„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”
„Marka lekarza dentysty pomaga zdobyć zaufanie pacjentów”
Wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów – mówi Anna Kuśnierczak – lekarz stomatolog, dyplomowany lekarz medycyny estetycznej, znana również jako Stomatolog Dobra Rada. Już w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00 poprowadzi ona webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax.
Każdy z nas mniej więcej wie, czym jest pojęcie „marka” w odniesieniu do produktu czy firmy, ale już niekoniecznie w stosunku do lekarza dentysty. Jak zatem można rozumieć pojęcie „marki” lekarza dentysty? Co się na nią składa?
– Wydaje mi się, że dla każdego pojęcie marki w kontekście do produktu czy firmy może być inne. Większość z nas opisze markę jako nazwę, znak czy logo, ale to, co przez nie odbieramy, jest dość subiektywne. Dla jednych marka to suma doświadczeń i wspomnień skorelowanych z danym znakiem. Są też firmy, które budują swój wizerunek w oparciu o wartości, z jakimi chcą być kojarzone. Da przykładu – firmy ubezpieczeniowe czy banki starają się z reguły przedstawiać jako stateczne, istniejące od dawna organizacje, którym można zaufać i powierzyć swoje oszczędności. Nie można też zapominać o markach lifestyle’owych – ich celem jest pokazanie konkretnego stylu życia, którego jest się uczestnikiem.
Te właśnie trzy typy marek są bezpośrednio skorelowane z wizerunkiem lekarza dentysty i jego personal brandingiem. Dlaczego? Po pierwsze – chcemy być postrzegani jako profesjonaliści, którym można zaufać, którzy zaopiekują się pacjentem i zapewnią odpowiedni poziom usług. Do drugie – chcemy kojarzyć się z pozytywnymi doświadczeniami i emocjami, uśmiechem oraz metamorfozami, które zmieniają ludziom życie. Po trzecie – chcemy pokazywać ludziom, jak wiele zmieni się w ich życiu jeśli będziemy się nimi opiekować. Chcemy budować przyjacielską, otwartą atmosferę oraz być osobami, z którymi pacjenci mogą porozmawiać o swoich problemach.
W jaki sposób marka lekarza dentysty przekłada się na jego codzienną pracę w gabinecie? Jakie korzyści to niesie?
– W mojej ocenie wypracowana przez lekarza dentystę marka bardzo pomaga zdobyć zaufanie pacjentów. Mogę tu podać przykłady ze swojej praktyki, bo to właśnie dzięki zaufaniu mam lojalnych pacjentów, którzy przylatują specjalnie z Wielkiej Brytanii czy Skandynawii, by leczyć się u mnie. Pacjenci mogą zobaczyć, jak wygląda nowoczesna stomatologia oraz dowiadują się, że istnieje alternatywa dla ich obecnego dentysty jeśli nie są z niego zadowoleni. Największą satysfakcję daje mi jednak możliwość edukacji pacjentów poprzez moją codzienną obecność w social mediach. W filmach na YouTube pokazuję im, jak pokonać dentofobię. Na Instagramie organizuję quizy, w których pytam na tematy dotyczące wizyt u dentysty, a na końcu omawiam wyniki albo organizuję rozmowy na żywo, gdzie pacjenci mogą mnie zapytać o wszystko. Moi pacjenci mają zatem cały czas dostęp do wiedzy, którą staram się im przekazać, a jednocześnie podtrzymuję z nimi kontakt, dzięki czemu nie zapominają o mnie i sami pamiętają o kolejnych wizytach.
Czy lekarz dentysta we współczesnym świecie powinien być obecny w social mediach? Co można dzięki temu zyskać?
– Zyskujemy przede wszystkim lepszą retencję pacjentów. Pacjent, który do mnie przychodzi, jest lepiej wyedukowany i bardziej świadomy tego, co chce zmienić w swoim uśmiechu. To także pacjent, który zgodzi się na pełen zaproponowany przez dentystę plan leczenia, a nie przerwie je, gdy tylko ustąpią dolegliwości bólowe. W związku z tym odnosimy również korzyść z tytułu wyżej marżowych procedur medycznych, na które decydują się pacjenci oraz łatwiejszego up-sellingu kolejnych.
Social media to nie tylko korzyści, ale także potencjalne zagrożenia, np. takie jak krytyczne opinie pacjentów, a nawet hejt. Jak sobie z tym radzić?
– Nie przejmować się. Na początku stresowałam się wszystkim i bałam się każdego negatywnego komentarza. Szczerze mówiąc, nie spotykam się ze zbyt dużym hejtem ze strony pacjentów. Częściej mam do czynienia z ostracyzmem środowiska, które trywializuje moją osobę i umniejsza moją wiedzę czy umiejętności. Jednak absolutnie się tym nie przejmuję. Bardzo lubię, gdy ktoś mnie nie docenia – to sprawia że mogę jeszcze bardziej go zaskakiwać! Innym aspektem jest fakt, że widzę, jak moje działania i edukacja wpływają na pacjentów lub zmuszają do refleksji lekarzy, którzy przestali się rozwijać czy podnosić kwalifikacje.
