5 niezawodnych strategii social media
5 niezawodnych strategii social media
Social Media stały się elementem naszego życia codziennego. Na pierwszy rzut oka można nie dostrzegać, jak mogłyby one pomagać dentyście w codziennym promowaniu praktyki. Jednak należy pamiętać, że obecnie to bardzo silne narzędzie marketingowe. Aby mieć efekty, trzeba go jednak umiejętnie używać. Oto 5 niezawodnych strategii social media, które mogą przydać Ci się w prowadzeniu profilu praktyki bądź swojego własnego w różnych mediach społecznościowych.
-
Wzajemne oddziaływanie ze społecznością online
Dowiedz się, czego Twoi pacjenci oczekują. Komunikuj się z nimi, odpowiadaj na pytania. Dziel się zdjęciami, informacjami. Udzielaj porad w prosty sposób. Chwal się zakupami nowego sprzętu do praktyki, wykonanymi zabiegami. Jeśli pacjenci sami w mediach społecznościowych zaczną Ci dziękować za wykonane zabiegi, to będzie najlepsza wizytówka Twojej praktyki.
-
Nagradzaj lojalność
Nawet jeśli obecnie Twoja baza fanów w mediach społecznościowych nie jest duża, szanuj ich i pamiętaj o nagradzaniu za to, że wybrali właśnie Ciebie. Organizuj konkursy, promocje. Jednak przed rozpoczęciem takiej działalności zapoznaj się z ograniczeniami dotyczącymi tego typu marketingu (zob. artykuł "Dentysta organizuje konkurs – skarbówka karze dentystę").
-
Edukuj i doradzaj
Bądź dla swoich pacjentów absolutnym ekspertem w dziedzinie stomatologii. Pozwól im zadawać pytania i odpowiadaj na nie. Możesz publikować także porady dotyczące zdrowia jamy ustnej lub też ciekawostki stomatologiczne.
-
Kontroluj krytykę
Angażując się w media społecznościowe, musisz zdawać sobie sprawę z tego, że prędzej czy później któryś z pacjentów wykorzysta ten kanał do skrytykowania Ciebie bądź Twojej pracy. Pamiętaj, nie pozostawiaj krytyki bez odpowiedzi, zawsze monitoruj komentarze w Internecie.
-
Monitoruj i śledź wyniki
Nikt nie osiąga zawrotnych liczb fanów w mediach społecznościowych z dnia na dzień, ale powinieneś notować ich stopniowy wzrost. Jeśli chodzi o Facebooka narzędzia administratora pokazują, ile razy jaki post był czytany. Śledź te wyniki uważnie – w ten sposób dowiesz się, czego oczekują Twoi fani.
KL
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Obecność w mediach społecznościowych już od lat jest codziennością wielu z nas. Social media stały się częścią naszego życia prywatnego, ale coraz częściej dostrzegamy ich wartość w naszej pracy zawodowej, ponieważ tam są też nasi obecni i potencjaln...
Naczelna Izba Lekarska zorganizowała spotkanie, w którym wzięli udział lekarze i lekarze dentyści aktywni w mediach społecznościowych. Omówiono podczas niego m.in. kwestie wizerunku zawodu lekarza i lekarza dentysty w social mediach, Kodeksu Etyki Le...
Z dostępnych szacunków wynika, że obecnie ponad 84% Brytyjczyków jest aktywnych w social mediach. Społeczność internetowa ma wiele zalet, niemniej pod pewnymi względami może też wywierać szkodliwy wpływ na użytkowników. Przykładem są poprawiane na wi...
Naczelna Izba Lekarska zorganizowała drugie spotkanie dotyczące aktywności lekarzy i lekarzy dentystów w social mediach. Wśród poruszonych tematów znalazły się m.in. znaczenie wypowiedzi medyków w mediach społecznościowych, ich merytoryczna poprawnoś...