Kształcenie stomatologów także w Bydgoszczy
Kształcenie stomatologów także w Bydgoszczy
Senat Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu ostatecznie zaaprobował uruchomienie w roku akademickim 2014/2015 kierunku dentystycznego w bydgoskim Collegium Medicum. Problemem, który mógł pokrzyżować plany stworzenia nowego wydziału CM był brak gmachu odpowiadającego potrzebom przyszłej jednostki.
O jego pozyskanie zadbały władze Bydgoszczy, przekazując w użytkowanie uczelni położony w centrum miasta (przy ul. Dworcowej) efektowny budynek w stylu neorenesansu niderlandzkiego, wybudowany w latach 40. XIX. w jako siedziba dyrekcji kolei. Warunkiem przekazania cennej budowli jest zobowiązanie władz toruńskiej uczelni do uruchomienia w Bydgoszczy kierunku stomatologicznego.
Najbliższe dwa lata upłyną z jednej strony na remoncie, wyposażeniu i dostosowaniu nieruchomości do nowych funkcji, z drugiej zaś pozyskaniu specjalistycznej kadry oraz dopracowaniu programu studiów. Jak zapewniają władze CM, program pierwszych dwóch lat studiów będzie zbliżony do programu studiów lekarskich.
Bydgoskie Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera jest najmłodszą uczelnią medyczną w kraju. Zostało utworzone w 1984 r. na bazie istniejącego wcześniej Zamiejscowego Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Gdańsku.
red.TH
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Kształcenie ustawiczne – rozumiane jako proces stałego, ciągłego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji i rozwijania umiejętności niezbędnych w codziennej pracy – to obowiązek wszystkich członków zespołów stomatologicznych, nie wyłączając asy...
Higienistki stomatologiczne zrzeszone w Ogólnopolskim Związku Zawodowym Higienistek Stomatologicznych oraz Sekcji Profilaktyki i Promocji Zdrowia Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego chcą wiedzieć, czy możliwe jest pełne przeniesienie kształcenia ...
Słowem-kluczem jest upraktycznienie kształcenia na kierunkach medycznych – mówił w środę podczas wyjazdowego posiedzenia sejmowej komisji zdrowia w Szczecinie wiceminister zdrowia Piotr Bromber. Wskazał m.in. ważną rolę centrów symulacji. Sejmowa ko...
Dyrektor CMKP powołał zespoły ekspertów, które są w trakcie opracowywania programów kursów doskonalących i kwalifikacyjnych dla uwzględnionych w ustawie niektórych zawodów medycznych, w tym asystentek i higienistek stomatologicznych. Opracowane progr...
Czy mamy do czynienia z pogorszeniem jakości kształcenia kadr medycznych? W jaki sposób zachęcić młodych, by składali papiery na uczelnie medyczne? Co pozostaje złotą zasadą kształcenia? Na te pytania szukali odpowiedzi eksperci podczas konferencji p...
Kształcenie na kierunkach medycznych w akademiach i państwowych wyższych szkołach zawodowych ma odciążyć ośrodki, które do tej pory specjalizowały się w tego typu kierunkach studiów - powiedział w poniedziałek minister zdrowia Adam Niedzielski, który...
Naczelna Izba Lekarska zwróciła się do Komisji Europejskiej z wnioskiem o interpretację obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących minimalnych wymogów kształcenia lekarzy. Chodzi przede wszystkim o umożliwione jakiś czas temu uruchamianie kierunkó...
O największe problemy związane z kształceniem przeddyplomowym lekarzy dentystów w Polsce zapytaliśmy przedstawicieli samorządu lekarskiego – lek. dent. Pawła Baruchę, wiceprezesa NIL, przewodniczącego Komisji Stomatologicznej NIL oraz dr. n. med. Dar...
Zmiany dotyczące warunków kształcenia lekarzy i lekarzy dentystów zostały przyjęte przez Sejm w piątek 16 czerwca – przy okazji nowelizacji ustawy o… Karcie Nauczyciela. Samorząd lekarski sprzeciwiał się tym przepisom twierdząc, że dzięki nim zwiększ...
Leczenie kanałowe to jeden z kluczowych obszarów praktyki stomatologicznej. Tymczasem jakość edukacji endodontycznej na poziomie studiów nadal znacznie różni się w zależności od kraju. Nowe badanie przeprowadzone przez międzynarodowy zespół naukowców...
Studenci programu higieny stomatologicznej w Texas State Technical College (TSTC) podczas zajęć z radiologii stomatologicznej będą wykorzystywać symulator wirtualnej rzeczywistości – dzięki temu będą mogli w bezpieczny sposób ćwiczyć swoje umiejętnoś...