Pozytywne wzmacnianie pracowników
Pozytywne wzmacnianie pracowników
Przez wzmocnienie pozytywne można rozumieć bardzo wiele elementów, które budują zaangażowanie pracowników i ich chęć do pracy. Zauważamy, że często są one zaniedbywane, co budzi rozgoryczenie drugiej strony i poczucie, że w tym miejscu dużo się wymaga, dając w zamian niewiele.
To, co najbardziej motywuje danego pracownika, jest kwestią indywidualną. Pierwszym skojarzeniem są w tym wypadku pieniądze, jednak teorie motywacji (np. słynna piramida Maslowa czy teoria Herzberga) dowodzą, że w pracy liczy się także wiele innych elementów, takich jak np. poczucie docenienia i uznania ze strony przełożonych, szkolenia, poprawa warunków pracy, awans (nie tylko awans pionowy, ale także poziomy, który polega na zmianie struktury obowiązków wykonywanych przez daną osobę na rzecz tych bardziej ambitnych czy atrakcyjniejszych).
Kluczowe jest tutaj rozpoznanie, co dla tej konkretnej osoby jest istotne: czy skrzydeł doda jej np. podwyżka, poczucie uznania i docenienia, czy też stworzenie warunków do realizacji nowych, atrakcyjniejszych zadań. Jest to ważne, gdyż nawet najlepiej przeprowadzona rozmowa korygująca nie przyniesie rezultatu, jeśli pracownik przychodzi do pracy pozbawiony motywacji i przekonania, że dane miejsce spełnia jego potrzeby, a wykonywana praca daje satysfakcję.
Zarządzanie to bardzo szeroki temat, którego nie da się wyczerpać w jednym krótkim artykule. Mamy jednak nadzieję, że zachęciliśmy Państwa do refleksji nad tym, w jaki sposób kierujecie swoim personelem. W dobie gabinetów wielostanowiskowych, w których pracuje po kilka, kilkanaście osób, nie sposób stworzyć miejsca wyróżniającego się na rynku bez pełnego zaangażowania wszystkich pracowników. Jednocześnie jednak prawidłowe zarządzanie i wprowadzanie określonych zmian jest najtańszym sposobem na to, by znacznie przekroczyć oczekiwania pacjentów.
Zaprezentowany tekst jest fragmentem artykułu z najnowszego numeru dwumiesięcznika stomatologa-praktyka "e-Dentico": "Jak skutecznie zarządzać personelem?" autorstwa Mariusza Obody i Justyny Pająk
Zachęcamy także do przeczytania tekstu: "Jak skutecznie zarządzać personelem?" cz. 1
oraz
"Jak skutecznie zarządzać personelem" cz. 2
POWIĄZANE ARTYKUŁY
Dostępne badania potwierdzają, że większość – bo nawet około 80% – osób wykonujących zawód medyczny w stomatologii cierpi na zaburzenia układu mięśniowo-szkieletowego. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz odczuwać ból, czy zmagasz się z nim od ...
Grupa posłów Trzeciej Drogi skierowała do ministerstwa zdrowia interpelację, w której pyta o możliwość wprowadzenia bezpłatnych szczepień ochronnych (m.in. przeciw grypie) dla pracowników opieki zdrowotnej. – Pracownicy zatrudnieni w szpitalach, przy...
Z dniem 1 lipca 2023 r. w Polsce zostanie odwołany stan zagrożenia epidemicznego. Oznacza to koniec obowiązkowych szczepień przeciw COVID-19 dla pracowników medycznych, czyli m.in. lekarzy dentystów, asystentek i higienistek stomatologicznych, a takż...
Brytyjska Generalna Rada Stomatologiczna (GDC) opublikowała swój coroczny raport statystyczny za rok 2024, który potwierdza wzrost liczby pracowników branży dentystycznej. Najwyższy wzrost dotyczy terapeutów stomatologicznych – w minionym roku grupa ...
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji rozpoczęła ponowny proces gromadzenia danych o wynagrodzeniach osób zatrudnionych w podmiotach leczniczych, które posiadają podpisaną umowę z NFZ-em. Termin przekazania danych upływa 10 kwietnia 2024...
Agencja Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji (AOTMiT) ponownie rozpoczęła zbieranie informacji o wynagrodzeniach osób zatrudnionych w podmiotach leczniczych posiadających podpisaną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia. Aby ułatwić podmiotom prze...
Jak wygląda ścieżka rozwoju od asystentki stomatologicznej do kierowniczki zespołu? Jakie kompetencje decydują o awansie i dlaczego praca w dużej organizacji daje większe i pewniejsze możliwości rozwoju? Na te i inne pytania odpowiada Magdalena Dembi...
Substancje reprotoksyczne mogą mieć poważne i nieodwracalne skutki dla zdrowia pracowników, które mogą się ujawnić po latach. Są to tzw. odległe skutki dla zdrowia – wyjaśnia w wypowiedzi dla PAP ekspertka medycyny pracy prof. Joanna Jurewicz. Na moc...
Dolegliwości bólowe związane ze stanem zdrowia jamy ustnej mogą nie tylko utrudniać, ale w niektórych przypadkach nawet uniemożliwiać wykonywanie obowiązków zawodowych. Z najnowszych badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że w obawie prze...