Dokumentacja, ubezpieczenie i komunikacja, czyli bezpieczny lekarz dentysta
Dokumentacja, ubezpieczenie i komunikacja, czyli bezpieczny lekarz dentysta
Dobra komunikacja z pacjentem uwzględniająca uzyskanie zgody na leczenie, odpowiednie ubezpieczenie i właściwie prowadzona dokumentacja medyczna – to, zdaniem mec. Pawła Strzelca, podstawowe zasady minimalizowania ryzyka prawnego w codziennej pracy lekarzy dentystów. – Tylko dobra, obszerna, zawierająca wszelkie elementy dokumentacja medyczna jest narzędziem obrony praw lekarzy w ewentualnym sporze sądowym – podkreśla nasz rozmówca, radca prawny, wieloletni wykładowca akademicki, specjalista w zakresie prawa medycznego, szczególnie w problematyce ochrony prawnej podmiotów leczniczych oraz osób wykonujących zawody medyczne.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
- Błędy w sztuce zdarzają się bardzo rzadko. Roszczenia pacjentów nader często dotyczą po prostu niewłaściwej komunikacji. My mamy swoje ograniczenia, zarówno czysto ludzkie, jak i materiałowe czy technologiczne, ale kluczem jest to, żeby pacjent to ...
– Dobra komunikacja z pacjentem jest nad wyraz ważna, szczególnie z perspektywy protetyka stomatologicznego. Często jest tak, że to właśnie protetyk prowadzi leczenie holistyczne i to on determinuje każdy kolejny krok terapii, kieruje do endodonty, c...
W środę 22 lutego o godz. 20:00 odbędzie się organizowany przez firmę GSK webinar "Jak prowadzić dokumentację medyczną w gabinecie higieny stomatologicznej?". Poprowadzi go Mateusz Kulik - higienista stomatologiczny z kilkuletnim doświadczeniem zawod...
Do 22 maja 2023 r. część osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą musi złożyć dokumenty ZUS DRA lub ZUS RCA za kwiecień 2023 r. uwzględniając w nich roczne rozliczenie składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2022 r. Każda osoba prowadząc...
W ostatnich tygodniach media brytyjskie, a za nimi także środki masowego przekazu w Polsce szeroko informowały o zaginięciu 45-letniej Nicoli Bulley. Niestety potwierdziły się najgorsze obawy – kobieta nie żyje, a ponieważ jej zwłoki były w stanie zn...
Według najnowszego raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń, w II kwartale 2023 r. prywatne ubezpieczenie zdrowotne posiadało już ponad 4,5 mln Polaków – to wzrost o ponad 15% rok do roku. Pacjenci kupują polisy z uwagi na rosnące problemy w publicznym syst...
W ostatni weekend brytyjski serwis stomatologiczny Dentistry.co.uk podjął istotny temat, jakim jest komunikacja w gabinecie dentystycznym – zarówno z pacjentami, jak i pozostałymi członkami zespołu. W artykule wyjaśniono m.in. jak umiejętności w tym ...
Zgodnie z komunikatem prasowym Instytutu Biologii Molekularnej i Ekologii Stosowanej Fraunhofera, naukowcy z tego ośrodka badawczego w Niemczech opracowują słodzik na bazie białka, który nie zawiera cukru, jest od niego znacznie słodszy, a zarazem ni...
Na koniec III kwartału 2023 r. prywatne ubezpieczenie zdrowotne miało 4,69 mln Polaków, co oznacza wzrost o prawie 15% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim. W ciągu 9 miesięcy 2023 r. Polacy wydali na te polisy niemal 1,2 mld zł, czy...
W gabinecie stomatologicznym skuteczna komunikacja z pacjentem jest równie istotna, jak najwyższe kompetencje kliniczne. To właśnie sposób, w jaki rozmawiamy, słuchamy i reagujemy, buduje zaufanie, lojalność oraz komfort pacjenta, przekładając się na...
Silna, stabilna więź między lekarzem dentystą a higienistką wywiera pozytywny wpływ na funkcjonowanie całego zespołu, w tym na przepływ pracy oraz wyniki (także finansowe) osiągane przez gabinet. To, jak dobrze ją zacząć lub w jaki sposób naprawić ob...