Pierwsze wrażenie podczas rozmowy telefonicznej – bezcenne
Pierwsze wrażenie podczas rozmowy telefonicznej – bezcenne
Mariusz Oboda, coach i trener personelu medycznego, zauważył, że w 8 na 10 sprawdzonych przez niego gabinetach, asystentki i rejestratorki starają się być miłe, uśmiechnięte i grzecznie odpowiadać na pytania pacjenta. Kiedy jednak zadaje on bardziej wnikliwe pytania, np. dlaczego cena za leczenie jest zbyt wysoka, na czym polega konkretny zabieg i czy na pewno lekarz go dobrze przeprowadzi – asysta niejednokrotnie nabiera wodę w usta lub odpowiada wymijająco z powodu braku konkretnej wiedzy. Z pewnością nie jest to zachowanie mile widziane w gabinecie stomatologicznym, ani nie wystawia mu dobrej wizytówki. Z uwagi na to, że pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne – pacjent może pomyśleć, że stomatolog podczas leczenia będzie improwizował podobnie jak asysta, udzielając mu odpowiedzi na zadane pytania. Spróbujmy sobie wyobrazić, że dzwonimy np. do banku, a telefon odbierze osoba, która nie potrafi udzielić wyczerpującej informacji – wówczas raczej nie poczujemy się zachęceni do skorzystania z oferty banku, nawet gdyby była wysoce atrakcyjna. Podobnie jest z gabinetami stomatologicznymi – jeśli asysta lub recepcja wystawi mu negatywną etykietę – zniechęci to pacjenta do dalszego kontaktu.
A zatem, przygotowując się do zawodu asystentki lub podnosząc swoje umiejętności zawodowe, bardzo ważne jest też wziąć pod uwagę element zaskoczenia, że pacjent nie zawsze będzie miły i spolegliwy, że może zadawać trudne pytania o ceny i sposób przeprowadzania zabiegów. Wówczas dobrze jest mieć przygotowane odpowiedzi. W pierwszej kolejności warto uzupełnić wiedzę o pojęcia stomatologiczne, np. na czym polega leczenie kanałowe, co to jest endodoncja, jak przebiega zabieg wszczepiania implantów, dlaczego w różnych gabinetach są różne ceny tego zabiegu. Na naszym portalu będziemy się starali dostarczać Wam potrzebnych wyjaśnień stomatologicznych pojęć.
B.Z.
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Innowacyjny system ochrony radiologicznej – egzoszkielety z nowoczesnych materiałów zamiast ciężkich ołowianych fartuchów – zaczęli stosować lekarze z Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego nr 2 PUM na szczecińskich Pomorzanach. Radiolodzy, kardiolod...
Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec wydał pierwsze decyzje w ramach Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Dwie z nich dotyczą pacjentów, którzy doznali uszczerbku na zdrowiu, trzy kolejne są związane ze śmiercią pacjenta. Wysokość św...
12 maja odbyło się pierwsze posiedzenie nowego zarządu głównego Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego pod przewodnictwem prof. Marzeny Dominiak. W trakcie obrad wybrano m.in. przewodniczących sekcji specjalistycznych PTS-u. Jak czytamy na stronie ...
26 maja odbyło się kolejne spotkanie lekarzy dentystów z Okręgowej Izby Lekarskiej w Poznaniu z przedstawicielami NFZ-u. Udało się poczynić konkretne ustalenia w sprawie wysokości kontraktów stomatologicznych oraz ich rozliczania. Jak informuje wiel...
W dniach 3-4 lutego oraz 24-25 marca odbędą się pierwsze w 2023 r. kursy certyfikacyjne Invisalign Orto, przeznaczone dla ortodontów, którzy chcieliby wprowadzić leczenie alignerowe do oferty swojego gabinetu. Oba kursy poprowadzi dr Weronika Wierusz...
21 września br. w Warszawie miało miejsce wyjątkowe wydarzenie sportowo-integracyjne dla lekarzy dentystów – zawody o Puchar Dentium w strzelectwie. Jego organizatorem była firma Gursk Medica Polska, oficjalny dystrybutor systemu implantologicznego D...
Pojawienie się pierwszego ząbka u niemowlaka to moment, który wzbudza u rodziców wiele emocji – radość, wzruszenie, ale i pytania. Jak go pielęgnować? Czym go czyścić? Czy mycie zębów u niemowlaka naprawdę jest koniecznością? Odpowiedź brzmi: zdecydo...
Prowadzenie gabinetu stomatologicznego to nie tylko praca z pacjentem. To także praca z ludźmi – zespołem, który współtworzy jakość usług i atmosferę miejsca. Jak poradzić sobie z trudnymi rozmowami, udzielaniem informacji zwrotnej czy konfliktami w ...
Nowa minister zdrowia Izabela Leszczyna w środę 13 grudnia spotkała się w siedzibie resortu z prezesem Naczelnej Rady Lekarskiej Łukaszem Jankowskim. – Traktuję to spotkanie jako rozpoczęcie naszej współpracy – powiedział szef lekarskiego samorządu. ...
Pierwsze certyfikaty ZUS - służące m.in. do elektronicznego podpisywania przez lekarzy i lekarzy dentystów zwolnień lekarskich - po pięciu latach tracą właśnie ważność. W takiej sytuacji należy wystąpić o nowy certyfikat. Certyfikat ZUS to narzędzie...
Dane pozyskane w ostatnim czasie przez Fundację Zdrowia Jamy Ustnej (Oral Health Foundation) dowodzą, że 93% osób dorosłych w Zjednoczonym Królestwie swobodnie rozmawia na temat zdrowia swojej jamy ustnej z rodziną czy przyjaciółmi. Podkreśla to tren...