„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”
„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”
Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 poprowadzi ona webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax.
Każdy z nas mniej więcej wie, czym jest pojęcie „marka” w odniesieniu do produktu czy firmy, ale już niekoniecznie w stosunku do lekarza dentysty. Jak zatem można rozumieć pojęcie „marki” lekarza dentysty? Co się na nią składa?
– Wydaje mi się, że dla każdego pojęcie marki w kontekście do produktu czy firmy może być inne. Większość z nas opisze markę jako nazwę, znak czy logo, ale to, co przez nie odbieramy, jest dość subiektywne. Dla jednych marka to suma doświadczeń i wspomnień skorelowanych z danym znakiem. Są też firmy, które budują swój wizerunek w oparciu o wartości, z jakimi chcą być kojarzone. Da przykładu – firmy ubezpieczeniowe czy banki starają się z reguły przedstawiać jako stateczne, istniejące od dawna organizacje, którym można zaufać i powierzyć swoje oszczędności. Nie można też zapominać o markach lifestyle’owych – ich celem jest pokazanie konkretnego stylu życia, którego jest się uczestnikiem.
Te właśnie trzy typy marek są bezpośrednio skorelowane z wizerunkiem lekarza dentysty i jego personal brandingiem. Dlaczego? Po pierwsze – chcemy być postrzegani jako profesjonaliści, którym można zaufać, którzy zaopiekują się pacjentem i zapewnią odpowiedni poziom usług. Do drugie – chcemy kojarzyć się z pozytywnymi doświadczeniami i emocjami, uśmiechem oraz metamorfozami, które zmieniają ludziom życie. Po trzecie – chcemy pokazywać ludziom, jak wiele zmieni się w ich życiu jeśli będziemy się nimi opiekować. Chcemy budować przyjacielską, otwartą atmosferę oraz być osobami, z którymi pacjenci mogą porozmawiać o swoich problemach.
W jaki sposób marka lekarza dentysty przekłada się na jego codzienną pracę w gabinecie? Jakie korzyści to niesie?
– W mojej ocenie wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów. Mogę tu podać przykłady ze swojej praktyki, bo to właśnie dzięki zaufaniu mam lojalnych pacjentów, którzy przylatują specjalnie z Wielkiej Brytanii czy Skandynawii, by leczyć się u mnie. Pacjenci mogą zobaczyć, jak wygląda nowoczesna stomatologia oraz dowiadują się, że istnieje alternatywa dla ich obecnego dentysty jeśli nie są z niego zadowoleni. Największą satysfakcję daje mi jednak możliwość edukacji pacjentów poprzez moją codzienną obecność w social mediach. W filmach na YouTube pokazuję im, jak pokonać dentofobię. Na Instagramie organizuję quizy, w których pytam na tematy dotyczące wizyt u dentysty, a na końcu omawiam wyniki albo organizuję rozmowy na żywo, gdzie pacjenci mogą mnie zapytać o wszystko. Moi pacjenci mają zatem cały czas dostęp do wiedzy, którą staram się im przekazać, a jednocześnie podtrzymuję z nimi kontakt, dzięki czemu nie zapominają o mnie i sami pamiętają o kolejnych wizytach.
Czy lekarz dentysta we współczesnym świecie powinien być obecny w social mediach? Co można dzięki temu zyskać?
– Zyskujemy przede wszystkim lepszą retencję pacjentów. Pacjent, który do mnie przychodzi, jest lepiej wyedukowany i bardziej świadomy tego, co chce zmienić w swoim uśmiechu. To także pacjent, który zgodzi się na pełen zaproponowany przez dentystę plan leczenia, a nie przerwie je, gdy tylko ustąpią dolegliwości bólowe. W związku z tym odnosimy również korzyść z tytułu wyżej marżowych procedur medycznych, na które decydują się pacjenci oraz łatwiejszego up-sellingu kolejnych.
Social media to nie tylko korzyści, ale także potencjalne zagrożenia, np. takie jak krytyczne opinie pacjentów, a nawet hejt. Jak sobie z tym radzić?
– Nie przejmować się. Na początku stresowałam się wszystkim i bałam się każdego negatywnego komentarza. Szczerze mówiąc, nie spotykam się ze zbyt dużym hejtem ze strony pacjentów. Częściej mam do czynienia z ostracyzmem środowiska, które trywializuje moją osobę i umniejsza moją wiedzę czy umiejętności. Jednak absolutnie się tym nie przejmuję. Bardzo lubię, gdy ktoś mnie nie docenia – to sprawia że mogę jeszcze bardziej go zaskakiwać! Innym aspektem jest fakt, że widzę, jak moje działania i edukacja wpływają na pacjentów lub zmuszają do refleksji lekarzy, którzy przestali się rozwijać czy podnosić kwalifikacje.
