Dentonet
LEKARZ
E-mail
WYBIERZ KATEGORIĘ
Marketing
Podatki
Prawo
Strefa relaksu
Technologie
Wiedza

Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

1 Komentarze | Publikacja:
Poleć artykuł Drukuj artykuł Wielkość czcionki - +
Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

Gabinet stomatologiczny na Facebooku – jak, po co, dlaczego?

Czy Facebook się kończy? To pytanie w internetowej rzeczywistości pada od wielu lat. Słabnącą popularność tego serwisu i jego rychły koniec zapowiadano już wielokrotnie. Dziś też nie brakuje takich opinii. Zapowiedzi póki co nie potwierdzają się, więc z całą pewnością warto zainwestować trochę czasu (pieniędzy?) w zaistnienie w facebookowej społeczności.

Punkty usługowe, sklepy, restauracje – na Facebooku funkcjonuje niemal każda branża. Firmowe konta (tzw. fanpage) dają szerokie możliwości promocji swoich usług i pozyskiwania nowych klientów. Jakie korzyści może dać Facebook gabinetowi stomatologicznemu i czy zawsze trzeba za to płacić?

Pozyskiwanie nowych pacjentów, budowanie zaufania, bliskości i pewnego rodzaju lojalności już obecnych pacjentów, promocja gabinetu, informowanie o usługach i promocjach – to oczywiste możliwości i zalety dobrze prowadzonego fanpage’a.

Dobrze, czyli jak?

Tego właściwie nie wie nikt (algorytmy Facebooka pozostają tajemnicą dla użytkowników), ale na pewno warto trzymać się kilku podstawowych zasad. Postaramy się zaprezentować kilka pomysłów na prowadzenie konta swojego gabinetu.

Ważne jest, by konto gabinetu nie sprawiało wrażenia „tylko” konta. Musi stać za nim człowiek – lekarz dentysta prowadzący praktykę. Warto dać się poznać. Zdjęcie z wakacji? Czemu nie! Informuj pacjentów o szkoleniach, w których wziąłeś udział. Pisz też o swoich pasjach, wzbudź sympatię i zaufanie.

Pokaż skomplikowane przypadki z gabinetu (oczywiście z zachowaniem tajemnicy lekarskiej i ochroną danych osobowych). Zbuduj w sieci wizerunek eksperta. Udzielaj porad, informuj o nowościach w branży i pokaż, że jesteś na bieżąco ze światową stomatologią.

Facebook to doskonałe miejsce do informowania o promocjach. Tu możesz także inicjować te promocje, na przykład organizując głosowanie wśród pacjentów – z jakich usług chcą skorzystać na specjalnych warunkach. Skaling? A może wybielanie?

Twoje odpowiedzi na komentarze, pytania, wskazówki – to podstawa. Im szybciej, tym lepiej. Szczególnie ważne jest odpowiadanie na krytyczne uwagi czy „zażalenia” po przeprowadzonym leczeniu. Należy zapytać dlaczego pacjent jest niezadowolony i przedstawić swoje stanowisko.

Robisz remont poczekalni? Zapytaj pacjentów, w jakich warunkach będzie im przyjemniej czekać na wizytę. Konsultuj ze swoimi fanami na Facebooku wszystko to, co możesz konsultować. Rozmawiaj, pytaj, odpowiadaj.

Ogromne znaczenie ma regularność wpisów. Dwa wpisy dziennie, a może trzy tygodniowo? Tu również nie ma jednej recepty na sukces. Ważna jest natomiast wspomniana regularność i cierpliwość. Nie można spodziewać się, że po miesiącu prowadzenia konta na Facebooku będziemy mieli imponującą liczbę fanów. To musi potrwać.

Facebook to dziś już nie tylko komputer z dostępem do Internetu. Zwykle korzystamy z Facebooka na telefonach komórkowych, dlatego serwis ten stał się dobrym narzędziem komunikacji. Możliwość umówienia lub potwierdzenia (a także odwołania) wizyty tą drogą z pewnością spodoba się wielu pacjentom.

Czy warto płacić?

Statystyki mówią, że posty, które publikujemy na swoim koncie, standardowo wyświetlą się u 10% osób, które „polubiły” nasze konto. Tu z pomocą przychodzi Facebook Ads. Za opłatą platforma ta pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy osób, które wcześniej nie słyszały o naszym gabinecie. Szczegółowo wskazujemy grupę osób, do której chcemy dotrzeć. Pytanie, jaka to grupa? Pacjentem gabinetu stomatologicznego może być każdy, niezależnie od wieku, płci, zainteresowań, wykonywanego zawodu czy posiadanego wykształcenia. Jedynie miejsce zamieszkania ma tu pewne znaczenie, choć nie zawsze, bo nie raz słyszymy o dużych odległościach, jakie pokonują pacjenci do swojego ulubionego stomatologa. W Dentonecie znamy pacjentów mieszkających w Krakowie, którzy na leczenie stomatologiczne regularnie jeżdżą do Łodzi.

