …
– Bardzo często lekarze dentyści rozmawiając z pacjentami mówią o rozwiązaniach. Warto natomiast rozmawiać o efekcie, a nie rozwiązaniach – mówi w rozmowie z Dentonetem Mariusz Oboda, trener rozwoju praktyk stomatologicznych.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
Wielkimi krokami zbliża się okres, w którym – jak co roku – jesteśmy najbardziej narażeni na wszelkie zakażenia czy osłabienie naszego organizmu. Ostatnie lata zweryfikowały, że służba zdrowia potrzebuje wprowadzenia nowych rozwiązań, które będą zape...
Właściwa komunikacja z pacjentem to czynnik, który ma ogromny wpływ na przebieg leczenia stomatologicznego. Dla wielu dentystów jest to jednak aspekt trudny lub nawet zupełnie pomijany. – Lekarze często mówią o tym, że nie są od tego, żeby budować re...
Przy okazji przypadającego 12 maja Światowego Dnia Zdrowych Dziąseł warto przypomnieć, jak na stan przyzębia wpływają codzienne nawyki pacjentów – nie tylko higieniczne, ale i żywieniowe, emocjonalne oraz ogólnoustrojowe. Choroby dziąseł i przyzębia...
Zgodnie z zapisami ustawy o niektórych zawodach medycznych, każdy przedstawiciel ujętych w niej profesji – w tym asystentki stomatologiczne – raz na pięć lat musi ukończyć kurs doskonalący. Jego program został niedawno opublikowany na stronie Centrum...
Uważne słuchanie pacjenta, zwracanie się do niego z wykorzystaniem jego imienia oraz pozostawienie mu przestrzeni na swobodne wypowiedzi – to, zdaniem Sergiusza Szajka – trenera biznesu i coacha, współpracującego m.in. z siecią Medicover Stomatologia...
Rola higienistki we współczesnej stomatologii wykracza daleko poza przeprowadzanie zabiegów higienizacyjnych. Profesjonalna opieka obejmuje również edukację zdrowotną, motywowanie do zmiany nawyków oraz wspieranie pacjentów w profilaktyce chorób. Jed...
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
Wypadki, takie jak ekstrakcja niewłaściwego zęba, mogą się zdarzyć, ale to, jak lekarze reagują na te sytuacje, ma ogromne znaczenie - twierdzą członkowie Rady na rzecz Wspierania Dostępu i Prewencji Amerykańskiego Towarzystwa Stomatologicznego (ADA)...
– Pacjent senioralny jest pacjentem specyficznym. Jest to często pacjent z niedosłuchem, do czego nie zawsze się nam przyznaje, niekiedy również z zaburzonymi funkcjami poznawczymi. Komunikacja z nim jest więc wymagająca – mówi prof. dr hab. n. med. ...
Pandemia koronowirusa, przynajmniej w kwestii wpływu na organizację wydarzeń i konferencji stacjonarnych, odchodzi w niepamięć. I bardzo dobrze, bo nic nie jest w stanie zastąpić bezpośredniego kontaktu, spotkań i rozmów na żywo. Ale nie ma też co uk...