Jakie zagadnienia poruszy Pani podczas webinaru? Dlaczego warto wziąć w nim udział?
– Webinar jest dedykowany dla każdego – zarówno dla osób, które sceptycznie podchodzą do tego typu komunikacji w Internecie, jak i jej zwolenników. Dlaczego? Bo dzięki naszemu spotkaniu dowiedzą się o najczęściej popełnianych błędach oraz tego, jak się ich wystrzegać. Na kilku prostych przykładach omówimy, jak budować swój wizerunek, a także jak być obecnym w kanałach społecznościowych, w których funkcjonują pacjenci. Chciałabym, aby uczestnicy wynieśli z tego webinaru poczucie, że tworzenie wartościowych rzeczy w social mediach jest proste, a jednocześnie w różny sposób przekłada się na ich codzienną pracę. Liczę, że uda mi się również złamać krążący mit o tym, że musisz w social mediach pokazywać całe prywatne życie, by budować relacje.
Webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej odbędzie się w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax. Aby wziąć udział w webinarze, należy zgłosić chęć udziału w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku, a także obserwować profil Dentonetu. Zapraszamy!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Dane statystyczne za rok 2023 na temat amerykańskich systemów opieki zdrowotnej obejmują także informacje dotyczące leczenia stomatologicznego, w tym liczby lekarzy dentystów praktykujących w danym stanie w porównaniu do liczby mieszkańców. Amerykań...
Zespół prof. Ewy Szczurek z Uniwersytetu Warszawskiego z pomocą sztucznej inteligencji opracował nowe peptydy o obiecującym działaniu przeciwbakteryjnym. W trakcie prac badacze wykorzystali własne, nowatorskie rozwiązania z obszaru SI. Na łamach pis...
Zdrowa jama ustna to nie tylko zdrowe zęby, ale także zdrowe dziąsła. Warto pamiętać, że gromadzące się wzdłuż linii dziąseł złogi płytki i kamienia nazębnego – nieusunięte podczas codziennej higieny – mogą powodować stany zapalne dziąseł, które w za...
Okres pandemii w niemal każdym zakątku świata odbił się niekorzystnie nie tylko na zdrowiu jamy ustnej pacjentów, ale także na kondycji gabinetów stomatologicznych, które były poddane licznym ograniczeniom i nie mogły działać w dotychczasowym trybie....
Badanie przeprowadzone w październiku tego roku w Stanach Zjednoczonych wykazało, że większość, bo prawie sześciu na dziesięciu pacjentów jest bardziej skłonnych zaufać swojemu stomatologowi, jeżeli w swojej pracy zawodowej wspiera się on sztuczną in...
Śmiech obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko zawałów, a terapia śmiechem może pomóc w redukcji przewlekłego bólu. Nawet wymuszony ma dobroczynne działanie, ponieważ organizm nie wyczuwa różnicy między śmiechem sztucznym i naturalnym – poinformował...
Walijski oddział Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego ostrzega, że planowany wzrost opłat za leczenie dentystyczne w praktykach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) może uderzyć w dużą część tamtejszych pacjentów. Z tego względu BDA Wales wzywa rząd ...
Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...
Fundacja Wiewiórki Julii - razem z pracownikami klinik Villa Nova Dental Clinic oraz Elektoralna Dental Clinic - od marca br. bezpłatnie leczy dzieci z Ukrainy. Pomocą stomatologiczną objęte są dzieci do 16. roku życia, które uciekły z Ukrainy przed...
Większość, bo prawie 80% lekarzy stomatologów z Wielkiej Brytanii wyraża przekonanie, że nowoczesne technologie zapewniają większą elastyczność w wykonywanej przez nich pracy. Taki wniosek przedstawiono w najnowszej edycji raportu serwisu internetowe...
Marka bezcukrowych gum do życia Orbit była jednym z partnerów kolejnej edycji gry Dentoexpress, która odbyła się w ramach tegorocznych targów Krakdent. Wokół postaci tajnego agenta Jamesa Trzona oraz pacjenta Kajetana, który przez lata unikał dentys...