Czy więc warto reklamować się i płacić za promocję postów? Tu nie damy jednoznacznej wskazówki. Faktem jest, że post opublikowany na fanpage’u wyświetli się bez wsparcia finansowego u zaledwie 10% naszych odbiorców. Ale każda reakcja użytkownika (polubienie, udostępnienie lub komentarz)  zwiększa atrakcyjność i zasięg naszego posta, pozwalając dotrzeć do kolejnych osób. Niezależnie od tego, czy chcemy płatnie promować posty czy nie, musimy więc zadbać o jak najwyższą jakość publikowanych treści.

I tak właściwie wszystkie wskazówki sprowadzają się do jednego. Rodzaje wpisów, ich regularność bądź nieregularność, forma (grafika, link do strony, notatka) – wszystko ma znaczenie całkowicie drugorzędne. Najważniejsza jest treść.

Niewątpliwie dobre prowadzenie konta na Facebooka wymaga nakładu czasu. Może warto poprosić o pomoc innych pracowników gabinetu (asystentkę, recepcjonistkę) lub kogoś z rodziny?


POWIĄZANE ARTYKUŁY

1-1
"Marketing stomatologiczny wymaga indywidualnych rozwiązań" Lekarz

O profesjonalnym marketingu dla branży stomatologicznej rozmawiamy z Markiem Szymczakiem, dyrektorem operacyjnym firmy Stomatologia.314.pl. Branża stomatologiczna rządzi się swoimi prawami. Podstawą są oczywiście usługi najwyższej jakości, jednak wyb...

Millenials gabinet stomatologiczny
"Millenialsi" w gabinecie? Komunikuj, angażuj, bądź szczery! Lekarz

Roszczeniowy, kapryśny, egocentryczny – to stereotypowy przedstawiciel pokolenia Y, czyli osób, które urodziły się w latach 1980 - 2000. Dziś millenialsi – bo tak wymiennie nazywamy to pokolenie, to liczna grupa naszych bardzo świadomych pacjentów. J...

konsolidacja gabinetów - Dentonet.pl
Rynek usług stomatologicznych w Polsce na etapie konsolidacji Lekarz

Polski rynek usług stomatologicznych – wzorem europejskiego – jest w trakcie konsolidacji. Małe gabinety coraz częściej dołączają do dużych sieci. Ten proces wymuszają oczekiwania pacjentów, dla których liczy się jakość oferowanych usług, wygoda, zau...

ROZWIŃ WIĘCEJ
pokolenie Y - Dentonet.pl
Media tradycyjne czy social media – co wybiera pacjent z pokolenia Y? Lekarz

Jakie kanały komunikacji warto wybrać, by komunikować się z millenialsami – grupą pacjentów urodzonych po 1980 roku?Generacja Y, zwana millenialsami, to współcześni 20- i 30-latkowie. Urodzeni w latach 1980-2000 określani są pokoleniem informacyjnym ...

cennik w gabinecie - Dentonet.pl
Cennik obowiązkowo w każdym gabinecie stomatologicznym Lekarz

Każdy lekarz dentysta prowadzący własny gabinet musi w nim umieścić cennik oferowanych usług. Za niedopełnienie tego obowiązku grozi kara nawet w wysokości 20 tys. zł.Zgodnie z zapisami ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług, obowiązkiem każd...

Edukacja pozamedyczna
Edukacja nie tylko medyczna. Dlaczego jest obowiązkowa? Asysta

Przeglądy uzębienia, profesjonalna higienizacja, lakowanie i lakierowanie, wybielanie zębów, promocja zdrowia, instruktaż higieny jamy ustnej – to codzienność pracy higienistek stomatologicznych. Zakres obowiązków pokrywa się oczywiście z programem n...

Dodaj komentarz (1 komentarzy)

Musisz być zalogowany aby komentować | Zaloguj się lub zarejestruj. | Każdy komentarz zostanie poddany moderacji

ZOBACZ KOMENTARZE
www.stomatologia.314.pl www.stomatologia.314.pl
W naszej opinii jest w tym sporo słuszności ażeby posiadać konto choćby na FB.
Dorośleje nam pokolenie Milenialsów, którzy siłą rzeczy używają mediów społecznościowych każdego dnia, tak więc chętnie komunikują się z gabinetami właśnie poprzez FB :)
[komentarz edytowany]
Oceń komentarz:     2: : 0 Odpowiedz
Od (imię)
Do (e-mail)
Temat
Treść
255

Wiadomość e-mail została pomyślnie przesłana na adres