Jakie zagadnienia poruszy Pani podczas webinaru? Dlaczego warto wziąć w nim udział?
– Webinar jest dedykowany dla każdego – zarówno dla osób, które sceptycznie podchodzą do tego typu komunikacji w Internecie, jak i jej zwolenników. Dlaczego? Bo dzięki naszemu spotkaniu dowiedzą się o najczęściej popełnianych błędach oraz tego, jak się ich wystrzegać. Na kilku prostych przykładach omówimy, jak budować swój wizerunek, a także jak być obecnym w kanałach społecznościowych, w których funkcjonują pacjenci. Chciałabym, aby uczestnicy wynieśli z tego webinaru poczucie, że tworzenie wartościowych rzeczy w social mediach jest proste, a jednocześnie w różny sposób przekłada się na ich codzienną pracę. Liczę, że uda mi się również złamać krążący mit o tym, że musisz w social mediach pokazywać całe prywatne życie, by budować relacje.
Webinar „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” dotyczący budowy marki oraz obecności w social mediach w branży stomatologicznej odbędzie się w najbliższą sobotę (16 maja) o godz. 11:00. Spotkanie organizujemy wspólnie z należącą do firmy GSK marką Parodontax. Aby wziąć udział w webinarze, należy zgłosić chęć udziału w dedykowanym wydarzeniu na Facebooku, a także obserwować profil Dentonetu. Zapraszamy!
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Po raz kolejny partnerem gry Dentoexpress odbywającej się w ramach targów Krakdent 2025 była marka Oral-B, która podczas wydarzenia promowała m.in. swoją nową szczoteczkę magnetyczną iO2. Gra terenowa Dentoexpress od kilku lat jest jednym z najbard...
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów targów KRAKDENT jest od kilku lat gra targowa Dentoexpress. W tym roku po raz pierwszy partnerem wydarzenia była marka SEYSSO – polska firma specjalizująca się w produkcji i dystrybucji artykułów do ...
– Do występowania abfrakcji predysponuje wiele czynników związanych ze zgryzem i okluzją. Natomiast z punktu widzenia klinicznego to nie sama przyczyna jest istotna, ale to, czy jesteśmy w stanie ją usunąć. W innym przypadku ubytek powstanie na nowo ...
Z najnowszego badania GP Patient Survey wynika, że 13 mln Brytyjczyków ma problemy z dostępem do opieki stomatologicznej w ramach publicznej stomatologii (NHS). W 2023 r. takich obywateli było 12 mln, zaś w okresie poprzedzającym pandemię COVID-19 –„...
Na stronie Naczelnej Izby Lekarskiej opublikowany został „Kalendarz lekarza dentysty przedsiębiorcy” zawierający informacje o najważniejszych obowiązkach, jakie przepisy prawa nakładają na lekarzy dentystów jako przedsiębiorców prowadzących podmioty ...
Marka bezcukrowych gum do życia Orbit była jednym z partnerów kolejnej edycji gry Dentoexpress, która odbyła się w ramach tegorocznych targów Krakdent. Wokół postaci tajnego agenta Jamesa Trzona oraz pacjenta Kajetana, który przez lata unikał dentys...
Walijski oddział Brytyjskiego Towarzystwa Stomatologicznego ostrzega, że planowany wzrost opłat za leczenie dentystyczne w praktykach Narodowej Służby Zdrowia (NHS) może uderzyć w dużą część tamtejszych pacjentów. Z tego względu BDA Wales wzywa rząd ...
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów targów KRAKDENT jest od pewnego czasu gra Dentoexpress. Nie inaczej było w tym roku – uczestnicy ponownie wykonywali zadania i zbierali naklejki, a na koniec czekał na nich atrakcyjny pakiet nagród. ...
Zadowolony pacjent gabinetu stomatologicznego to taki, który pomoże twojej praktyce wyróżnić się na tle innych. A przy tym często nie trzeba wiele, aby zapewnić naszym pacjentom satysfakcję z wizyty w gabinecie. Portal stomatologiczny Dentistry IQ pr...
Badanie przeprowadzone w październiku tego roku w Stanach Zjednoczonych wykazało, że większość, bo prawie sześciu na dziesięciu pacjentów jest bardziej skłonnych zaufać swojemu stomatologowi, jeżeli w swojej pracy zawodowej wspiera się on sztuczną in...
W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiły się dwa nowe dokumenty: Prawo Wykonywania Zawodu Lekarza oraz Prawo Wykonywania Zawodu Lekarza Dentysty. Dzięki nim swoje uprawnienia zawodowe potwierdzi prawie 200 tys. osób w Polsce. W mObywatelu 2.0 można już zn...