Asysta ma ogromny wpływ na pozyskiwanie pacjentów
Asysta ma ogromny wpływ na pozyskiwanie pacjentów
Stomatologia, w odróżnieniu od innych dziedzin medycyny, jest całkowicie zbudowana na relacjach. Asystentka stomatologiczna jest zwykle pierwszą osobą, z którą pacjent wchodzi w osobisty lub telefoniczny kontakt. Stąd pytanie, czy dbasz o relacje z pacjentami, którzy przychodzą do gabinetu, w którym pracujesz? Prezentujemy kilka prostych sposób na budowanie relacji z pacjentami:
1. Bądź miła – być może brzmi to jak oczywistość, ale pomyśl o tym przez minutę. Ile spotykasz w ciągu dnia osób, które są w złym, nieprzyjaznym nastroju? Z pewnością nie masz ochoty, by wchodzić z nimi w interakcje, ani nawet przebywać w ich otoczeniu. Jeśli masz zły dzień i nie możesz tego zmienić – nie wchodź w interakcje z pacjentami. Jeśli pracujesz w większej klinice – lepiej poproś inną osobę, by cię zastąpiła, np. w odbieraniu telefonów. W mniejszym gabinecie postaraj się o chwilę przerwy, by doprowadzić się do porządku, „ogarnąć się”. Jeden zły dzień może zniechęcić pacjentów do korzystania z usług gabinetu, w którym pracujesz, a nawet skłonić ich do skorzystania z usług konkurencji. Ludzie nie lubią załatwiać swoich spraw z podirytowanymi i zrzędliwymi osobami.
2. Monitorowanie wizyt – aż trudno wyrazić znaczenie czuwania nad pacjentami. Większość ludzi jest zajęta i nie ma wystarczająco dużo czasu w ciągu dnia na wizyty kontrolne w gabinecie stomatologicznym. Wielu spośród pacjentów nie kończy swego leczenia, gabinety stomatologiczne tracą w ten sposób możliwość zarobku. Dlatego wskazane jest czuwanie nad kolejnymi wizytami pacjentów, by im o nich przypominać, że już czas na wizytę kontrolną. W tym celu dobrze jest śledzić karty pacjentów. Dotyczy to także poszczególnych, już umówionych wizyt, o których warto pacjentom przypominać lub w razie czego – zmieniać termin wizyty na inny.
Czuwanie nad pacjentami nie tylko wyróżni gabinet, w którym pracujesz na tle konkurencji, ale także pozwoli im poczuć, że faktycznie o nich dbasz. Śledzenie kart pacjentów powinno być regularne i ciągłe. Akcje przypominania pacjentom o kontynuowaniu wizyt mogą odbywać się drogą mailową, telefoniczną, a nawet pisemną. To ważne, byś była uprzejma w tych kontaktach i dała odczuć, że zdrowie pacjentów jest faktycznie dla ciebie znaczące.
3. Zaufanie – to bardzo ważne, ponieważ większość ludzi nie robi swoich interesów z firmami lub pojedynczymi osobami, którym nie ufa – dotyczy to także leczenia. Nawiązuj relacje będąc uczciwym, dając to, co obiecujesz i zawsze dotrzymując słowa. Buduj relacje na najwyższym poziomie zaufania. Postępuj w sposób prawy.
4. Kontakt wzrokowy – jeśli chcesz wchodzić z ludźmi w interakcje – podtrzymuj kontakt wzrokowy, kiedy z nimi rozmawiasz. Nie patrz w górę, ani w podłogę, ale na pacjentów. Będziesz zaskoczona, jak możesz wyróżnić się z otoczenia, uśmiechając się i patrząc w oczy.
5. Bądź sobą – ludzie nie lubią pracować z osobami, które są fałszywe. To, co najlepiej może świadczyć o tobie, to bycie sobą. Jeśli robisz interesy lub budujesz relacje, miej zwyczaj bycia autentyczną. To się naprawdę opłaci i zaprocentuje. A przede wszystkim – nie stracisz czasu na udawanie kogoś, kim nie jesteś. Twoi pacjenci – obecni i potencjalni są bardzo inteligentni i mają dobrą percepcję. Na pewno wyczują, jeśli będziesz sztuczna w zachowaniu. Nie przyczynisz się do rozwoju gabinetu, w którym pracujesz, jeśli będziesz pretensjonalna lub nieszczera. Poprzez takie zachowanie jedynie stracisz czas – nie da to dobrych podstaw do budowania zaufania i zdrowych relacji.
To kilka powiązanych ze sobą rad, jak budować relacje. A zatem w podsumowaniu: bądź miła, uprzejma, bądź sobą i bądź zawsze uczciwa. Miej świadomość, że budowanie relacji jest dwutorowe – by z jednej strony być sobą, a z drugiej traktować pacjentów tak, jak sama byś chciała być traktowana.
dentalassistant.org
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Z badania ankietowego przeprowadzonego przed kilkoma miesiącami wśród amerykańskich asystentek, lekarzy dentystów i pacjentów wynika, że przedstawiciele wszystkich tych grup zgadzają się co do znaczenia edukacji i jednolitych wymagań wobec osób wykon...
Około 6 na 10 amerykańskich asystentek stomatologicznych deklaruje zadowolenie z wykonywanej pracy, co oznacza wynik o 20% gorszy niż w 2016 roku. Badanie ankietowe pod nazwą 2022 Dental Assistants Salary and Satisfaction Survey zostało przeprowadzon...
Migrena zwykle objawia się uporczywymi atakami napadowego, pulsującego bólu głowy, które nasilają się podczas wykonywania rutynowych czynności i którym często towarzyszy nadwrażliwość na światło i hałas, niekiedy również nudności i wymioty. Jak wykaz...
W ostatnim czasie Bawarska Izba Stomatologiczna (BLZK) uruchomiła na Instagramie kanał o nazwie MissionZFA. Za jego pośrednictwem chce zachęcać młode osoby do wyboru zawodu asystentki stomatologicznej (Zahnmedizinischen Fachangestellten; ZFA). Wynika...
Dieta odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowia jamy ustnej. Odpowiedni dobór składników odżywczych może znacząco wzmocnić strukturę zębów i dziąseł, podczas gdy niewłaściwe nawyki żywieniowe przyczyniają się do rozwoju próchnicy, erozji szkliwa i c...
Według informacji, do których dotarła „Gazeta Wyborcza”, w 2022 r. wykryto w Polsce nienotowaną dotychczas liczbę 2380 przypadków zakażenia wirusem HIV. Dla porównania – w 2021 r. było ich 1248, w 2020 r. – 840. Posłanka Katarzyna Osos pyta ministers...
Wiele mówi się o tym, jak ważna, a przy tym coraz większa jest rola asystentek stomatologicznych w codziennej pracy gabinetu dentystycznego. Czy aby jednak są one wystarczająco doceniane? I wynagradzane? Temat ten podejmuje amerykański serwis Dentist...
Regularne uprawianie aktywności fizycznej pozwala ograniczyć ryzyko pojawienia się stanu zapalnego, to zaś zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju zapalenia przyzębia. Jednak, co oczywiste, nie każdy rodzaj aktywności fizycznej ma korzystny wpływ na org...
Wyższy wskaźnik masy ciała (BMI) może mieć wpływ na efektywność prowadzonego leczenia ortodontycznego m.in. ze względu na podwyższony poziom biomarkerów stanu zapalnego oraz silniejsze odczuwanie bólu. Potwierdza to badanie przeglądowe naukowców z In...
Czy aplikacja dostępna w smartfonie może być pomocna w ograniczaniu płytki nazębnej u pacjentów ortodontycznych? Naukowcy z Brazylii przeanalizowali wpływ używania mobilnych aplikacji na higienę jamy ustnej nastolatków leczonych ortodontycznie w niew...
Praca asystentki stomatologicznej to nie tylko wsparcie techniczne i organizacyjne, ale również ważna rola w tworzeniu pozytywnej atmosfery podczas wizyty. Pacjent, który trafia do gabinetu, nierzadko odczuwa lęk, niepokój, a nawet panikę. Zrozumieni...